A motoros futárok a közutak rémei
Ennyire kármentesen még soha nem vezettek a magyar autósok, mint 2020-ban. Ennek legfőbb oka a lezárás lehetett.
A határozott szerződéssel rendelkező tehergépkocsik és a munkagépek kivételével minden jármű-kategóriában kevesebb kár történt, mit egy évvel korábban az MNB statisztikái szerint.
A legtöbb kárt a szerződések számához viszonyítva még mindig a trolik okozzák. Ezek a városi járművek jellemzően a szűk utcákban okoznak kisebb baleseteket, vagy a parkoló vagy az ott haladó autókban.
A kamionokra és a teherautókra általában jellemző, hogy minél nagyobb, annál gyakrabban okoznak vele kárt, és annál nagyobb kárérték is. Összességében egyébként tavaly 24 százalékkal csökkent a kárgyakoriság a teherautóknál 2019-hez képest, a vontatóknál pedig 53 százalékos visszaesést mértek.
Az autósok otthon maradtak a 2020-as tavaszi kijárási korlátozás miatt, majd a második hullámban szintén, hiszen tavaly novembertől hónapokon át este 8 után csak külön engedéllyel lehetett autózni az utcákon. A személygépjárműveknél ez egyebek mellett azt eredményezte, hogy a KGFB-s kárgyakoriság több mint 26 százalékkal 2,36 százalékosra csökkent.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A motoros statisztikák nem javultak olyan mértékben, mint az autós adatok. A kétkerekűeknél is csökkent persze a kárhányad mintegy 30 százalékkal 0,39 százalékosra, de a kifejezetten kis teljesítményű motoroknál nem volt drámai mértékű a visszaesés.
Az internetes ételrendelés kora – Ari motoros futár sztorija
A 12 kilowattosnál alacsonyabb teljesítményű robogóknál csupán 10 százalékkal mértek kevesebb kárt, mint 2019-ben, ami vélhetően annak tudható be, hogy sokan ültek át ilyen járműre olyanok is, akik korábban nem motoroztak, hanem a járvány miatt mentek el például motoros futárnak, vagy kezdtek robogózni a tömegközlekedés helyett.
A kismotorokkal okozott károk összege is megugrott jó 20 százalékkal, egy 12 kilowatt alatti jármű átlagosan több mint félmillió forintos kárt okozott tavaly.
A nagyobb motoroknál 30-35 százalékkal csökkent a kötelezős kárgyakoriság, az okozott károk értéke viszont magas volt. A 36 kilowattosnál nagyobb motorokkal okozott károk átlagos értéke megközelíti az egymillió forintot, ami jóval nagyobb annál, amit az autósok általában okoznak.
Olvasd el a teljes cikket itt.
Címlapkép: ©nitinut380/123RF.COM