MotorbemutatóMotorok

Negyedszázados a BMW K-sorozat

bmw k 207Huszonöt éves a BMW motorkerékpárjai közül a K-sorozat. Az egyedi ötletekből készült motorcsalád első tagjait 1983-ban mutatták be.

A soros három- és négyhengeres típusok története Josef Fritzenwenger tervezőmérnök 1977-ben megalkotott, döntött hengersorú blokkos prototípusával kezdődött, amelynek változatai nyomán végül 1983-ban bemutatták a K-sorozat első két négyhengeres tagját, a K 100-ast és a 220 km/órás végsebességre képes K 100 RS-t. A sorozatban hamarosan következtek a további modellek is, mint az 1984-ben bemutatkozó, túrázóknak készített RT kivitel és az 1985-ben először megjelenő háromhengeres 75-ös modell is. A K-sorozatban jelent meg az első motorkerékpár-ABS is 1988-ban.

A modellcsalád története és innovációi a ’90-es években is tovább folytatódtak: a K 1-es sportmotorban használták először a fekvő négyhengeres továbbfejlesztett motor tizenhat szelepes változatát, az 1999-es évben pedig megjelent a luxus-túra K 1200 LT, amelynek megújult modellje ma is a paletta része, immáron 116 lóerővel. A modell kezdetektől elektromos hajtású hátrameneti üzemmóddal, 2004-es modellfrissítésétől pedig elektro-hidraulikus középállvánnyal készül.

2001-ben debütált az RS, 2002-től pedig megérkezett a sport-túra modellek közé a K 1200 GT. A BMW a K-sorozat új generációját a 2004-es évben mutatta be, amelyből a K 1200 S az első motor, amelynek futóműve opcióként az ESA-nak nevezett elektronika segítségével egyetlen gombnyomással beállítható. A következő években készült el a K 1200 R és a túrasport kategóriában induló GT és R Sport is.

A nagy múlttal rendelkező K-sorozat születésnapjára a BMW Magyarország évfordulós ajánlatot hirdetett meg, amelynek keretében a magyarországi készletről 2008. október 31-ig átvett új K 1200 R, K 1200 R Sport, K 1200 S és K 1200 GT motorkerékpárokat a kiegészítő felszereltségektől függetlenül, alapáron kínálják az ügyfeleknek. Az akció a készlet erejéig tart, a részletekről a BMW Motorkerékpár Márkakereskedők adnak tájékoztatást.bmw k 244bmw k 328bmw k 336bmw k 748bmw k 749bmw k 758bmw k 827

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük