A mindenre is jó túramotor: Honda NT1100 DCT 2022 teszt
Van rajta három gyári (eső, túra, városi) illetve két, személyre szabható mód, ahol a teljesítmény leadás és a motorfék mértéke állítható be. Megmondom őszintén, én inkább a vezetésre fektettem a hangsúlyt és nem állítottam be személyre szabottan a paramétereket.
A sok gomb hátránya azonban, hogy gyakran oda kellett néznem, ha egy gombot kerestem, mivel könnyű félrenyomni a sok egymás hegyén-hátán funkció között.
Automata váltó
Ami a váltót illeti, az automata – különösen városban – igencsak előnyös. Azonban ez is több verzióban használható: a D (drive) mód az autóban megszokott váltóhoz hasonlít, viszont engem nagyon zavart, hogy sokszor szinte dadogásig hagyta leesni a fordulatszámot; az S (sport) mód már jobban az én számíze szerint váltogatott föl-le és még ezen belül is három különböző fokozatból lehet választani.
Viszont a DCT váltó előnye, hogy van gomb a fel-és leváltásra (amit szintén keresni kellett a szememmel), így lehet „korrigálni”, ha a motor nem reagál időben a fordulatszám esésére, vagy növelésre.
A fékek
A fékek minden időjárási körülmények között és helyzetben megfelelően tették a dolgukat, egy kis plusz a tervezőktől: vészfékezés esetén a vészvillogó automatikusan bekapcsol, majd a veszély elmúltával ki, így legalább emiatt nem kell a kormány irányítópaneljét mustrálnunk.
A motor fordulékony, könnyedén veszi a kanyarokat akár nagyobb tempóval is, amivel érdemes vigyázni, ugyanis a szélárnyék és a kényelem hátránya, hogy vigyázni kell, nehogy elkapjon minket a gépszíj és átlépjük a sebességhatárt. A szél mellett az esőtől is megfelelő védelmet nyújt a motor kialakítása, szinte a bukósisak plexijét sem kellett lecsukni enyhébb esőben.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Azáltal, hogy a plexi állítható, mindenki megtalálja a neki kényelmes dőlésszöget és magasságot. Emellé az NT kapott még két, kisebb terelő plexit is, amelyek visszatükrözik az indexet, így hamar észre lehet venni, ha az ember véletlenül kint hagyja az irányjelzőt. Kis „amerikai stílust” is kapott a világítás dizájnja, az indexek ugyanis alap állapotban halványan világítanak a helyzetjelzővel együtt.
Ha lenne szabad keretem egy túramotorra és váltáson gondolkoznék, biztos, hogy a Honda NT 1100-es modellje rajta lenne a listámon. Már alap felszereltséggel is bőven elegendő akár egy tengeri kiruccanáshoz és az ára a kategóriában az alacsonyabbak közé sorolható.
Összességében nagyon kellemes egy ehhez hasonló guruló fotellel szelni az utakat, legyen az város, országút, vagy akár autópálya.