HírekMotorbemutatóMotorok

A QJMotor SRK921RR beveszi Európát

Egyetlen motorkerékpár-gyártó cég kínálata sem bővült gyorsabban, mint a QJMotoré az elmúlt néhány évben – a kínai feltörekvő cég kevesebb mint öt év alatt a semmiből több mint 130 különböző modellre nőtt.

Miután a QJMotor a hazai piacra koncentrált, most világszerte bontogatja szárnyait, és most egy új kategóriába lépett be azzal, hogy bemutatta Európában az MV Agusta motorral hajtott SRK921RR sportmotorját.

Az eredetileg a német piacra szánt SRK921RR egy 921 cm3-es négyhengeres motort használ, amelyet a QJMotor gyárt Kínában, az MV Agusta licencével, és az eredeti MV Agusta F4 750 superbikera vezethető vissza. Az MV a motor 921 köbcentis változatát a Brutale rövid életű változatához fejlesztette ki, és most a QJMotor átvette a konstrukciót.

Teljesítményét tekintve a motor még mindig elmarad a hasonló méretű európai vagy japán négyhengeresekétől, a motor csúcsteljesítménye 129,3 lóerő (95 kW) 10 000-es fordulatszámon és 93 Nm nyomaték 8000-es fordulatszámon, de az MV-stílusú váz is az öntött ötvözetből készült lengőkarral és acél rácsos első részével rendelkezik, amelyhez egy egyoldalú lengőkar csatlakozik.

Kínában ugyanezen az alapon készül a „Super9” modell, amely az egzotikus MV Agusta Superveloce közeli mása, míg az SRK921RR modernebb külsőt kapott, kiegészítve az elkerülhetetlen wingletekkel és az MV Brutale 1000 kialakításához hasonló négycsöves kipufogórendszerrel.

Lehet, hogy a teljesítmény egy generációval elmarad a legújabb, legmodernebb négyhengeres motoroktól, de az SRK921RR lényegesen több teljesítményt kínál, mint a riválisok, például a Yamaha új R9-ese, amely 87,5 kW (117,3 LE) teljesítményű, ugyanakkor olaszos stílusú, nagy teljesítményű futómű-alkatrészeket, köztük Brembo fékeket és Marzocchi felfüggesztést, valamint rengeteg technológiát kínál. Ráadásul mindezt olyan áron teszi, amely jóval a Yamaha R9 ára alatt van – Németországban 12 999 euróért (5,2 millió forint) kapható, míg az R9 13 999 euróról (5.6 millió forint) indul.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Bár a kínai vállalatoknak még mindig nehéz feladatuk van abban, hogy meggyőzzék az európai vásárlókat a csúcskategóriás modelljeik megvásárlásáról, ez valószínűleg gyorsan megváltozik, ha az SRK921RR-hez hasonló motorok beváltják az ígéreteiket.

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük