A Honda ismét felpörgette a középkategóriát az EICMA kiállításon
Teljes 2019-es európai választékát mutatta be a Milánói Motorkiállításon a Honda. Az EICMA látogatói – a már ismert típusok mellett – két új és három modellfrissítésen átesett motorkerékpárral ismerkedhettek meg a japán gyártó standján. Képet kaphattak tehát a kibővült, még fejlettebb gépeket felsorakoztató választékról, no meg a friss középkategóriásokról, amelyek új energiákat hozhatnak a szegmensbe.
A CB125R, a CB300R és a CB1000R alkotta Neo Sports Café családból már csak egy középkategóriás modell hiányzott, ezt az űrt töltötte be a Honda az ámulatba ejtő CB650R-rel. Modern és minimalista megjelenését café raceres dizájnelemekkel bolondították meg a tervezők, mindezt szuperkompakt, trapézszerű formába sűrítve, hogy minél lenyűgözőbb legyen az összhatás.
A csodaszép, négyhengeres erőforrást immáron semmi nem takarja, s olyan szemet gyönyörködtető részletek vonzzák magukra a tekintetet, mint az egyedi, kör alakú fényszóró vagy az erős kontúrral megspékelt üzemanyagtartály.
A Neo Sports Café famíliára jellemző kimagasló minőség a technikai megoldásokon is tetten érhető, az összetevők listáján olyan tételek szerepelnek, mint a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok alkotta Showa SFF villa, a radiális rögzítésű első féknyeregpár, a Honda Selectable Torque Control névre keresztelt teljesítményszabályozó, a kuplungasszisztens, a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló vagy az ultramodern műszeregység.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az eredmény egy roppant kívánatos, meztelen középkategóriás, ami látvány, teljesítmény és felszereltség különleges kombinációjával igyekszik a vásárlók kedvében járni.
CBR650R
CBR650R – egy új név a Honda választékában. A középsúlyú sportmotor a CBR1000RR éles, agresszív vonalait örökölte, de szélesebb oldalidomokkal, elképesztően rövid farrésszel és szűkre húzott, dupla, LED-es fényszórókkal kerül a szalonokba. A CBR650R 6 kg-mal könnyebb az elődjének tekinthető CBR650F-nél, és sportosabb üléspozícióval csábít, kormánya ugyanis 30 mm-rel előrébb került, lábtartóit pedig hátrébb és magasabbra helyezték.
Klasszikus, négyhengeres motorja 1000 f./perccel magasabb fordulatszámra pörgethető, mint a kifutó modellé, és 5%-kal nagyobb csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet (95,2 LE/12 000 f./perc), nem véletlen tehát, hogy a CB előtag végére egy R betű is került.
Hogy az A2-es jogosítvánnyal motorozók is megízlelhessék a CB650R és CBR650R nyújtotta élményt, a modelleket 35 kW-os változatban is forgalmazza a Honda*.
CB500F, CBR500R és CB500X
A Honda soros, kéthengeres, 500 cm3-es motorkerékpárjai hihetetlenül népszerűek, 2013-as bemutatkozásuk óta több mint 75 ezer példányban keltek el csak az öreg kontinensen.
Csúcsteljesítményük továbbra is 35 kW (47,6 LE), így A2-es jogosítvánnyal is vezethetőek, de a módosított szívó- és kipufogóoldali kialakításnak, valamint szelepvezérlésnek köszönhetően 4%-kal nagyobb motorerővel kecsegtetnek a 3000 és 7000 közötti fordulatszám-tartományban. Mindemellett gazdagabb felszereltség jellemzi őket, és még többet nyújtanak saját műfajukban, így a mindenest, a sportgépet és a kalandmotort keresők is megtalálhatják számításukat a Honda palettáját böngészve.
Mindhárom modell új hátsó rugóstagot, továbbfejlesztett, szebb hangon daloló kipufogórendszert, minden elemében LED világítást és modern LCD-kijelző kapott. Utóbbi az aktuális váltófokozatot is mutatja, sőt felváltások esedékességére figyelmeztető lámpával is ellátták. További jó hír, hogy a megújult 500-asokhoz alapfelszereltségként jár a kuplungasszisztens, miként a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló is szériatartozék.
A CB500F tetőtől talpig átöltözött, s még markánsabb egyéniségként tért vissza. Új oldalidomai szinte eggyé forrnak az üzemanyagtartállyal, orr-része pedig még szögletesebb, s persze feltűnőbb lett. A CBR500R szintén új öltözékbe bújt, méghozzá a Fireblade karcsúsított, még látványosabbá tett köntösébe, amihez természetesen sportosabb üléspozíciót alakítottak ki a mérnökök.
A kompakt CB500X kalandmotor javított időjárás-védelemmel, hosszabb rugóutakkal, 19”-os első kerékkel, vékonyabb üléssel és nagyobb kormányelfordulási tartománnyal folytatja pályafutását, idomzatát pedig még „terepesebbre” faragták.
Az 500-as és 650-es motorkerékpárok a Honda Európában eladott motorkerékpárjainak 34 százalékát teszik ki. Ezzel az öt új modellel – nemtől, kortól és felkészültségtől függetlenül – minden motorosnak kínál alternatívát a Honda, beleértve a street gépek, a gyorsasági modellek és a kalandmotorok szerelmeseit is.