fbpx

BMW hirdetések 1923-tól

A BMW motorkerékpárok a XX. század elején jelentek meg Európa útjain, és népszerűsítésükre a cég szakemberei már a kezdetektől fogva nagy jelentőséget tulajdonítottak az igényesen kidolgozott hirdetéseknek, reklámoknak.

A német BMW Motorcycle Magazine és a BMW csoport archívuma a közelmúltban foglalta össze a BMW motorkerékpár-reklámok történetét egészen a kezdetektől. A BMW 1923-ban jelentette meg első sajtóhirdetését, amely az R 32-es modellt népszerűsítette.

Az egész oldalas, képpel illusztrált reklámok akkoriban még kevésbé voltak jellemzőek, mint napjainkban, így jelentős figyelmet generáltak az olvasók körében (1. kép). A modell népszerűsítésére a következő években nagyméretű plakátokat is fölhasználtak, amelyeket ekkoriban még plakátművészek terveztek mindössze néhány szín fölhasználásával (2. kép).

A 30-as évek elején a filmek minősége és a fényképezőgép technológia is jelentős fejlődésen ment keresztül, amely lehetővé tette a motorok fényképezését menet közben, így egyre több fekete-fehér BMW reklámot láthattak az olvasók.

Az évtized második felére számtalan németországi és külföldi versenyen diadalmaskodtak a BMW motorkerékpárokkal versenyző pilóták, így a hirdetések is gyakran helyezték a középpontba a kétkerekűek nagy sebességét (3. kép). Az ebben az időben megerősödött náci rezsim azonban a politikai propaganda céljaira kezdte használni az országban működő sikeres vállalatokat. Ez alól Németország egyetlen sikeres autó- és motorgyártó vállalata sem volt kivétel, így a BMW-nek is követnie kellett az állami parancsokat, ami a hirdetések stílusán is éreztette hatását.

A II. Világháború végét követően megkezdődött az ország gazdasági fellendülése, így a BMW ismét koncentrálhatott a sportsikerek elérésére, amelyeket az ebben időben gyártott reklámok is bemutattak (5. kép), büszkén hirdetve, hogy a népszerű R 68, Németország leggyorsabb, és legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású motorkerékpárja.

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x