A Harley-Davidson Low Rider S új távlatokat nyit a cruiserek teljesítménye terén
Az új, nagy teljesítményű cruisert a Screamin’ Eagle ereje és a lecsupaszított stílus jellemzi
Az eredeti Harley-Davidson® Low Rider® modell megemeli a lécet a gyári custom motorok terén. A Low Rider® S modell év közbeni piacra dobásával a Harley-Davidson a nagy teljesítményű és koromfekete motorok egy új generációját indítja el.
A nemrégiben bemutatott Fat Boy® S és Softail Slim® S modellek mellett a Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™ motorblokkal felszerelt Low Rider S modell a Harley-Davidson maximális teljesítményt és a teljes nemzetközi custom motoros kultúra által inspirált dizájnt egyesítő S-sorozat cirkálóinak harmadik tagja. A lecsupaszított és tettre kész motorkerékpár teljesítményét továbbfejlesztett felfüggesztés és fékek teszik tökéletessé.
„A motorosok folyton azt kérdezték tőlünk, hogy a Harley-Davidson mikor épít ismét egy olyan agresszív, teljesítményalapú motort, mint amilyenek az FXR-modellek voltak”, mondta Brad Richards, a Harley-Davidson formatervezési igazgatója. „Ez a válaszunk a kérdésre. A Low Rider S tisztában van a jelenlegi magasított motor-trendekkel és a stílusbeli saját hagyományainkkal, viszont szeretné újra is értelmezni a Harley-Davidson nyújtotta teljesítményt a motorosok új generációja számára. Ezzel az azonnali teljesítményt és gyors kezelhetőséget biztosító, lényegéig lecsupaszított motorral még erősebb kötődést akartunk létrehozni a motoros és az út között.”
A legfontosabb alkatrészek sorát a hajtáslánc nyitja. A Screamin’ Eagle Twin Cam 110 egy nagy teljesítményű V-Twin motorblokk, amely a Harley-Davidson gyárban beszerelt motorblokkjai közül a legnagyobb hengerűrtartalommal rendelkezik. Egy nagy teljesítményű Screamin’ Eagle® Heavy Breather légszűrővel és a Fat Bob-stílusú „kettő a kettőbe” kipufogóval ez a motorblokk 3500-as fordulatszámon 155 Nm max. forgatónyomatékot termel – ez 13%-kal több, mint a hagyományos Low Rider modell esetében. Ezt a nyomatékot egy növelt teherbírású kuplung továbbítja a 6 sebességes Cruise Drive® váltóműbe. Az elektronikus szabályozó szeleppel vezérelt tempomat alapfelszereltség. A hajtáslánc és az egész kipufogórendszer csillogó fekete és érdes fekete festést kapott.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Low Rider S modell egyszerre erőteljes és könnyen kormányozható. A nitrogéngázzal töltött Premium Ride emulziós rugóstagok és a cartridge-típusú csillapítással ellátott Premium Ride villák kivételes kormányozhatóságot és kényelmet biztosítanak. Az első és hátsó felfüggesztés alkatelemei kisebb zökkenőkre is gyorsan reagálnak, és a gumikat folyamatosan az útfelületen tartják a magabiztos kormányzás és fékezés érdekében. A kettős úszó első féktárcsás hármas tárcsafék-rendszert standard blokkolásgátló fékrendszerrel láttuk el. Az új egyszemélyes üléssel, a 14 cm magas kormánykiemelőkön elhelyezett lapos drag bar kormánnyal és a középen elhelyezett lábtartókkal a motoros tökösen, egyenes háttal, magas kormánykezeléssel ül a motoron. Az ülést ennél a motornál is alacsony helyzetbe helyeztük: 67,5 cm-re.
A motoros az utat egy jellegzetes kis fejidomon keresztül szemléli, amelytől minden Low Rider S motorkerékpár azonnal felismerhető.
„Amikor ebben a magas testhelyzetben gyorsan motorozol, szükséged van némi szél elleni védelemre”, mondta Dais Nagao, a Harley-Davidson vezető stylistja. „És a kis fejidomba mélyen beleültetett első fényszóró a Low Rider S modellt igazán félelmetessé teszi. Ez nagyon hatásosan kommunikálja ennek a motornak a személyiségét.”
Az egyszemélyes ülés és a chopper stílusú sárvédő nem töri meg a hátsó rész stílusát. És tekintve, hogy nincs még egy olyan szín, amely a feketénél jobban kifejezésre tudná juttatni ezt az életérzést, a Low Rider S csak Vivid Black fényezésű fémlemezzel kapható. A sötét árnyalatokat a villáktól a konzolon át egészen a hátsó sárvédőtaró váznyúlványig másfajta fekete felületek viszik tovább. Az egyetlen kivételt az új Magnum Gold színű könnyű öntött alumínium kerekek jelentik, amelyek fényezését az 1960-as években használt versenyautók arany-tónusú magnézium kerekei inspirálták. Az aranyszínű tankjelvény az 1977-es XLCR Café Racer modell előtt tiszteleg.