fbpx

A motorosokat is megvédi az új Ford holttér asszisztens

Ford Holttér aszisztensMinden motoros számára ismerős az a helyzet, amikor párhuzamos közlekedésnél egy másik jármű “ráhúzza a kormányt”, vagy sávot vált, anélkül, hogy tudatában lenne, hogy ott is közlekedik valaki.

A rendszeres autópálya-használóknak megszokott rutint jelent, hogy figyelve az autók tükrét ellenőrizzék, hogy a másik sávban közlekedő jármű tudja-e, hogy ő is ott van. Néha persze ők is belefutnak egy-egy veszélyes szituációba, amikor az autós elfelejti ellenőrizni a holtteret. 2018-ban a brit utakon a balesetek több mint felében fontos szerepet játszott, hogy az autósok nem néztek körül elég alaposan, vagy rosszul mérték fel a másik jármű sebességét vagy haladási irányát.

Éppen ezért a Ford nemrég új technológiáját mutatott be, amit arra fejlesztettek ki, hogy a többsávos utakon közlekedők elkerülhessék a holttér miatt bekövetkező baleseteket.

Az új, Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó Rendszer a vadonatúj Ford Kuga SUV-ban mutatkozik be. A rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

“Sok autóst meglepetésként ér, amikor egy másik jármű látszólag a semmiből bukkan fel,” mondta Glen Goold, a Kuga-program főmérnöke. “A Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó Rendszer olyan, mintha egy plusz szempár figyelne hátrafelé, segítve, hogy egy figyelmetlenség ne fajulhasson valami sokkal komolyabb problémává.”

Hátrafelé néz: Holttér Asszisztens

A Ford kínálatában már több mint egy évtizede szerepel a Holttérfigyelő Rendszer (BLIS), ami a külső visszapillantóban megjelenő fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó holtterében egy másik jármű halad.

Az új, Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó Rendszer egy lépéssel tovább megy, hiszen ilyenkor enyhén ellentart a kormánynak, hogy a vezető észrevegye: veszélyes lenne most átsorolni.

A Holttér Asszisztens radarjai másodpercenként 20 alkalommal, 28 méteres szakaszon ellenőrzik a Kuga melletti forgalmi sávokat; a berendezés 65-200 km/órás sebességtartományban működik. A rendszer automatikusan beavatkozik, ha sávváltás közben (amit a sávelválasztó jeleket figyelő, előre tekintő kamerával érzékel) úgy értékeli, hogy a Kuga összeütközhet egy mellette/mögötte haladó másik járművel.

A Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó Rendszer körülbelül 30 km/órás sebességkülönbségig tudja hatásosan megakadályozni a balesetet.

 

Nincs még vége, lapozz!

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x