A „nagyok” játéka: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2023
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports műszaki adatok
ERŐFORRÁS |
||
Konstrukció |
Négyütemű, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres 270 fokban elékelt főtengellyel, Unicam hengerfejjel és SOHC-vezérléssel |
|
Összlökettérfogat |
1084 cm3 |
|
Furat x löket
|
92 mm x 81,5 mm |
|
Sűrítési viszony |
10,1:1 |
|
Csúcsteljesítmény |
75 kW (102 LE)/7500 f./perc |
|
Legnagyobb forgatónyomaték |
105 Nm/6250 f./perc |
|
Zajszint |
L-urban (városi környezetben): 73,2 dB, L-wot (teljes gázon): 78,9 dB (hagyományos váltóval) |
|
Olajmennyiség |
4,8/4,3 (DCT: 5,2/4,7) |
|
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER |
||
Porlasztás |
PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
|
Üzemanyagtartály befogadóképessége |
24,8 liter |
|
Szén-dioxid-kibocsátás |
112 g/km (hagyományos váltóval) 110 g/km (DCT-vel) |
|
Üzemanyag-fogyasztás |
4,9 L/100 km (hagyományos váltóval) 4,8 L/100 km (DCT-vel) |
|
ELEKTRONIKAI RENDSZER |
||
Indítás |
Önindító |
|
Akkumulátor típusa és kapacitása |
12V/6 Ah, Li-ion akkumulátor (20 óra) |
|
ACG-generátor legnagyobb teljesítménye |
0,49 kW/5000 f./perc |
|
ERŐÁTVITEL |
||
Tengelykapcsoló felépítése |
MT: Nedves, többtárcsás, spirálrugókkal, alumínium rásegítővel és nyomatékhatárolóval DCT: Két olajfürdős, többtárcsás kuplung spirálrugókkal |
|
Váltó felépítése |
Hatfokozatú, manuális vagy hatfokozatú DCT |
|
VÁZ |
||
Konstrukció |
Ipszilon-bölcsőváz |
|
VÁZ ÉS FUTÓMŰ |
||
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) |
2330 mm x 960 mm x 1490 mm (1545 mm a legmagasabb állásban rögzített légterelővel) |
|
Tengelytáv |
1575 mm |
|
Villaszög |
27,5° |
|
Utánfutás |
113 mm |
|
Ülésmagasság |
850/870 mm (alacsony: 825 és magasított: 895 mm nyereg extraként rendelhető) |
|
Szabad hasmagasság |
250 mm |
|
Menetkész tömeg |
238 kg (DCT: 248 kg) Showa EERATM felfüggesztéssel 240 kg (DCT: 250 kg) |
|
FELFÜGGESZTÉS |
||
Elöl |
Fordított, betétes rendszerű, 45 mm-es Showa teleszkóp, hidraulikus, tekerős előfeszítés-állítással, valamint szabályozható húzó- és nyomófokozati csillapítással. Összenyomódás: 230 mm. Opcióként választható Showa EERATM felfüggesztés 45 mm-es belcsőcső-átmérővel és állítható húzó-, illetve nyomófokozati csillapítással. Összenyomódás: 230 mm. |
|
Hátul |
Egy tömbből készülő, alumínium lengővilla Pro-Link himbarendszerrel és gáztöltésű Showa központi rugóstaggal. Hidraulikus, csavaros előfeszítés-állítás, szabályozható húzófokozati csillapítás. Kerékmozgási tartomány: 220 mm. Extraként elektronikusan állítható EERATM felfüggesztés is elérhető, mely monoblokk alumínium lengőkarra és Pro-Link Showa gázfeltöltésű lengéscsillapítóra épül, gombnyomásra hidraulikusan szabályozható előfeszítés-állítással, húzó- és nyomófokozati csillapítással. Kerékmozgási tartomány: 220 mm. |
|
KEREKEK |
||
Elöl |
21M/C x MT2,15 méretű, fűzött küllős, alumíniumráffal |
|
Hátul |
18M/C x MT4,00 méretű, fűzött küllős, alumíniumráffal |
|
Kerékméret elöl |
21” |
|
Kerékméret hátul |
18” |
|
Abroncs elöl |
90/90-21M/C 54H (belső nélküli) Bridgestone Battlax Adventurecross Tourer AX41T |
|
Abroncs hátul |
150/70R18M/C 70H (belső nélküli) Bridgestone Battlax Adventurecross Tourer AX41T |
|
FÉKRENDSZER |
||
ABS típusa |
Kétcsatornás ABS helyzetérzékelővel (IMU) |
|
Elöl |
Két úszóágyazású, hullámos peremű, 310 milliméter átmérőjű tárcsa alumíniumaggyal, négydugattyús féknyergekkel és szinterbetétekkel |
|
Hátul |
Hullámos peremű, 256 milliméter átmérőjű tárcsa szinterbetétekkel és kétcsatornás, kikapcsolható hátsó blokkolásgátlóval |
|
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA |
||
Műszeregység |
6,5”-os képátlójú, érintőképernyős Multiinformációs Kijelző |
|
Lopásvédelem |
Indításgátló és riasztó (utóbbi opcionális) |
|
Fényszóró |
LED |
|
Hátsó lámpa |
LED |
|
Elektromos rendszer |
Nappali menetfény (DRL) és Kanyarvilágítás, Bluetooth®-kapcsolattal rendelkező műszeregyég, Apple Carplay®, Android Auto®, USB-csatlakozó, automatikusan kikapcsoló irányjelző, sebességrögzítő (tempomat), vészvillogó, IMU, HSTC és Egykerekezés-gátló |