HírekMotorbemutatóMotorok

A Forma1 bajnok Mika Häkkinen a nevére vett egy elektromos motorkerékpárt

Verge Motorcycles Mika Häkkinen signiture edition elektromos motorkerékpár

Mika Häkkinen, kétszeres Forma-1-es világbajnok nevével fémjelzett Signature Edition motorkerépárt fejlesztett a Verge Motorcycles. A teljesen elektromos kétkerekű 136 lóerős, hátsó keréktárcsa nélküli, 35 perc alatt 80 százalékra feltölthető, és mindössze 100 darabot gyártanak majd belőle.

A motorkerékpárok terén az avantgárd dizájn gyakran az egyedi alkotásokra specializálódott custom építők területe, de ott van a Verge Motorcycles. A finn műhely 2019 óta gyárt elektromos szuperbike-okat – vezető dizájnelemük a Ducati Diavel-szerű, 240-es profilú hátsó gumiba csomagolt, kerékagy nélküli hátsó kerék, amely magába zárja az elektromos motort. Most, a Verge legújabb, limitált szériás modelljéhez honfitársával, Mika Häkkinennel – a kétszeres Forma-1-es világbajnokkal – kötött partnerséget.

„Az együttműködés az év elején kezdődött, miután Mika csatlakozott a tanácsadó testületünkhöz és befektetett a vállalatba” – mondta Henri Vahakainu, a Verge Motorcycles társalapítója és COO-ja. „Rögtön ezután elhatároztuk, hogy közösen létrehozunk valamit, egy olyan motorkerékpárt, amely a luxus, az erő és az innováció exkluzív és merész megnyilvánulása lehet … és csak néhány kiválasztott számára elérhető, akik a végső motorozási élményt keresik.”

Verge Motorcycles Mika Häkkinen signiture edition elektromos motorkerékpár

A kéttónusú ezüst-fekete fényezésben pompázó – amely Häkkinen 1998-as és 1999-es bajnoki győztes McLarenjeit idézi – és 100 példányra limitált Mika Häkkinen Signature Edition 136 lóerős és 737 ft lbs nyomatékú. Az 540 kilós motor állítólag 124 mérföld/órás végsebességgel és 350 mérföldes hatótávolsággal rendelkezik, amely teljesítményadatok a Verge TS Pro modellben használt elektromos motornak és akkumulátor platformnak köszönhetőek.

A motor feltöltési képessége legalább annyira lenyűgöző, mint a hatótávolsága. Egy elektromos motorkerékpár hatékonyságát az akkumulátorok kialakítása korlátozza. A motor és a reduktorok – amelyek a gép meghajtásához szükségesek – sok hasznos helyet foglalnak el, ami arra kényszeríti a hagyományos elektromos hajtásláncot használó gyártókat, hogy a jó hatótávolság és teljesítmény elérése érdekében nagy energiasűrűségű cellákra támaszkodjanak.

A lítium-ion akkumulátor-technológia valósága az, hogy minél nagyobb az energiasűrűség, annál többet kell áldozni a teljesítménykapacitás és a töltési teljesítmény terén. A Verge konstrukciójában azonban az elektromos motor a hátsó kerékbe van beépítve. Ez a konfiguráció lehetővé teszi, hogy a vázon belül több hely maradjon az akkumulátor számára, ami nagyobb teljesítményű cellák használatát teszi lehetővé.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

„A gyorstöltési sebességet általában a töltöttségi állapot [SoC] nulláról 80 százalékára mérik” – mondja Vahakainu. „A TS Pro [ismét ugyanaz a platform, mint az új modellnél] esetében a nulláról 80 százalékos töltöttségi szintre való eljutási időnk 35 perc, és ezt átlagosan 25 kw töltési teljesítmény mellett érjük el. Ezt a fajta teljesítményt úgy értük el, hogy az akkumulátor összes cellája még mindig kényelmesen a maximális töltésfelvételi képességük alatt volt, így van lehetőség a töltési sebesség további javítására.” Összehasonlításképpen: sok gyártónak nehézséget okoz, hogy egy óra alatt elérje a 80 százalékos töltöttséget.

A futómű hardvere hasonlóan csúcsminőségű, az Öhlins biztosítja a teljesen állítható felfüggesztést, a Brembo pedig a négydugattyús monoblokk fékeket. Vahakainu szerint a kész termék, amelynek ára körülbelül 86 000 dollár, „egy lenyűgöző és innovatív elektromos motorkerékpár, amely megtestesíti Häkkinen versenyzői örökségének szellemét”. A Verge azt tervezi, hogy 2023 végén nyitja meg amerikai üzemét.

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük