A Kawasaki az EICMA-n mutatja be szén-dioxid-semlegességi terveit
Hiroshi Ito, a Kawasaki Motors Corporation elnöke a 2022-es milánói EICMA motorkerékpár kiállításon tartott mérföldkőnek számító beszédében bemutatta a Kawasaki számos új és prototípus Kawasaki modelljét, miközben további részleteket osztott meg a szén-dioxid-semlegességre összpontosító, az egész vállalatra kiterjedő jövőképről.
Az európai városok ingázóinak igényeit kielégíteni hivatott, akkumulátoros elektromos Z családba tartozó géphez csatlakozva, amelyet először az Intermot-on mutattak be prototípusként, Ito úr egy Ninja stílusú gépet is bemutatott, amely ugyanezzel a kettős akkumulátoros meghajtással és 3,0 kWh maximális kapacitással rendelkezik. Mindkét gépet úgy alkották meg, hogy megfeleljen az európai A1-es járműengedélyezési előírásoknak, és 2023-ban kerül forgalomba.
Ito úr a Kawasaki más innovatív járműtípusokkal kapcsolatos kutatásait és fejlesztéseit kiemelve, a Kawasaki első hibrid motorkerékpárjának európai előzetest tartott prototípus formájában. A belsőégésű motor és az elektromos meghajtás között gyorsan és egyszerűen váltani képes HEV gépet jelenleg a 2024-es termékkínálat részének szánják.
Demonstrálva, hogy a Kawasaki a városi mobilitás teljes spektrumát figyelembe veszi a többhengeres gépektől a megszokott kerékpártechnológián és konfiguráción alapuló gépekig, a Kawasaki standján az EICMA-n olyan bemutatókat is láthattunk, mint a „Noslisu” nevű elektromos tricikli, valamint egy kísérleti hidrogénüzemű bemutatómotor, amely a kompresszoros Ninja H2-n alapul, közvetlen befecskendezést és sűrített gáznemű hidrogént használ üzemanyagként, valamint az Elektrode, egy Észak-Amerikában már kapható, terepjáró stílusú elektromos gyermekkerékpár.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Miközben Ito úr hangsúlyozta a Kawasaki elkötelezettségét a belsőégésű motorok és a jövőbeli üzemanyagtípusok kutatása mellett, egy új szimbólumot is bemutatott, amely a Go with Green Power kezdeményezés címét jelzi, és amelynek célja, hogy a Kawasaki egy stratégiai időn belül szén-dioxid-semlegességet érjen el.
A jelenlegi modellcsaládból az EICMA-n mutatták be először a frissített Ninja H2 SX-et. A már alapfelszereltségként első és hátsó radarérzékelőkkel felszerelt újdonságot, az automatikus távolsági fényszórót – amely automatikusan vált a tompított és a távolsági fényszórók között – a 2023-as szezon számos új modelljének egyikeként mutatták be.
A sok figyelemfelkeltő új, prototípus és előszériás modell közepette Ito úr emellett tisztázta, hogy a Kawasaki a 2024-2025-ös modellévek két modellszezonja során világszerte mintegy 30 belsőégésű motorral hajtott motorkerékpárt is tervez bemutatni. Ennek a számnak körülbelül a fele megfelel majd az európai előírásoknak, és ezért az európai piacra szánják.
Ito úr az EICMA-n a média közönségét azzal az érzéssel hagyta ott, hogy a Kawasaki továbbra is olyan termékeket és szolgáltatásokat fog nyújtani, amelyek megfelelnek ügyfelei és a társadalom igényeinek, kihasználják a jelenlegi járműtechnológia fejlődését új, környezetbarát, szén-dioxid-semleges termékeken keresztül.