A „nagyok” játéka: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2023
Mivel terepen nincs megfelelő rutinom, ezért én az aszfaltbetyárkodásnál maradtam a géppel, de az sem vont le semmit a motorozás élményéből, hogy nem kapart el a hátsó kerék nyakig érő homokban. Szintén visszaköszön a dakaros múltból a rendkívül kényelmes ülés, hiszen hosszútávon elviselhetőnek kellett lennie az akár többnapos versenyeken is.
A motor elektronikai felszereltsége elképesztő: annyi beállítási lehetőség található rajta, hogy csak az ismerkedés is felér egy hosszabb randevúval. A legtöbb gomb a Honda más modelljeihez hasonlóan helyezkedik el, a 6,5 colos, érintőképernyős kijelzőn pedig mindent figyelemmel tudunk kísérni.
Szintén helyet kapott a Bluetooth csatlakozás, ahogy az mostmár alapfelszereltségként megszokhattuk, így mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto alkalmazások segítenek nekünk a navigációban. Első pár alkalommal egy odapillantást igényel a megfelelő kezelőszerkezet megtalálása, de ez egy új motorral való ismerkedés általános velejárója.
Ahogy az elvárható egy ilyen komoly múlttal rendelkező és népszerű modelltől, rendkívül kellemes élmény vezetni. Méreteihez képest kezes, menetközben semmilyen bizonytalanság nincsen, a gázadásra megfelelően, de nem veszélyesen reagál. Eleinte azonban érdemes óvatosan kezelni a tempót, mert meglepően gyorsan utol lehet vele érni a kocsisort, vagy az előttünk haladót.
Szerencsére a tervezők a fékeken sem spóroltak. Volt részem vészfékezésben is, és a motor tökéletesen vette az akadályt és az egyensúly is megmaradt, pedig állóra kellett fékeznem a gépet.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Na de miért is nevezem az Africa Twint a „nagyok játékának”?
Bármilyen témáról legyen is szó, az előítéletek ellen mindenki küzd, azonban az Africa Twinnel kapcsolatban egy dologban igazat kell adnom az előzetes jóslatoknak: ennek a modellnek kifejezetten magasan van a súlypontja és bár a 238 kg-os saját tömege egy más elrendezésben nem okozna problémát, a Honda CRF1100L kifejezetten erős, magas pilótáknak való.
Talán a csupán páréves rutinom is okozza, de az Africa Twinnel kifejezetten küzdelmes volt egy lassú, éles manőver, vagy az egyensúly megtartása tologatás közben. Ennek ellenére egy pillanatig sem bántam meg, hogy legalább kipróbálás szinten megismerkedtem ezzel a méltán népszerű modellel.