KiemeltMotorokMotortesztek

A huligán Alien: Suzuki GSX8S 2024

Az idei szezont egy motoros kalanddal kezdhettem el. Több mint 200 kilométeren át suhantunk a Suzuki új modern motorjaival. Felejthetetlen élménnyel gazdagodtam a Suzuki tesztnapján. Az én útitársam a túrán egy GSX8S volt.

A naked motort 2023-ban dobták piacra, 2024-ben pedig testvérét GSX8R-t. A GSX8R idomos és 3 kilogrammal többet nyom, mint a csupasz előd. Hasonlóság bennük, hogy mind a kettőben ugyanaz az új soros kéthengeres blokk található, ami egy fantasztikus újítása a gyártónak és még sorolhatnám mennyi minden közös pontjuk van.

De térjünk is vissza a motorra, ami elég mély nyomot hagyott bennem, pedig csak egy napig élvezhettem társaságát.

Nem vagyok túl magas, így voltak félelmeim azzal kapcsolatban, hogy nem fog leérni a lábam a járműről.

B opció egy Suzuki SV650 lett volna. Erről fejtágításon szomorúan hallottam, hogy csak 2025-ig fogják gyártani őket. Tehát ha szeretnél egy SV-t ebben a konstrukcióban, akkor nem érdemes húzni-halasztani vásárlását, mert nem tudni mit hoz a jövő az SV modellek táján.

A huligán Alien: Suzuki GSX8S

Megint elkalandoztam, de visszatérve aggodalmamra leért a fél talpam. Tudniillik ehhez a lábpozícióhoz vagyok szokva, ijedtségem egy szempillatás alatt eltűnt. Tudtam, hogy jó csapat leszünk a 8S-el.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Tesztvezetés előtt a motorról kicsit körbe néztem, olvasgattam és képeket nézegettem. Előszőr megmondom őszintén annyira nem lett a szívem csücske küllemre, csak motorikusan volt vonzó. Viszont amint megláttam élőben elég szimpatikus lett, masszívnak és biztonságosnak tűnt.

Az út során emlékszem az első nagyobb gázadásomra. A motor mint egy igazi szöcske úgy megugrott. Erőteljesen kellett kapaszkodnom a kormányba. Nem tudom mit hittem, hiszen megjelenése miatt egyből asszociálhatunk arra, hogy ez a motor elég fickósra sikeredett.

A2-es jogosítvánnyal rendelkezőkre is gondolt a Suzuki, mivel fojtott verzióban is elérhető a modell.

3 színben gyártják a GSX8R-t: fehérben, kékben és feketében. 2024-ben pedig megjelent egy új limitált kiadású szín, a „sert” nevezetű. Én a fehéret és a kéket vehettem szemügyre, mind a kettő csoda szép.

Futurisztikus kinézete miatt bárhol fel lehet ismerni.

Eleje számomra olyan, mint a hangya csápja. Előre ívelő idomokat kapott, a LED-es fényszórópár és a helyzetjelzők különleges kialakítása, elhelyezkedése is segít minket külsőleg elkápráztatni.

A huligán Alien: Suzuki GSX8S

Ha már világításról beszélünk, megemlíteném a hátsó LED-es lámpákat is, ami a dizájn miatt a sárvédőre lett felszerelve. Volt alkalmam este is száguldani a motorral, így arról is tudok nyilatkozni, hogy a lámpák szuperül teljesítenek a sötétben.

Elől még találhatunk egy nagyméretű 5 hüvelykes, színes TFT LCD multifunkciós műszerfalat. Első ránézésre érdekes volt nekem, hogy egy hatalmas kijelző van a motoron, viszont az út során megkedveltem, mert tényleg látható volt az összes információ. Nappali és éjszakai módot is állíthatunk, ennek beállítását automatikusan vagy manuálisan is megtehetjük.

Választhatunk 3 vezetési mód közül. A-aktív, B-alap, C-komfort, vagyis az A módban lehet vadulni legfőképp.

Lapozd végig a galériát!

suzuki gsx8s 2024 10 suzuki gsx8s 2024 19 suzuki gsx8s 2024 13 suzuki gsx8s 2024 07 suzuki gsx8s 2024 11 suzuki gsx8s 2024 09 suzuki gsx8s 2024 15 suzuki gsx8s nyikos diana cimlap suzuki gsx8s 2024 03 suzuki gsx8s 2024 06

Easy Start rendszer miatt az indítógomb egyszeri gyors megnyomásával be is indul a motor. Ez az újítás is beletartozik az úgy nevezett S.I.R.S-be (Suzuki Intelligens Vezetéssegédleti Rendszer), ami a Suzuki legújabb elektronikai rendszereit foglalja magába.

A gyűjteménybe beletartozik Ride-by-wire elektronikus gázkar rendszer, Suzuki kipörgésgátló rendszer (STCS), Suzuki Cross Balancer, alacsony fordulatszám asszisztens, ami araszoláskor nagy segítség volt számomra és a kétirányú gyorsváltóról sem feledkezzünk el. A gyorsváltó kis gázadásnál működik, fel és le is tudunk vele váltani.

A tesztnapon ettől ódzkodtam picit, ezért nem használtam ezt a lehetőséget, mert eléggé hozzá vagyok szokva a sima váltóhoz. Később amikor újból tesztelhettem a motort, azonnal kipróbáltam és annyira megtetszett, hogy innentől kezdve csak a gyorsváltót használtam. Hamar hozzá is szoktam a kuplungkar behúzása nélküli váltáshoz. A gyorsváltó kis gázadásnál is működik, fel és le is tudunk vele váltani. Ez az alternatíva túlontúl játékossá teszi a gépet.

A huligán Alien: Suzuki GSX8S

A kipörgésgátló mértékét is tudjuk könnyen állítani, egytől háromig találhatunk módokat. Sajnos a kiszámíthatatlan időjárás megviccelt motorozás közben. Elkapott egy rettentő nagy zivatar, ami nem volt túl kellemes, mivel esőruhát nem vittem magammal. Sebaj, legalább így is teszteltem a zsiványt!

A GSX8S jobb oldalán találhatjuk meg a hangtompítóval rendelkező észrevehetetlen kipufogót. A motorblokk a kettős katalizátor által megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsájtási előírásoknak, de ez a vadság kárára egyáltalán nem megy.

Plusz pont számomra, hogy a zsivány fordított teleszkópokat kapott.

Viszont vezetés közben észrevettem, hogy annyira nem szereti a rossz útburkolatot. Ehhez érve sajnos le kellett venni a gázról a kezem, mivel eléggé dobálgatott. Valószínű keményre volt beállítva a futómű. De mindent összegezve eszméletlen volt vele száguldozni.

Az üléspozíció kényelmesre sikeredett, így a gyártó nemcsak utcai cirkálásra ajánlja a motorkerékpárt, hanem túrázáshoz is. Ennek tudatában az eredeti kiegészítők kínálatában megtaláljuk az oldaltáskákat és az üzemanyagtartály táskát is.

A huligán Alien: Suzuki GSX8S

Külön lehet vásárolni rá szélvédőt, alsó idomot, LED-es irányjelzőt és üléspúpot.

Durvasága ellenére szerintem egy kifejezetten jól kezelhető gép.

A túra végére nagyon összemelegedtünk, iszonyatosan sajnáltam, hogy el kellett búcsúznom tőle. Ha lesz rá lehetőségem a közeljövőben motorozni vele, biztos vagyok abban, hogy gondolkodás nélkül felülök a most már szívemhez kedves Alienre!

Suzuki GSX8S műszaki adatok:

  • Motor típusa: Négyütemű, kéthengeres folyadékhűtéses, DOHC
  • Lökettérfogat: 776 cm3
  • Furat x löket:84 mm x 70 mm (3.3 in. x 2.8 in.)
  • Kompresszió viszony: 12.8:1
  • Max. teljesítmény: 83 LE (61 kW) / 8 500 ford./perc
  • Max. nyomaték:78 Nm / 6 800 ford./perc
  • Üzemanyag-rendszer: Benzin befecskendezéses
  • Gyújtási rendszer: Elektronikus gyújtás (tranzisztoros)
  • Kenés: Nedves olajteknő
  • Váltó: 6-sebességes, mechanikus
  • Üzemanyagfogyasztás: 4.2 L / 100 km
  • CO2 kibocsátás* 99 g / km
  • Első futómű: Fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
  • Hátsó futómű: Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás
  • Első fék:NISSIN, radiálisan rögzített 4 dugattyús féknyereg, dupla tárcsa, ABS
  • Hátsó fék:NISSIN, 1 dugattyús féknyereg, tárcsa, ABS
  • Első gumiabroncsok: 120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli
  • Hátsó gumianroncsok: 180/55ZR17M/C (73W), tömlő nélküli
  • Hossz x szélesség x magasság: 2115x775x1105 mm (83.3 in.x30.5 in.x43.5 in.)
  • Ülésmagasság: 810MM (31.9 in.)
  • Hasmagasság: 145 mm (5.7 in.)
  • Tengelytáv: 1465 mm (57.7 in.)
  • Villaszög / utánfutás: 25°/104 mm
  • Üzemanyagtartály: 14 l
  • Súly: 202 kg (445 lb.)
  • Ára: 3.799.000 Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük