A militaryguriga VN 03 – Yamaha XV950 2015 teszt
Erre a motorra fel lehet ülni kivarrt vállak, hordó pocak, és akár szakáll nélkül is, akár bőrben, akár öltönyben. Na jó, ezen a goratex és a crosscsizma azért vicces lenne.
A Yamaha VN 03 névre anyakönyvezett XV 950-ese gyakorlatilag megvalósította a számomra szimpatikus cruiser, vagy softail heritage motort: nem túl nagy spoilerek, nem túl sok króm (egy bizonyos mennyiség nálam már a vásári bazár hangulatot feszegeti), elegáns és vállalhatóan csopperszabású kétkerekű. Minden díszítést azért nem hagytak el, de szerintem igen menő az katonai indusztriál hangulatot idéző dekoráció rajta.
A kipufogó lukacsos hőtakaró lemeze, és a légszűrőn figyelő lemez világos fényezése kicsit a fegyverládákat idézi, a motor keki-zöld tankja a fekete csíkjaival pedig ezzel maximálisan harmonizál: szigorú kinézetű, dagi, alacsony, de szigorú tábornok benyomását kelti.
A körlámpa elöl kicsi, de elegáns, és harmonizál a minimalista digitális műszerfal formájával. A digitális műszerfal és az egérmozi indításkor szerintem vicces ehhez a vashoz. A széles régies fazonú ülés marha kényelmes, és stílusosan világosabb színű cérnával dizájnosan varrott. A műszerfal ugyan a tankon van, de mégis nem túl mélyen, észrevesszük, amikor a tank vákuumát jelző piros lámpa elkezd diszkréten pislogni a periférikus látásunk mezején.
Nem kell magasra mászni rajta: kb. 70 cm-en van az ülés, és az autók között nem egyszer szívtam azzal, hogy konkrétan nem vettek észre, mert annyira alacsonyan ülök, és a motor nem túl hangos. A buszsávban haladni vele igen kockázatos, háromszor húztak rám autót vele kb. egy 25 km-es budapesti karikában, mert csöndes is, és alacsonyan is van a lámpája, terepszínű is, nem nagyon vesznek észre vele.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A blokk kicsit felemásan kilóg a lábaid között, de a motor súlypontjába nem szól bele az aszimmetrikus elrendezés. Mélyen a feneked alatt, de középen érzed a motort. Elég gyorsan leér a lábtartó már kisebb de lendületesebben vett kanyarban is, és combbal nem tudsz kapaszkodni, mert útban van a blokk a tankra szorítás közben.
Az első féke nekem kevés, valahogy túl puhány, rá kell szorítani mancsból, hogy valami történjen. A hátsó fék rendben van. A plexi hiánya dolgozik, 120 felett már kapaszkodós a jószág, meg mivel terpesztünk, szeret a térdekbe is belekapni a szél. A vége 165 km/óra volt, és úgy éreztem, én vagyok a vitorla.
Ennyi volt az összes hátrány, jöjjenek akkor az előnyök:
- igen jó érzés, ahogy meghúzod a bajszát és felhördül alattad az erőforrás,
- ahogy megindul, a hörgéssel arányosan tépi magát előre az aszfalton, imponáló mehetnékességgel,
- cruiserhez képest igen könnyen kanyarodik, és igen simán fordulékony,
- nem kell kenegetni a láncot: fogasszíj van rajta,
- a futóműve elöl stabil, hátul kicsit hajózósan lengedező, de azért mégis kemény,
- az üléspozíciója teljesen egyenes: egyenes hátak, vele párhuzamos sípcsontok, a kormány elérhető távolságban, összességében kényelmes,
- az ülés alatt még szerszámos-ládácska is van, a hátsó rugós-tag állítható és van hozzá szerszám is,
- a kormányzár a teleszkóp tövében van, a gyújtáskapcsolótól külön, ami a tank jobb oldalán figyel.
Szociális vonatkozásai: amolyan megcsodált vas, lehet vele megjelenni. Kis vadállat, mert megharapja a gyanútlanokat. Bizony a forró kipufogó a lelkesedésből ráülő óvatlanokat vádliban megcsócsálja, nem teljesen bolondbiztos a dizájnos díszítés. Különösen lelkesednek a motorozástól kívülálló, de a borntubivájdról titkon álmodozók, a többi motoros szépen köszönget útközben.
Kérdezték nem túl nagy-e nekem ez a motor: mondtam nem, mert nem én viszem őt, hanem ő visz engem, és úgy pont jó. Egyébként szépen folyamatosan adja le a mehetnéket, semmi idegesség nincs a vasban, tehát nyugodtabb mentalitású, néhány éves tapasztalattal rendelkező motorosnak is merném ajánlani, aki elég erős a 250 kiló tologatásához a parkolóban.
A fogyasztása viszont megvan, és a 12 literes tankot azért locsolgatni kell rendesen, mert a tartalék 2 liternél van, és ez bizony időben szól.
Kinek ajánlom: már haladó csoppereseknek, military beütéssel, országúti motorozásra.