A legszelídebb Streetfighter, avagy Gábor motorja
Nagyon sokáig épült ez a motor, pedig látszólag semmi extra nincs benne. Az alapot egy 350-es Sport CZ adta, melybe 634-es, későbbi kiadású Jawa blokk került, és ez okozta a bonyodalmat.
Ugyanis a gyári 350-es CZ-be a régebbi kiadású, hátul keskeny felfogatású 634-es blokk került, én azonban csak a későbbi, hátul széles felfogatású blokkal rendelkeztem! Ennek következtében az első lábtartó konzoljait le kellett vágni a vázról, teljesen új hátsó felfogató lemezt kellett készíteni és a hátsó felfogatást a blokkon lényegesen keskenyíteni kellett!
Képzelheted, amikor Attis nagyflexszel vágja a vázat, én meg vasfűrésszel a blokkot, szerintem a KPM-es ha meglátta volna, zsákban viszik onnan el! A váz lényeges teherviselő elemein a látszat ellenére nem módosítottunk, csak az első lábtartó felfogatása került lejjebb 10 mm-rel.
A tank és a futómű a gyári maradt. Ugyanígy az ülés is. A kormányba merevítést hegesztettünk. Az első idomot én gyártottam alumínium lemezből, Nagypolszki foncsorok figyelnek benne halogénizzókkal. Az első sárvédő TSúzliból lett módosítva.
A hátsó, egyébként kis csomagteret magába foglaló idom szintén alu és az én termékem. A kipufogókönyökök 250-es Jawa módosításával kerültek át. A kipufogódobok módosított gyári cuccok, az alu taposólemez hátsó lábtartó és acél konzolja saját gyártmány.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az indexek újabb fajta Simsonról valók. A bal karkonzol és a karok TSúzliról, az erősen módosított kapcsolótömb-gázszektor Yamaha SR125-ről valók. A hátsó lámpa és a sárvédő gyári.
Még több kép a galériában!
A matricázás megint csak az én munkám, és a gyári alapján készült. A légszűrő kis mértékben túlnyomásos, a kipufogón és a sűrítés növelésén kívül még ez is tuning. Középsztender nincs, az oldalsztender és konzolja is saját készítés. A legnagyobb gondot a blokk után a 12V-osra átalakított villamos rendszer okozta.
2 év alatt épült, 2007-ben fejeztem be.
Köszönet a segítségért: Bognár Rezső, Csizmadia Gábor, Szabadi Attis, Jocó, Maci, Kincses Pista bá’, Tranzit BT, Krisztián, és még sokan mások!
Néhány szó a vas sorsáról
Gábor nem sokat használta, eladta a sógorának, aki amerikai katona volt. Valami gond miatt szétszedték a vasat, ahogy sejtem, egy „szakértő” által végrehajtva. Egyik volt diákom ismerőséhez került a vas, de nem műszakiztatták le.
Hiába mondtam, hogy műszakira rakjon föl gyárinak kinéző kormányt meg gyárinak kinéző lámpát, mit kell csinálni vele és hova kell vinni. Hiába beszéltem, csak elvitte így. Ki is tiltották a forgalomból. Most rohad valahol… Szerintem kidobták az egészet úgy ahogy volt.
Pedig nagyon jó vas volt. Az egyetlen, ami kihozta belőlem az állatot. Szerintem simán lenyomott volna egy TwinSportot. Persze a villamos rendszer itt is gyenge volt. Most már lenne ötletem, de már késő.