HírekMotor felszerelésMotorokMotorozás

A csajok motorgumi-vásárláskor is shoppingolnak?

girls shoppingA nő minden helyzetben nő marad és nem tudja meghazudtolni önmagát. A Bridgestone kutatásai nyomán kiderült – igaz, az autós vásárlásra helyezték a hangsúlyt -, hogy a nők még az abroncsvásárlást is élményként élik meg. Igaz ez a motoros hölgyekre is?

Érdekes olvasmány a már említett tanulmány, melynek eredményeit vetítsük le a motorral rendelkező csajokra. A következőkben részletezzük az állításokat és döntsd el te, mennyire igaz rád!

„Vásárlási szokásaink jelentős átalakuláson mentek keresztül az elmúlt évtizedben, így a hölgyek nemcsak egyre nagyobb vásárlóerőt képviselnek, de a családi vásárlások esetében is 70-80%-ban hozzák meg a végső döntést.

A világ első számú gumitermék és gumiabroncs vállalata által megkérdezett szervizműhelyek vezetői szerint ez a trend egyelőre még nem érvényesül a gumiabroncsok vásárlásakor: csak minden ötödik új abroncsvásárló erősíti a hölgyek táborát, így a gumivétel továbbra is jellemzően a férfiak tisztje.

Jelentősen árnyalja ugyanakkor a képet, hogy míg a férfiak céltudatosan, határozott elképzeléssel érkeznek az üzletbe és döntésüket elsősorban az új abroncsok ára befolyásolja, addig a hölgyek shoppingélményként tekintenek az abroncsvásárlásra: mintha új cipőt vennének, ezúttal szeretett autójukra.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A személyes kapcsolat fontosabb az árnál

A vásárlási döntés meghozatalának első lépése az információgyűjtés: a szervizműhelyek vezetői szerint elsőként a férfiak és a nők is az interneten informálódnak, de míg a férfiaknál az aktuális abroncstesztek és a kinézett abroncsok ára már ekkor erősen befolyásolják a végleges vásárlást, addig a hölgyek a barátok, ismerősök tapasztalataira és tanácsaira hallgatnak, vagy online fórumokon tájékozódnak, kikérve egy-egy szakember véleményét.

Külön érdekesség az akciók kérdése. Míg az árleszállításokat és akciókat jellemzően a nők 85%-a és a férfiak 70%-a is kihasználja más termékek esetén, addig ez az arány új abroncsvásárlás esetén már kevésbé érvényesül. A hölgyek jellemzően rugalmasabbak az ár szempontjából, ugyanis az esetek 90%-ában figyelembe veszik az ár-érték arányt, vagyis az adott abroncs menettulajdonságait is.

A Bridgestone tapasztalatai alapján az ár-érték arány kiemelkedően fontos a családoknál, ahol a gyerekek biztonsága érdekében gyakran születik döntés a jobb teljesítményt és rövidebb féktávot biztosító prémium abroncsok vásárlása mellett. A szervizvezetők úgy gondolják, hogy a hiteles szakmai tanácsadás és szakmai kapcsolat építése hosszú távon is kifizetődő: a tapasztalatok alapján később a nők 70%-a, míg a férfiak 60%-a tér vissza az üzletbe, ha gumicserét, vagy új abroncs vásárlását tervezi. Vagyis az abroncsvásárlás során adott hatékony szakmai tanácsadás hitelességet, bizalmat és megbízhatóságot épít.

A nők vásárolnak, a férfiak vesznek

Az információgyűjtést követően a hölgyek a gumiszerviz felkeresésekor is máshogy hozzák meg a végső döntést, mint az urak. Míg a férfiak az üzletbe való belépéskor már pontosan tudják, hogy melyik márkát milyen méretben és mennyiért szeretnék megvásárolni, addig a hölgyek részéről a vásárlás fontos részét képezi a személyes szakmai tanácsadás.

A Bridgestone által megkérdezett szervizpartnerek fontosnak tartották kiemelni, hogy a hölgyek ilyenkor már gyakran tisztában vannak az alapvető információkkal, és ekkor győződnek meg az eladó felkészültségéről és szakmai hozzáértéséről: vagyis arról, hogy jó döntést hoznak, ha az adott szervizben vásárolnak. A tanácsadás szerepe így kiemelkedően fontos: a hölgyek 70%-a ugyanis – a szakmai tanácsot megfogadva – már az első szervizlátogatásnál vásárol új abroncsot, ha az valóban szükséges.”

Fotó: www.clipartkid.com

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük