A Hála Napja Motegiben
Több mint 17 000 lelkes rajongó előtt ünnepelt a Honda immáron 10. alkalommal a Twin Ring Motegi versenypályán, 60 évvel azután, hogy a márka először indult világbajnoki sorozatban.
A Hála Napja (Thanks Day) egy ingyenes, egész napos rendezvény, amely lehetővé teszi a Hondának, hogy kimutassa háláját a rajongói támogatásáért. A verőfényes napsütésben zajló összejövetel során a szurkolók a – versenyek során elzárt – paddock területére léphettek, ahol minden eddiginél közelebb kerülhettek a múlt és a jelen gépcsodáihoz.
Ez egy világszinten is egyedülálló esemény, mivel nincs más olyan gyártó, ami annyi autó- vagy motorbajnokságban venne részt, mint a Honda; a Formula 1-től a MotoGP-ig, az IndyCartól a World Touring Carig, a Superbiketól az Endurance vb-ig, az MXGP-től a Trialig, valamint a Japán Super GT-től a Super Formula sorozatig.
Nem kevesebb, mint két tucatnyian vettek részt a Honda legjobb autó- és motorversenyzői közül a rendezvényen, közöttük a Red Bull Toro Rosso Honda F1-pilótája Daniil Kyvat, az Indy 500 győztes Takuma Sato, a MotoGP-pilóta Cal Crutchlow és Takaaki Nakagami, a korábbi F1-világbajnok és japán GT500-bajnok Jenson Button, valamint a World Touring Car Cup jelenlegi éllovasa, Esteban Guerrieri.
A nap tele volt szórakoztató futamokkal, melyeken a versenyzők éppoly izgalmas csatákat vívtak az előségért, mintha csak a világbajnoki győzelem múlt volna rajta.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A legfontosabb momentum kétséget kizáróan a kissé hektikusra sikerült gokartverseny volt, ahol vegyes csapatokat alakítottak ki és kombinálták az autó-, illetve motorversenyeket, méghozzá egy-egy pit-stoppal megspékelve. Az összecsapást az igencsak szórakoztató utolsó körben nyerte meg Crutchlow (MotoGP), akinek társa a Super GT-versenyző Hideki Mutoh volt. A második helyen Mutoh csapattársa, Daisuke Nakajima ért célba, akit az All-Japan Superbike tagjával, Takumi Takahashival állítottak párba. A bronzérmet a Kyvat-Ogawa (HRC Trial) nyerte el.
– Mi csak azért veszítettünk, mert én nehezebb vagyok, mint a többi srác – tréfálkozott Kyvat, aki a júliusi, német F1-nagydíjon idei első F1-dobogóját szerezte meg, méghozzá egy Honda RA619H hibrid motorral autójában.
A hasonlóan őrült volt a Grom motorkerékpár-verseny, melynek végén a Honda Team Asia Moto3 versenyzője, Ai Ogura emelhette magasba a tróféát. A második az F.C.C TSR Honda France EWC versenyzője, Mike Di Meglio lett, szorosan maga mögött a harmadikként végző Crutchlow-val, aki csak pár centiméterrel maradt csak le a két pilótától.