fbpx

A motorkerékpár eladások meredeken visszaestek a Covid-19 koronavírus járvány hatására

motorkerképár kereskedésA COVID-19 kitörése miatt a járművek nyilvántartásba vételének példátlan csökkenése miatt az európai motorkerékpár-ipar az Európai Bizottság támogatását kéri.

A motorkerékpárok regisztrációja márciusban és áprilisban meredeken esett vissza a 2019-es azonos időszakhoz képest a Covid-19 kitörésének hatására. A márkakereskedések bezárásával és a gazdaság lezárásával a kereskedelmi tevékenység gyakorlatilag megbénult.

Az 5 legnagyobb motorkerékpár-piacon (azaz Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban) az összes regisztráció 2020 márciusában 39,6%-kal csökkent, szemben 2019. azonos hónapjával. A helyzet még tovább romlott 2020 áprilisában, amikor a a legnagyobb piacok 74,9%-kal estek vissza, néhány országban 84%-96%-kal csökkentek.

A moped szegmens ugyanúgy érintett a visszaesésben. A legnagyobb európai moped-piacok (azaz Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Lengyelország és Spanyolország) 2020 márciusában 37,9%-kal estek vissza az előző év azonos időszakához képest. 2020 áprilisában a moped regisztráció ugyanazon piacokon 55,1%-kal csökkent.

A piac szezonális jellegéből adódóan, mivel az értékesítés általában a tavaszi időszakra koncentrálódik, a március és az áprilisi eladások kimaradásának hatása jelentős pénzügyi nyomást gyakorolt ​​az európai márkakereskedésekre. Ezen túlmenően a kereskedők túl sok Euro 4 járművet tartanak készleten, amelyeket a tavaszi szezonban szándékoztak eladni, de amelyek a szabályozási változások miatt eladhatatlanná válhatnak.

Az európai motorkerékpár-ipar üdvözli a tagállamok és az Európai Bizottság által a gazdaság egészére kiterjedő támogatási intézkedéseket. Az ágazat egyetlen további kérelme a Bizottság felé az Euro 4 járművek értékesítési időszakának meghosszabbítása, hogy elkerüljék, hogy a kereskedők készletén több százezer eladhatatlan termék maradjon.

Az ágazat jelenlegi helyzetét kommentálva Antonio Perlot, az ACEM főtitkára elmondta:

„A tevékenység fokozatos újraindulásával a következő három hónap adatai világosabb képet adnak a COVID-19 vírus végső hatásáról. Mindazonáltal már egyértelmű, hogy 2020 nagyon nehéz év lesz az ágazat számára, rendkívüli zavarokkal jár a gyártók, a márkakereskedések és a beszállítók tevékenysége terén. ”

„Az ACEM és tagjai együttműködnek az EU és a nemzeti közigazgatásokkal annak érdekében, hogy megoldást találjanak a több száz ezer Euro 4 jármű többletkészletének problémájára. Ehhez a vonatkozó jogszabályokat felül kell vizsgálni annak biztosítása érdekében, hogy a motorkerékpár kereskedések egész Európában a lehető leghamarabb felépülhessenek a COVID-19 válság következményeiből. ”

 

Forrás, fotó: ACEM.eu

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkámat a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x