A Metzeler Karoo 4 gumiabroncsok és a BMW R 1300 GS: 0-ról 6000 méteres tengerszint feletti magasságba kevesebb mint 24 óra alatt
Az expedíció helyszíne, amely extrém kihívást jelentett a motorkerékpárok, a gumiabroncsok és a motorosok számára, az El Circuito de los Seis Miles volt, az Atacama-sivatagban, Chilében, a világ legmagasabb aktív vulkánjainak láncolatában, amely magában foglalja a Nevado Ojos del Salado és a Nevado de Incahuasi-t.
A stock motorok és a normál gumiabroncsok extrém kihívást jelentettek. A METZELER márkát és a BMW Motorradot képviselő csapat egy Metzeler Karoo 4 gumiabroncsokkal felszerelt BMW R 1300 GS flottával, a tengerből indulva, kevesebb mint 24 óra alatt elérte és meghaladta a 6000 méteres tengerszint feletti magasságot. A lovasok, motorok és gumiabroncsok számára is rendkívül nehéz emelkedő a Nevado Ojos del Salado hírhedt északi falán tetőzött, ahol az expedíció mindössze 19 óra és 22 perc alatt érte el a 6006 méteres magasságot, és végül 6027 méteres maximális magasságot ért el.
Az expedíció során egy akklimatizációs útvonalat kellett megmászni a Circuito de los Seis Miles hegységben, a Nevado Ojos del Salado lejtőin, amely pontosan az argentin és chilei határon fekszik. A 6891 méteres magasságával ez a világ legmagasabb aktív vulkánja, ikertestvére, a Nevado de Incahuasi pedig 6610 méter magas. A Metzeler Karoo 4 abroncsokkal felszerelt BMW R 1300 GS ezután leereszkedett a Csendes-óceán partján, Bahia Inglesában a tengerszintre. December 6-án, helyi idő szerint délután 3 órakor indultak útnak, hogy az Atacama-sivatagon átkelve elérjék a Nevado Ojos Del Salado-t. Kevesebb mint 24 óra alatt sikeresen átlépték a 6000 méteres tengerszint feletti magasságot. A célt december 7-én 10:22-kor érték el.
A Metzeler abroncsokkal szerelt, teljesen széria BMW R 1300 GS motorokon Salvatore Pennisi, a Metzeler tesztelési és műszaki igazgatója, Christof Lischka, a BMW Motorrad fejlesztési vezetője, Michele Pradelli, olasz extrém enduro bajnok és az olasz InMoto magazin tesztelője, valamint Karsten Schwers, a német Motorrad magazin tesztelője és újságírója ült.
Salvatore Pennisi, a Metzeler tesztelési és műszaki kapcsolatokért felelős igazgatója kijelentette: „Ez az expedíció lehetővé tette számunkra, hogy megerősítsük a Metzeler és a BMW Motorrad közötti szoros kapcsolatot, de mindenekelőtt azt, hogy bemutassuk két szigorúan szabványos termék értékét, amelyeket bárki megvásárolhat és használhat a legnehezebb körülmények között is. A 6000 méteres magasságba való feljutás rendkívül kemény volt, különösen a legénységünk számára, akiknek megerőltető fizikai felkészülésen kellett átesniük, mielőtt felszálltak a motorokra. Így még mielőtt kifejeznénk örömünket a gumiabroncsaink hatékonysága miatt, gratulálnunk kell a versenyzőknek.”
Az új BMW R 1300 GS elöl 120/70 R19, hátul 170/60 R17 méretben a Metzeler Tourance Next 2 abroncsokat használja eredeti felszerelésként minden változaton, míg a Metzeler Karoo 4 abroncsokat opcionális felszerelésként kínálják a terepjáró használathoz. A Metzeler Karoo 4 abroncsokkal a BMW R 1300 GS tökéletes menettulajdonságokat mutat terepen való használat és kalandkeresés során.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ezek a többcélú felhasználásra tervezett abroncsok valójában példaértékű off-road tapadást biztosítanak a homokos vagy sivatagi pályáktól a legmélyebb sárig, miközben kiváló ellenállást garantálnak a terepjáró használat során oly gyakori kopással, vágásokkal és szakadásokkal szemben. Mindez aszfalton kiváló kezelhetőséggel, valamint a BMW R 1300 GS rendkívül fejlett vezetéstámogató rendszereivel való tökéletes szinergiának köszönhetően rendkívül éles vizes úton nyújtott teljesítményével együtt.
Az expedíció egyik különlegessége az volt, hogy úgy döntöttünk, széria motorokkal és abroncsokkal vágunk neki az expedíciónak, és számítunk a kombinált teljesítmény referenciaértékének biztonságára. Ki kell emelni többek között, hogy ezt az eredményt 19 colos első és 17 colos hátsó méretekkel sikerült elérni, ami új korszakot nyit a kalandmotorozás világában.
Extrém kihívás mind technológiai, mind emberi szempontból. A Nevado Ojos del Salado valójában a motorkerékpárokat, a gumiabroncsokat és a versenyzőket is nagyon kemény próbatételnek tette ki extrém körülmények között. A több mint ötezer méteres tengerszint feletti magasság, a hideg és a csökkentett légnyomás, amely megkövetelte az üzemanyag-levegő keverék tökéletes elektronikus kezelését, valamint a jármű minden egyes alkatrészének megbízhatóságát. A Metzeler gumiabroncsoknak viszont mindenféle terepen, köves talajon, földutakon, végtelen homokfelületeken és az ismeretlen hó és jég felfedezésével kellett áthaladniuk az útvonalon.
Az expedíció résztvevőinek jelentős fizikai és szellemi erőfeszítést kellett tenniük. Nemcsak azért, mert a hegymászás, amely az Atacama régióban, a Csendes-óceánon, Caldera kikötője közelében fekvő Bahia Inglesa városból indult, kevesebb mint 24 óra alatt zajlott, ezért a vállalkozást megelőző napokban a különböző magasságokban lévő különböző alaptáborokban gondos és fárasztó akklimatizálódásra volt szükség, mielőtt az induláshoz visszaereszkedtek volna a tengerszintre. 5000 méter felett az ember számára barátságtalan környezetbe kerülünk. A hőmérséklet nagyon alacsony, nappal -10 °C körül van, éjszaka pedig akár -20 °C is lehet, az oxigénszint pedig ritka.
Az expedíció résztvevőinek felkészülését a legnagyobb odafigyeléssel kezelték: minden versenyző célzott orvosi vizsgálatokon és ellenőrzéseken esett át az ennai Kore Egyetemen, az ennai tartományi egészségügyi hatósággal együttműködve. A vállalkozás szimulációjára Szicíliában is sor került, amelynek hátterében Európa legmagasabb aktív vulkánja, az Etna állt, a magaslati szimuláció szimbolikus testvérvárosi szimulációjaként.