HírekMotorokMotorozás

A Harley-Davidson vezérigazgatója szerint a legendás márka teljesen elektromos meghajtású lesz

harley-davidson livewire 10Habár a Harley-Davidson Motor Company nemrég kivált a LiveWire projektből, a H-D megerősítette, hogy át fog térni egy teljesen elektromos termékcsaládra.

A Harley-Davidson azt tervezi, hogy fokozatosan kivonul a legendás belsőégésű motorokkal hajtott motorkerékpárokból, és lassan, de biztosan átalakul egy teljesen elektromos márkává. A Harley vezérigazgatója, Jochen Zeitz a Dezeen-nek elmondta, hogy miután 120 éve a nagy benzinmotoros modelljeiről híres, a villamosítás a logikus következő lépés. Mármint ha a vállalat azt tervezi, hogy még 120 évig a piacon marad.

A Harley-Davidson vezérigazgatója szerint az EV átállásnak „meg kell történnie”, és nem csak kis léptékben, egy olyan márkával, mint a LiveWire. Nem, a H-D márkakereskedők kizárólag EV-ket kell értékesíteniük, bár ez nem fog egyik napról a másikra megtörténni.

Zeitz szerint ez évtizedekig – többes számban – eltarthat, így legalábbis valamikor 2033 utánra, vagy akár a 2040-es évekre is számíthatunk. De a változás közeleg:

„Ha megnézzük az elmúlt 120 évet, a vállalat mindig fejlődött, soha nem állt meg” – mondta. „Most, ahogy annak idején az alapítók tették, hogy megpróbáltak valami egyedit újra feltalálni vagy kitalálni, nyilvánvalóan ez olyasmi, amit nekünk, mint cégmárkának is meg kell tennünk.”

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

„Amit mi teszünk, az a múltunk ünneplése, de ezzel egyidejűleg a márka fejlesztése is” – folytatta. „Ez egy természetes fejlődés, aminek meg kellett történnie”.

Ez az új elkötelezettség a Harley-Davidson márkájú EV-k mellett megkérdőjelezi a vállalat közelmúltbeli döntését, miszerint a jelenlegi EV-modelleket az új LiveWire márkába szervezi ki, de Zeitz folytatta a magyarázatot:

„Azon gondolkodunk: ‘hogyan fejlődünk, ha igazán hosszú távon gondolkodunk’, mivel ez nem egy egyik napról a másikra történő átállás lesz” – mondta.

„Évtizedekbe telik, igaz? De évtizedekben is kell gondolkodni, nem pedig csak abban, hogy melyik évben, és a rövid távú gondolkodásban, amelynek mindenki ki van téve, mint egy állami vállalat. Az átmenetre kell gondolnunk, és az átmenetre való felkészülés az, amiért a LiveWire megszületett.”

Lehetséges, hogy a Harley-Davidson teljes mértékben tisztában van azzal, hogy a törzsvásárlóinak kevés érdeke fűződik az EV-k vásárlásához. Ha ez a helyzet, akkor a lépés, hogy elkülöníti, vagy „karanténba zárja” az EV-törekvéseit, egyenesen ravasznak tűnik: lehetővé teszi a Harley számára, hogy továbbra is drága, nagy lökettérfogatú disznókat és baggereket adjon el a H-D hívőknek, miközben feltölti a háborús kasszáját. Végül is, a teljesen elektromos hajtású modellekre való áttérés nem lesz olcsó.

Talán ez az oka annak, hogy a Harley egyelőre nem kötelezi el magát egy szigorú és gyors ütemterv mellett. Mégis, ironikus, hogy a régi Harley-t az újabb motorosok generációinak szemében lehúzó motorok egy új Harley előtt egyengetik az utat:

Zeitz szerint az ikonikus márka átalakítása azt jelenti, hogy azokra az emberekre kell összpontosítani, akik jellemzően nem ülnek nagy motorkerékpárra, sőt, még azokra is, akik egyáltalán nem motoroznak.

„Hiszek az ikonikus márkák nagy átalakításában, amit mindig is csináltam az életemben” – mondta.

„Különböző fogyasztói profilokat célzunk meg – van a hagyományos törzsvásárló, de van egy kortárs törzsvásárló, vannak álmodozók, akik motorozásra vágynak, vagy csak álmodoznak a márkáról” – folytatta.

Hosszú idő óta talán először fordul elő, hogy a Harley-Davidson valóban hosszú távon gondolkodik. Az ikonikus amerikai vállalatnak érdemes lenne egy kicsit átláthatóbbnak lennie az EV-útitervét illetően – ahogy az autó- és motorkerékpár-ipar más vállalatai is tették. Egyelőre azonban egyértelműnek tűnik, hogy a Harley végre a jövőjét nézi, nem pedig a múltját.

 

 

*** Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) ***

Forrás

Fotó: NaNa

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük