HírekMotor felszerelésMotorok

A Metzeler Karoo 4 gumiabroncsok és a BMW R 1300 GS: 0-ról 6000 méteres tengerszint feletti magasságba kevesebb mint 24 óra alatt

A Metzeler Karoo 4 gumiabroncsok és a BMW R 1300 GS: 0-ról 6000 méteres tengerszint feletti magasságba kevesebb mint 24 óra alattAz expedíció helyszíne, amely extrém kihívást jelentett a motorkerékpárok, a gumiabroncsok és a motorosok számára, az El Circuito de los Seis Miles volt, az Atacama-sivatagban, Chilében, a világ legmagasabb aktív vulkánjainak láncolatában, amely magában foglalja a Nevado Ojos del Salado és a Nevado de Incahuasi-t.

A stock motorok és a normál gumiabroncsok extrém kihívást jelentettek. A METZELER márkát és a BMW Motorradot képviselő csapat egy Metzeler Karoo 4 gumiabroncsokkal felszerelt BMW R 1300 GS flottával, a tengerből indulva, kevesebb mint 24 óra alatt elérte és meghaladta a 6000 méteres tengerszint feletti magasságot. A lovasok, motorok és gumiabroncsok számára is rendkívül nehéz emelkedő a Nevado Ojos del Salado hírhedt északi falán tetőzött, ahol az expedíció mindössze 19 óra és 22 perc alatt érte el a 6006 méteres magasságot, és végül 6027 méteres maximális magasságot ért el.

Az expedíció során egy akklimatizációs útvonalat kellett megmászni a Circuito de los Seis Miles hegységben, a Nevado Ojos del Salado lejtőin, amely pontosan az argentin és chilei határon fekszik. A 6891 méteres magasságával ez a világ legmagasabb aktív vulkánja, ikertestvére, a Nevado de Incahuasi pedig 6610 méter magas. A Metzeler Karoo 4 abroncsokkal felszerelt BMW R 1300 GS ezután leereszkedett a Csendes-óceán partján, Bahia Inglesában a tengerszintre. December 6-án, helyi idő szerint délután 3 órakor indultak útnak, hogy az Atacama-sivatagon átkelve elérjék a Nevado Ojos Del Salado-t. Kevesebb mint 24 óra alatt sikeresen átlépték a 6000 méteres tengerszint feletti magasságot. A célt december 7-én 10:22-kor érték el.

A Metzeler abroncsokkal szerelt, teljesen széria BMW R 1300 GS motorokon Salvatore Pennisi, a Metzeler tesztelési és műszaki igazgatója, Christof Lischka, a BMW Motorrad fejlesztési vezetője, Michele Pradelli, olasz extrém enduro bajnok és az olasz InMoto magazin tesztelője, valamint Karsten Schwers, a német Motorrad magazin tesztelője és újságírója ült.A Metzeler Karoo 4 gumiabroncsok és a BMW R 1300 GS: 0-ról 6000 méteres tengerszint feletti magasságba kevesebb mint 24 óra alatt

Salvatore Pennisi, a Metzeler tesztelési és műszaki kapcsolatokért felelős igazgatója kijelentette: “Ez az expedíció lehetővé tette számunkra, hogy megerősítsük a Metzeler és a BMW Motorrad közötti szoros kapcsolatot, de mindenekelőtt azt, hogy bemutassuk két szigorúan szabványos termék értékét, amelyeket bárki megvásárolhat és használhat a legnehezebb körülmények között is. A 6000 méteres magasságba való feljutás rendkívül kemény volt, különösen a legénységünk számára, akiknek megerőltető fizikai felkészülésen kellett átesniük, mielőtt felszálltak a motorokra. Így még mielőtt kifejeznénk örömünket a gumiabroncsaink hatékonysága miatt, gratulálnunk kell a versenyzőknek.”

Az új BMW R 1300 GS elöl 120/70 R19, hátul 170/60 R17 méretben a Metzeler Tourance Next 2 abroncsokat használja eredeti felszerelésként minden változaton, míg a Metzeler Karoo 4 abroncsokat opcionális felszerelésként kínálják a terepjáró használathoz. A Metzeler Karoo 4 abroncsokkal a BMW R 1300 GS tökéletes menettulajdonságokat mutat terepen való használat és kalandkeresés során.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ezek a többcélú felhasználásra tervezett abroncsok valójában példaértékű off-road tapadást biztosítanak a homokos vagy sivatagi pályáktól a legmélyebb sárig, miközben kiváló ellenállást garantálnak a terepjáró használat során oly gyakori kopással, vágásokkal és szakadásokkal szemben. Mindez aszfalton kiváló kezelhetőséggel, valamint a BMW R 1300 GS rendkívül fejlett vezetéstámogató rendszereivel való tökéletes szinergiának köszönhetően rendkívül éles vizes úton nyújtott teljesítményével együtt.A Metzeler Karoo 4 gumiabroncsok és a BMW R 1300 GS: 0-ról 6000 méteres tengerszint feletti magasságba kevesebb mint 24 óra alatt

Az expedíció egyik különlegessége az volt, hogy úgy döntöttünk, széria motorokkal és abroncsokkal vágunk neki az expedíciónak, és számítunk a kombinált teljesítmény referenciaértékének biztonságára. Ki kell emelni többek között, hogy ezt az eredményt 19 colos első és 17 colos hátsó méretekkel sikerült elérni, ami új korszakot nyit a kalandmotorozás világában.

Extrém kihívás mind technológiai, mind emberi szempontból. A Nevado Ojos del Salado valójában a motorkerékpárokat, a gumiabroncsokat és a versenyzőket is nagyon kemény próbatételnek tette ki extrém körülmények között. A több mint ötezer méteres tengerszint feletti magasság, a hideg és a csökkentett légnyomás, amely megkövetelte az üzemanyag-levegő keverék tökéletes elektronikus kezelését, valamint a jármű minden egyes alkatrészének megbízhatóságát. A Metzeler gumiabroncsoknak viszont mindenféle terepen, köves talajon, földutakon, végtelen homokfelületeken és az ismeretlen hó és jég felfedezésével kellett áthaladniuk az útvonalon.A Metzeler Karoo 4 gumiabroncsok és a BMW R 1300 GS: 0-ról 6000 méteres tengerszint feletti magasságba kevesebb mint 24 óra alatt

Az expedíció résztvevőinek jelentős fizikai és szellemi erőfeszítést kellett tenniük. Nemcsak azért, mert a hegymászás, amely az Atacama régióban, a Csendes-óceánon, Caldera kikötője közelében fekvő Bahia Inglesa városból indult, kevesebb mint 24 óra alatt zajlott, ezért a vállalkozást megelőző napokban a különböző magasságokban lévő különböző alaptáborokban gondos és fárasztó akklimatizálódásra volt szükség, mielőtt az induláshoz visszaereszkedtek volna a tengerszintre. 5000 méter felett az ember számára barátságtalan környezetbe kerülünk. A hőmérséklet nagyon alacsony, nappal -10 °C körül van, éjszaka pedig akár -20 °C is lehet, az oxigénszint pedig ritka.

Az expedíció résztvevőinek felkészülését a legnagyobb odafigyeléssel kezelték: minden versenyző célzott orvosi vizsgálatokon és ellenőrzéseken esett át az ennai Kore Egyetemen, az ennai tartományi egészségügyi hatósággal együttműködve. A vállalkozás szimulációjára Szicíliában is sor került, amelynek hátterében Európa legmagasabb aktív vulkánja, az Etna állt, a magaslati szimuláció szimbolikus testvérvárosi szimulációjaként.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük