A JetPack gépe lehet az első használható repülő motorkerékpár
A hátra szerelhető jet pack-ekre szakosodott légiközlekedési vállalat szórakoztató repülő motorkerékpárt fejleszt, és már egészen jól állnak vele.
A JetPack Aviation, a rekreációs jet-pack-ek készítője választ talált azon utazók számára, akik nem szeretnének csak ülni és lógatni a lábukat repülés közben. A társaság kifejlesztett egy repülő motorkerékpárt, amelyet The Speeder névre kereszteltek.
Az új fejlesztés két verzióban kapható – az ultra könnyű és a kísérleti. A Speeder lehet az első turbina hajtású, teljesen stabilizált, függőleges fel- és leszálló személyi repülőgép, amelyet valaha építettek.
Mivel az új Speeder teljes mértékben stabilizált, minimális pilótaképzésre lesz szükség a vezetéséhez. Az Ultralight nem igényel repülési engedélyt, és 60 MPH sebességgel utazik, mindössze 5 liter üzemanyagot szállítva. Az Experimental Speederhez pilóta engedélyére van szükség, és nincs üzemanyag- vagy sebességkorlátozása, és képes 150 mph (kb. 241 km/óra) sebességgel haladni 15 000 lábig (4572 m).
Még több cikk repülő motorokról
A JetPack 1,8 millió eurót gyűjtött prototípusainak fejlesztésére, elsősorban olyan angyal befektetők csoportjától, amelyek között szerepel a Draper Associates, a Skype társalapítója, Jaan Tallinn, YC és a Cathexis Ventures. A Speeder-nek nincs szabad rotorja, így biztonságosabbá válik, mint a többi VTOL (vertical take-off and landing – függőleges fel és leszálló) kivitel.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A társaság jetpackjét az FAA hitelesítette, és az Egyesült Államok Haditengerészetének különleges erõi számára áll rendelkezésre rövid távolságú csapatok szállításához. A társaság azt is reméli, hogy az új Speeder-t más katonai műveletekhez is fogják majd használni.
Más, hasonló VOTL konstrukcióktól eltérően, a Speeder-t turbinák hajtják nem pedig elemek, ami a gyors fejlesztést életképesebbé teszi. A JetPack alapítója, David Mayman szerint „Az akkumulátor aktuális energiasűrűsége túl alacsony ahhoz, hogy a legtöbb elektromos meghajtású VTOL valóban praktikus legyen”, de a társaság 5-10 éven belül tervezi az akkumulátor energiára történő átállást. Mindeközben a tervek szerint az Ultralight Speeder-ből körülbelül 115 000 000 Forintnyit fognak értékesíteni.
Webhely: