A folyékony vas – Honda CBR 500R 2013 Teszt
Ilyen ő, egy kis csinos, és mint egy jó nő: hamar függeni fogsz tőle. „Csinos kis vas!”, „Nahát, ezzel a kis csinoskával jöttél?” – így fogadták mindenütt.
Vannak motorok akik nem csak úgy motorok, hanem élőlények is. Nemcsak a precizitást tették bele, hanem a lelket is. Felülsz rá, megfogod a kormányvégeit és összeolvad veled. Belekúszik a tenyeredbe, folyékonyan végigsiklik az ínszalagjaid mentén, felkúszik a gerincvelődön és beépül az agyadba.
Aztán ott ül, figyeli hogy mit szeretnél és csinálja. Nem flancoskodik, nem viháncol, egyszerűen csak végrehajtja amit gondolsz… kanyarodik, nekirugaszkodik, amit csak kívánsz, megtesz bármit, mert menni akar. Beissza magát a sejtjeidbe és nem tudod kivakarni magadból, hogy most el kéne menni vele kanyarogni valamerre… MOST. MINDIG. VELE.
Négy napig volt nálam és nem bírtam leszállni róla, közel 1300 km-t tettem bele. Szerencsére összejött egy túra is, de azon kívül mindenhová motorral KELLETT mennem… a hosszabb és kanyargósabb úton.
Műszaki adatok:
Motor: Vízhűtésű, soros, kéthengeres
Hengerűrtartalom: 471 cm³
Furat x löket: 67 × 66,8 mm
Kompresszióviszony: 10,7:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény: 35 kW (48 LE) @ 8500 1/min
Forgatónyomaték: 43 Nm @ 7000 1/min
Gyújtás: Számítógép-vezérlésű,
digitális tranzisztoros, elektromos rásegítéssel
Indítás: Önindító
Sebességváltó: 6 fokozat
Szekunder hajtás: Lánc
Első felfüggesztés: Ø 41 mm hagyományos teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Prolink rendszer,
9-fokozatú rugó előfeszítés, négyszög szelvényű acél lengőkar
Első fék: 320 mm-es hullámos féktárcsa, 2 dugattyús féknyereg
Hátsó fék: 240 mm-es hullámos féktárcsa, 1 dugattyús féknyereg
Első kerék: 17 × MT3.5
Hátsó kerék: 17 × MT4.5
Első gumi: 120/70ZR – 17M/C
Hátsó gumi: 160/60ZR – 17M/C
H x Sz x M: 2075 × 740 × 1145 mm
Tengelytáv: 1410 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Szabadmagasság: 140 mm
Menetkész tömeg: 194 kg
Üzemanyagtank: 15,7 l
Ár reg. adóval: 1 795 000 Ft
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
Gyerekkoromban voltam egy lovastáborban, ahol az egyik lovat Csinosnak hívták. Ez a ló valami végtelen türelemmel megáldott oktató ló volt. Nagyon szép, arányos ló szabással, elviselt akár napi 30-40 kezdőt is sorban a hátán, békésen és jóindulatúan poroszkálva, vagy vágtatva, mikor mit kívántak tőle, tűrve a kezdők béna rángatásait.
Nevezzük ezt a vasat is a továbbiakban csak Csinosnak. Pont ilyen karakter, csak motorban. Ráadásul vagy hárman is lecsinosozták, szóval hallgatni fog rá. Rá nem ér a „Honda-ronda” mondás, ez bizony szép darab. A szó klasszikus sportmotor szabása értelmében SZÉP, és a részleteket nézegetve is gyönyörű. Íves és mégis hasított formák, hozzásimul a combodhoz, átölel, súlypontja gyomortájékon van, amitől úgy érzed magad vele, mintha összenőttél volna a motorral. Tudnék még perverzebb dolgokat is írni róla, de most hagyjuk…
Régóta morfondíroztam, hogy vajon miért van az, hogy a kettő-ötvenesek után már rögtön a 600-asok következnek, és miért csak idegenországbeli belpiacos 400-as átmenetek vannak, amiknél rendszerint macerás az alkatrész utánpótlása.
Szóval ő pont itt az átmenet, nézzük is ezt a jó szabású félliterest.