Hírek

A Harley-Davidson eladásai lassan hanyatlanak

harley davidson evertekelesA Harley múlt héten kiadott 2019 utolsó negyedévéről szóló beszámolója alapján tovább csökkentek a hazai eladásai. A várható tendencia az, hogy a következő évre nagyobb lesz a cég nemzetközi forgalma, mint az Egyesült Államokban eladott motorok száma.

Hiába próbálják a hazai eladásokat növelni, a kereslet egyre csökken, és egyelőre az új generációt megcélzó elektromos Harley, a LiveWire sem futott valami nagyot.

Lássuk a számokat: A Harley-Davidson cég motorkerékpárokból származó bevételei 8,5%-kal, összesen 874,1 millió dollárra csökkentek 2019 utolsó negyedévében. Ez a szám sokkal nagyobb, mint az elemzők által előrejelzett 3,4% -os csökkenés.

Az elmúlt 16 év alatt a Harley motorkerékpár értékesítése Amerikában tavaly volt a legalacsonyabb. Az elmúlt 12 negyedév csökkenő értékesítése arra kényszerítette a társaságot, hogy szűkítse a motorkerékpárok kínálatát az árengedményes nyomás megakadályozása és a profit védelme érdekében.

2019-ben a motorkerékpárok szállítási volumene az elmúlt két évtizedben a legalacsonyabb volt az Egyesült Államokban. A globális szállítmányok pedig 2010 óta most mutatták a legkisebb számokat. A motorkerékpár-gyár részvényára 44%-kal csökkent az elmúlt öt évben.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Harley 2019-re 423,6 millió dollár, azaz részvényenkénti 2,68 dollár bevételt jelentett, amely az 2018. évi 531,5 millió dollárról vagy 3,19 dollárrészről csökkent ennyire. A Harley továbbra is jövedelmező vállalat, ebben biztosak lehetünk: a 2019-es 423,6 millió dolláros bevétellel elég szép, csak akkor ijesztő, ha a 2018-ban elért 531,5 millió dollárral vetjük össze. Habár az utolsó negyedéves eredmények növekedést mutatnak az előző év hasonló időszakához képest, az egész éves eredményt nézve mégis csökkenés mutatkozik.

A Harley számára leginkább aggasztó, hogy csökkenő eladási számokat jelentenek egy olyan időszakban, amikor erős a gazdaság.

A dolgok annyira rosszra fordultak, hogy a Harley vezérigazgatóját, Matt Levatichot megkérdezték egy konferenciabeszélgetés során, hogy a társaság fontolóra veszi-e az eladást, hogy ezáltal a legtöbb bevételt szerezze a részvényesei pénzéért, és egy új tulajdonossal esélyt adjon a dolgok megfordításához. Levatich válasza – hogy Harley mindig azt teszi, ami a legjobb a részvényesei számára – nem minősült válasznak, ám később Levatich azt mondta, hogy a 2020-as év „a vállalkozás számára kulcsfontosságú év” lesz, és ezzel nehéz nem egyetérteni.

Ennek ellenére a leginkább aggasztó a nemzetközi értékesítés. Ez az a hely, ahol a Harley úgy érezheti, hogy itt még növekedhet, de a tavalyi évben a nemzetközi értékesítés is csökkent. Ennek ellenére a társaság reméli, hogy 2020-ban jobb lesz. Egy év múlva ilyenkor megtudjuk, hogy lehetséges-e a fordulat.

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük