A csajok motorgumi-vásárláskor is shoppingolnak?
A nő minden helyzetben nő marad és nem tudja meghazudtolni önmagát. A Bridgestone kutatásai nyomán kiderült – igaz, az autós vásárlásra helyezték a hangsúlyt -, hogy a nők még az abroncsvásárlást is élményként élik meg. Igaz ez a motoros hölgyekre is?
Érdekes olvasmány a már említett tanulmány, melynek eredményeit vetítsük le a motorral rendelkező csajokra. A következőkben részletezzük az állításokat és döntsd el te, mennyire igaz rád!
„Vásárlási szokásaink jelentős átalakuláson mentek keresztül az elmúlt évtizedben, így a hölgyek nemcsak egyre nagyobb vásárlóerőt képviselnek, de a családi vásárlások esetében is 70-80%-ban hozzák meg a végső döntést.
A világ első számú gumitermék és gumiabroncs vállalata által megkérdezett szervizműhelyek vezetői szerint ez a trend egyelőre még nem érvényesül a gumiabroncsok vásárlásakor: csak minden ötödik új abroncsvásárló erősíti a hölgyek táborát, így a gumivétel továbbra is jellemzően a férfiak tisztje.
Jelentősen árnyalja ugyanakkor a képet, hogy míg a férfiak céltudatosan, határozott elképzeléssel érkeznek az üzletbe és döntésüket elsősorban az új abroncsok ára befolyásolja, addig a hölgyek shoppingélményként tekintenek az abroncsvásárlásra: mintha új cipőt vennének, ezúttal szeretett autójukra.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A személyes kapcsolat fontosabb az árnál
A vásárlási döntés meghozatalának első lépése az információgyűjtés: a szervizműhelyek vezetői szerint elsőként a férfiak és a nők is az interneten informálódnak, de míg a férfiaknál az aktuális abroncstesztek és a kinézett abroncsok ára már ekkor erősen befolyásolják a végleges vásárlást, addig a hölgyek a barátok, ismerősök tapasztalataira és tanácsaira hallgatnak, vagy online fórumokon tájékozódnak, kikérve egy-egy szakember véleményét.
Külön érdekesség az akciók kérdése. Míg az árleszállításokat és akciókat jellemzően a nők 85%-a és a férfiak 70%-a is kihasználja más termékek esetén, addig ez az arány új abroncsvásárlás esetén már kevésbé érvényesül. A hölgyek jellemzően rugalmasabbak az ár szempontjából, ugyanis az esetek 90%-ában figyelembe veszik az ár-érték arányt, vagyis az adott abroncs menettulajdonságait is.
A Bridgestone tapasztalatai alapján az ár-érték arány kiemelkedően fontos a családoknál, ahol a gyerekek biztonsága érdekében gyakran születik döntés a jobb teljesítményt és rövidebb féktávot biztosító prémium abroncsok vásárlása mellett. A szervizvezetők úgy gondolják, hogy a hiteles szakmai tanácsadás és szakmai kapcsolat építése hosszú távon is kifizetődő: a tapasztalatok alapján később a nők 70%-a, míg a férfiak 60%-a tér vissza az üzletbe, ha gumicserét, vagy új abroncs vásárlását tervezi. Vagyis az abroncsvásárlás során adott hatékony szakmai tanácsadás hitelességet, bizalmat és megbízhatóságot épít.
A nők vásárolnak, a férfiak vesznek
Az információgyűjtést követően a hölgyek a gumiszerviz felkeresésekor is máshogy hozzák meg a végső döntést, mint az urak. Míg a férfiak az üzletbe való belépéskor már pontosan tudják, hogy melyik márkát milyen méretben és mennyiért szeretnék megvásárolni, addig a hölgyek részéről a vásárlás fontos részét képezi a személyes szakmai tanácsadás.
A Bridgestone által megkérdezett szervizpartnerek fontosnak tartották kiemelni, hogy a hölgyek ilyenkor már gyakran tisztában vannak az alapvető információkkal, és ekkor győződnek meg az eladó felkészültségéről és szakmai hozzáértéséről: vagyis arról, hogy jó döntést hoznak, ha az adott szervizben vásárolnak. A tanácsadás szerepe így kiemelkedően fontos: a hölgyek 70%-a ugyanis – a szakmai tanácsot megfogadva – már az első szervizlátogatásnál vásárol új abroncsot, ha az valóban szükséges.”
Fotó: www.clipartkid.com