HírekKultúraMotoros történelem

A BMW GS modellsorozat a 40. évébe lépett

Fejlett DOHC boxer két felülfekvő vezérműtengellyel

2009 őszén a BMW Motorrad a modellfrissítésen átesett BMW R 1200 GS-sel vonta magára az figyelmet. Az elődmodellben szolgálatot teljesítő egységnél is pörgősebb karakterű, két felülfekvő vezérműtengellyel ellátott, 110 LE (81 kW) teljesítményű motor mellett a modell legfőbb újdonságát a továbbcsiszolt menetdinamikai tulajdonságok jelentették.

A 2010-es jubileumi évben a BMW a GS modellek 30. születésnapja és azok sikerei előtt mind a versenysportban, mind pedig a sorozatban gyártott motorkerékpárok terén lerótta a tiszteletét. Ide tartoztak többek között a BMW 1200 GS, az R 1200 GS Adventure, az F 800 GS és az F 650 GS „30 Years GS” különleges kiadásai, amelyek a BMW Motorrad Motorsport csapatszíneiben pompáztak.

BMW Motorrad 2010 őszén új fejezetet nyitott a GS modellek sikertörténetében. A BMW Motorrad a BMW G 650 GS-sel egy új, igencsak vonzó taggal gyarapította a BMW GS modellek családját. Karcsú, szívósságot sugárzó, jellegzetesen terepmotoros küllemével az új, egyhengeres enduró merész, könnyed és kalandvágyó jelenség.

A motor azonban nemcsak ezzel emelkedett riválisai fölé, hanem minőségével, felszereltségével és kényelmével is. Viszonylag szerény tömegével és alacsonyra helyezett ülésével a G 650 GS kívánatos belépőmodell volt a motorozás, egyszersmind a BMW GS motorkerékpárok izgalmas világába.

Új fejlesztésű, függőleges áramlású boxer

A BMW GS univerzum a negyedik évtizedben is dinamikusan tágult. Amikor a BMW Motorrad 2012 őszén, az Intermoton a nagyközönség elé vitte az új R 1200 GS-t, a figyelem főleg a teljesen újratervezett erőforrásra, a lég-/folyadékhűtéses, függőleges áramlású boxerre irányult. Ekkor debütált a motorral egy egységet képző sebességváltó, valamint a bal oldalra átkerült kardántengely is.

Az új konstrukciós megoldásokat modern futómű-szabályozó technológiák és olyan elektronikus vezérlésű rendszerek egészítették ki, mint az ABS, a kipörgésgátló vagy a félaktív futómű. 125 lóerős (92 kW) motorja kimagasló menetteljesítményekkel ruházta fel az új R 1200 GS-t. A modell premierje után alig másfél évvel, 2014 márciusában gördült le a berlini gyár szerelősoráról az 500 000. boxermotoros BMW GS – amely egy R 1200 GS Adventure volt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük