HírekMotorbemutatóMotorok

A Honda szabadjára engedi minden idők legharcosabb lódarazsát – 2025-ben jön a CB1000 Hornet és az SP változat

A sikersztori a pörgős, energiával teli, A2-es jogosítvánnyal is vezethető CB500 Hornet 2024-es érkezésével folytatódott, most pedig a modern Hornet família két legütősebb tagja, a CB1000 Hornet és a CB1000 Hornet SP kerül bevezetésre.

A 2023-ban bevezetett CB750 Hornet visszahozta a legendás Hornet (magyarul lódarázs) nevet az európai köztudatba. A streetfighteres stílus, a lehengerlő erő és a pontos kezelhetőség elképesztően népszerűvé tette a modellt, 2023 értékesítési adatai alapján kijelenthetjük, hogy Európa legkedveltebb naked motorját tisztelhetjük benne.

A Honda új naked zászlóshajója az intenzív gyorsulás és a rendkívül pontos kezelhetőség erős kombinációját kínálja, hogy maximális vezetési élményt nyújtson kezdve a forgalmas városi utcáktól a kanyargós hegyi utakig. A teljesítményt a félelmetes CBR1000RR Fireblade-sornégyese biztosítja (151,8 LE/111,6 kW csúcsteljesítményt ad le 11 000 fordulat/percnél és 104 Nm-t 9000 fordulat/percnél), méghozzá rövid áttételezésű váltóval. Az új, nagy torziós merevségű hídvázhoz „nagy dugattyús”, fordított Showa SFF-BP teleszkópvilla kapcsolódik, Nissin féknyergek lassítják a modellt.

A Honda új zászlóshajója, a CB1000 Hornet SP verzióval együtt érkezik

  • A CB1000 Hornet a CBR1000RR Fireblade négyhengeres erőforrására épül
  • Az új, nagy torziós merevségű acélból készült hídváz, a rövid áttételezés és a Showa felfüggesztés klasszikus Hornet kezelhetőséget biztosít
  • A színtiszta és agresszív streetfighter stílus a Hornet védjegyének számító keskeny derék és széles orr-rész váz köré épül, nagy teljesítményű dupla LED-fényszórókkal
  • Az SP változat nagy teljesítményű Öhlins felfüggesztéssel és Brembo fékekkel – ez a sportosság, a dinamizmus következő szintje
Honda CB1000 Hornet 2025

A szuperkompakt, vetítőlencsés, LED-fényszórópár és a jellegzetes, szárnyakat mintázó Hornet-tank már önmagában ámulatba ejtő, de az elölről hátrafelé radikálisan elvékonyodó formaterv a látványos, minimalista stílusban fogant farokidommal és üléssel válik teljessé, s persze lódarázsszerűvé. Mindennek a stíluselemként is szolgáló, új, feketére festett hídváz ad kontrasztot, amelyhez térhálós, acél segédváz kapcsolódik. Fekete az erőforrás, a két kerék, valamint a lengőkar is, ahogy az egy ultramodern géptől elvárható.

A minimalista megjelenés egyben prémium technológiákat rejt. Megemlíthetjük a teljesítményleadást, a motorféket, az egykerekezés-gátlót és a HSTC-t szabályozó üzemmódokat vagy az optikai ragasztással elállított 5”-os, színes TFT-műszeregységet, az ingyenesen letölthető Honda RoadSync alkalmazást, akárcsak a Honda Automatikus Vészvillogóját (ESS).

Akik még magasabb szintre szeretnék emelni a motorozás élményét, SP változatban is megvásárolhatják a CB1000 Hornetet. A teljesítmény 115,6 kW-ra (157,2 LE), a forgatónyomaték pedig 107 Nm-re nőtt, és az olyan csúcskategóriás futómű- és hajtáslánc-elemek teszik ütősebbé, mint az állítható Öhlins TTX36 hátsó lengéscsillapító, a szériafelszereltséghez tartozó gyorsváltó és a Brembo Stylem fék.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
Honda CB1000 Hornet 2025

A 2025-ös modellévű CB1000 Hornet az alábbi színekben lesz elérhető:

  • Grand Prix Red (piros)
  • Mat Iridium Gray Metallic (metálszürke)
  • Pearl Glare White (gyöngyházfehér)

A CB1000 Hornet SP az alábbi, egyetlen és egyedi fényezésben kerül a Honda márkakereskedéseibe:

  • Matte Ballistic Black Metallic (metálfekete, Desert Gold Metallic aranyszínű kerekek és teleszkópok)

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük