A BMW GS modellsorozat a 40. évébe lépett
Négyszelepes technológia és Telelever
A BMW R 1100 GS formájában a BMW Motorrad az első 4 szelepes boxerrel – amelynek teljesítménye 80 LE volt – ellátott GS-ről rántotta le a leplet. Emellett a modellnél alkalmazott futómű-technológiával elindult azon a csapáson, amely a jelenlegi nagy méretű túraendurókhoz vezetett. Ez volt az első olyan enduró, amelynél a motor és a sebességváltó egyben teherviselő elemként is szerepet vállaltak a vázkonstrukcióban, feleslegessé téve ezzel a fővázkeretet.
Az évekkel korábban a kétszelepes boxermotoros modelleknél bevezetett BMW Paralever hátsó kerékfelfüggesztés-rendszerrel már sikerült kiküszöbölni a kardántengely keltette nemkívánatos erőhatásokat, ez alkalommal pedig a BMW mérnökei a Telelever első felfüggesztéssel az elsőkerék-vezetés innovatív módját alkották meg.
Azzal, hogy fékezéskor a motor eleje a korábbiakhoz képest kevésbé süllyed le („bólint”), valamint, hogy a motoros rendkívül pontos visszajelzéseket kap az útról, a szakemberek új mércét állítottak a területen. Ez azonban még nem minden: az új BMW R 1100 GS volt a legelső olyan enduró, amelyet elláttak ABS-szel – vagyis egy olyan biztonsági plusszal, amely ma már alapfelszereltség minden BMW motorkerékpárhoz.
Az F sorozat GS modelljei: a GS élmény megérkezik a középkategóriába
Az számos új és továbbfejlesztett modell – köztük a berlini gyárból 2000-től kigördülő F 650 GS (az első elektromos üzemanyag-befecskendezéssel, katalizátorral és ABS-szel ellátott egyhengeres modell) – után a 2007-es F 650 GS és F 800 GS nyitottak új fejezetet a GS-történelemben.
Erős, nagy nyomatékú, soros 2 hengeres motorjukkal, valamint nagy torziós merevségű csővázukkal a maguk sajátos, ugyanakkor nagyon is BMW-s módján interpretálták a BMW GS témát. E két új modellel a BMW Motorrad egyrészt utódot állított a rendkívül sikeres, egyhengeres motorral ellátott F 650 GS-nek, másrészt általuk a középkategóriára is kiterjesztette enduró kínálatát.