EseményekMotorverseny

A legjobb a Rali Hercegnő

annie 2010 finish2 430Az idei Dakar ralin összesen 88 motoros indult, és közülük mindössze négyen képviselték a gyengébbik nemet.

A gyengébbik természetesen csak képletesen értendő, hiszen azok a hölgyek akik egy ekkora kalandot bevállalnak, egyáltalán nem nem nevezhetőek gyengének. A nők mezőnyét végül nehéz küzdelem után a svéd Annie Seel nyerte. Az utolsó napon harminchetedikként ért célba, ezzel összetettben 45. helyen végzett.

Anniet-t nem véletlenül nevezik Rally Hercegnőnek. Az idei már a negyedik befejezett Dakarja volt, és a 16. befejezett terepralija. Eddig minden versenyén végigment, és befutott a célba. Habár a nehézségek miatt idén is elérkezett az a pillanat, amikor úgy érezte, hogy fel kell adnia a versenyt, a célban már úgy nyilatkozott, hogy úgy érzi, kibírna még egy hetet.

Az egész verseny alatt nyugodtnak és erősnek érezte magát, végig tartotta magát az előre eltervezett stratégiához, és ez végül meghozta a várt eredményt. A kezdeti jó pozícióját végig megtartotta még a sérülése ellenére is. Végül egészen jól hozzászokott ahhoz, hogy csak a jobb kezét tartja folyamatosan a kormányon.

Annie 1984-ben kezdett motorozni, és már egész korán nevet szerzett magának az off-road versenyeken. Mára Svédország egyik legismertebb versenyzője. A Dakaron egy KTM 525 “Super Rocket” motorkerékpárral indult, amelyet a szintén svéd Magnus Arnalid, a Meca’System csapatának tagja épített Annie számára. A csapat egyébként 10 motorost szponzorál, közülük négyen quaddal indultak az idei versenyen.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Seel győzelméhez persze az is hozzájárult, hogy nagy riválisa, a holland Mirjam Pol, aki egyúttal a női mezőny tavalyi győztese, már elég korán kiesett a versenyből egy sérülés miatt. A két kitartó hölgy folyamatosan küzdött az első helyért. Hát és lábsérülése ellenére Mirjam nem akarta befejezni a ralit, de végül az orvosok nem engedték, hogy folytassa.

A 100-as rajtszámmal versenyző német Tina Meier szintén keményen küzdött, és sikeresen be is fejezte a versenyt. Az utolsó szakaszt a 61. helyen végezte, így összetettben a 85. lett. Az olasz versenyzőnő, a 093-as sorszámú Silvia Gianetti, aki idén első alkalommal vett részt a dél-amerikai versenyen összetettben 67. lett a motorosok között, a quados Camelia Liparotti 259-es rajtszámú quadjával pedig a 14 quados között egyedüli nőként a 13. helyen ért célba.

A Dakar jövőjét illetően a rali egyik fő szponzora, a France 2 tévécsatorna szerint a szervezők gondolkodnak azon, hogy {tweetme buttontext=Kattints és Tweetelj!}2011-ben visszavinnék a versenyt az Afrikai kontinensre.{/tweetme} Bár Dél-Amerikai is látványos helyszíneket és kemény terepeket kínált a versenyzőknek, a tradíció mégis megkívánná, hogy Afrikában szervezzék meg a versenyt. A tervek szerint azonban nem a megszokott útvonalon, a jelenleg is terrorista veszélynek kitett észak-nyugati területeken, hanem Afrika észak-keleti részén, Tunézián, Líbián és Egyiptomon száguldanának keresztül a versenyzők – habár Egyiptom szintén nem a legbiztonságosabb ország Afrikában.

De persze mindez még a jövő zenéje. A szervezők az elkövetkező hetekben fognak dönteni a következő versenyévadról.

Dakar2010 Annie Seel 07 1

annie 2010

annie depres sign shirt 3001

annie podium2010 maindru 4301

crowd around annie s13 430

signed tshirt 420

whole team dinner 440

100 MM014406

100 MM014415

DAKAR160122010 0411

DAKAR160122010 0455

DAKAR17 0122010 0048

Dakar2011 Route East Africa

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük