A Moto Morini új modelljei a 2023-as EICMA-n
Lehet, hogy a Moto Morini motorjai manapság már nem Olaszországban, hanem Kínában készülnek, de a cég még mindig olasznak vallja magát. A 650 köbcentis, párhuzamos ikermotorjainak sikere azt jelenti, hogy érdemes bővülni is.
A 2023-as EICMA kiállításon bemutatták az újonnan indított 750 köbcentis V-twin sorozatot, és megtudtuk, hogy a márka visszahozza a 87 fokos, 1,187 köbcentis „Bialbero CorsaCorta” ikermotort, amelyet az EICMA bemutatóján az Euro 5-ös szabványnak megfelelő formában láthattunk.
A legnagyobb motorral kezdve az 1200 köbcentiméteres V-twin állítólag 125 lóerős a károsanyag-kibocsátásnak megfelelő állapotban, és új elektronikát tartalmaz, beleértve egy hattengelyes IMU-t, amely lehetővé teszi a legújabb generációs motoros segédtechnológiát. Kezdetben két modell fogja használni ezt a motorblokkot, a csúcsmodell az új X-Cape 1200-as kalandmotor lesz.
A már kapható Moto Morini 650 köbcentiméteres párhuzamos ikermotoros változathoz hasonló stílusú X-Cape 1200 egy sokkal komolyabb gép. A műszaki felszereltséghez tartozik a kipörgésgátló, a sebességtartó automatika, a gyorsváltó és még a hátsó holttérradar is, mindezt egy hatalmas 7 colos TFT műszerfalon keresztül vezérelve.
A kalandmotoros stílus ellenére a motor inkább az országúti használat felé hajlik, elöl 19 colos, hátul 17 colos kerékkel, a váz pedig alumínium és acél elemek kombinációja, a fékek pedig Brembo fékek.
A második modell, amely megkapja a visszatérő 1187 köbcentis V-twint, a Milano, amely név már korábban is szerepelt, de most egy teljesen más motorhoz kapcsolódik. Az új Milano, akárcsak az X-Cape 1200, részben ötvözött, részben acélcsöves vázat és retro ihletésű megjelenést kap, amely hasonlít elődjéhez.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ennél is érdekesebb a Morini két új 750 köbcentiméteres V-twin modellje, amelyek mindkettő a Corsaro nevet viseli – egy másik, a cég közelmúltjában használt név. A standard Corsaro 750 egy csupasz roadster, amely büszkén mutatja az új, 90 fokos, 750 köbcentiméteres V-kettes motort, amely állítólag 96 lóerőt teljesít. A váz ismét részben alumíniumöntvényből készült, hátul acélcső rácsos részhez csavarozva, ötvözött lengőkarral és a Milano retro megjelenése helyett modernnek tűnő stílussal.
Ugyanezeket az alkatrészeket egy teljes burkolatba csomagolják, így jön létre a Corsaro Sport, egy vonzó versenygép alacsony kormánnyal és magasabb lábtartókkal. A Corsaro Sport nem csak az első karosszériaelemek hozzáadásáról szól – a tank és a far is egyedi, és a nagyobb hasmagasság érdekében más kipufogórendszert is kap.
Az új 750-esek részletei egyelőre kevéssé ismertek, ami azt sugallja, hogy valószínűleg még várni kell, mire megérkeznek a bemutatótermekbe, de 2025-re a Morini kínálata csábítóbbnak tűnhet, mint évtizedek óta bármikor.