Hírek

A leggyorsabb Panhead

1158A harmincnégy éves amerikai hölgy két éve főállású dragversenyző. Általában egy 1300 köbcentis, 170 lóerős Harley-Davidson V-Rod destroyer nyergében versenyzik aszfalton. Ezúttal azonban a világ leggyorsabb Panhead-jével sikerült bekerülnie a gyorsasági rekordok nagykönyvébe. A Salt Shaker fantázianevű, 120 köbhüvelykes Harley-Davidson Destroyer a 2000 köbcentis, nyomórudas V-twinek kategóriájában állította fel a 141,4 mérföld/órás (kb. 262 km/óra) sebességi világrekordot. A szeptemben 3-7. között megrendezett 3. Nemzetközi Motorkerékpáros Gyorsasági versenyen, a Utah államban lévő Bonneville sómezején öt mérföld (kb. 9,3 km) volt a pálya hossza.

Valerie Tomphson

egyébként a Washingon állaban lévő Tacomában született, és csupán két éve, épp a versenyzés miatt költözött Scottsdalbe. A városba akkor lett szerelmes, mikor először 1999-ben az Arizona Bike Week alkalmával járt itt. Később többször is visszatért, sőt 2004-ben „Miss Arizona Bike Week” is ő lett a találkozó szépségversenyén. A hölgy tehát nem csupán ügyes, vakmerő, hanem kimondottan szép is.

Nem is csoda, hiszen a versenyzés mellett a fitness és a szabadtéri sportok a kedvencei. A sikeres versenyző nő a hétköznapokban 2000-es évjáratú, fekete Harley-Davidson Fat Boyt vezet, ami persze már réges-rég nem gyári, hiszen első, 2005-ös versenyén ezzel a motorral állt rajthoz az Arizona Bike Week-en. A blokkja például 107 köbhüvelykes (1753 köbcentis), 110 lóerős szörnyeteg. Ehhez persze nem csak a hajtómű egyéb alkotórészeit, hanem a futóművet is módosítani kellett, és némi optikai tuningon is átesett a masina.

Mivel Valerie viszonylag későn kezdte a versenyzést, minden pillanatban bizonyítani akar. Az elmúlt két év alatt ugyan sikerült behoznia a kategóriájában versenyző férfiakat, de ezzel nem elégszik meg. További tervei között szerepel a jövő évi bonneville-i verseny is, ahol már a 200 mérföld/órás sebességrekordot tűzte ki célul.

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük