A BMW egy kis elektromos motorkerékpáron dolgozik
Bár a BMW már több mint egy évtizede élen jár az elektromos motorkerékpárok fejlesztésében – kezdetben a C Evolution robogóval, most pedig a CE-04-gyel -, a vállalat még nem dobott piacra akkumulátoros motorkerékpárt. Egy új szabadalom, amely egy kis elektromos motorkerékpár terveit mutatja be, és a CE-04 hajtásláncának alkatrészeit használja fel, megváltoztathatja ezt a helyzetet.
Eddig talán a robogókon volt a hangsúly, de a BMW elektromos tervei között „igazi” motorkerékpárok is szerepelnek. A BMW nem csak számos elektromos koncepciómotort mutatott be az évek során, hanem egy egész sor típusnevet is védett le a sorozatgyártású változatokra, amelyek mindegyike „DC”-vel kezdődik.
Tehát míg a jövőbeni elektromos BMW robogókon a „CE-” betűjelzést egy szám követi majd, addig az elektromos motorkerékpároknál a „DC-” betűjelzést és egy számot használnak majd. Úgy tűnik, hogy a szám nagyjából megközelíti az egyenértékű belsőégésű motoros modellek teljesítményét, így a CE-04 hasonló teljesítményű, mint egy 400 köbcentis robogó.
Ha ez így van, akkor a legújabb szabadalomban látható motor lehet a „DC-04”, mivel úgy tűnik, hogy ugyanazt az akkumulátort és motort használja, mint a CE-04, de ügyesen átrendezve egy sokkal kompaktabb, motorkerékpár-formájú csomagba.
Új fejezet az elektromos városi mobilitásban: BMW CE 04
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
Magát a motort 90 fokkal elfordították, így a tengelye nem keresztben, hanem hosszanti irányban fut, ami csökkenti a jármű szélességét, majd a motort körülbelül 45 fokos szögbe döntötték az alvázban. Az első lánckereket egy ferde fogaskerékkel hajtja meg, amely egyúttal redukciós áttételként is szolgál, a szíjas véghajtás és a nagyobb hátsó lánckerék pedig egy második redukciós réteget ad hozzá, hogy a nagy sebességű villanymotort a keréknek megfelelő tartományba hozza le.
A motorhoz hasonlóan az akkumulátorcsomag is ugyanolyan egységnek tűnik, mint a CE-04-ben használt, de ismét ferdén, a motorral párhuzamosan van felszerelve, és szépen illeszkedik az első kerék mögé és az „üzemanyagtartály” alá – amely most egy üres tárolórekesz, amely elég nagynak tűnik ahhoz, hogy egy teljes zárt sisakot is elnyeljen.
A töltő- és elektronikus vezérlőáramkörök két fő egységre vannak osztva, az egyik a sebességváltó alá, a másik a meghajtó motor és az akkumulátorcsomag közé van beékelve. Ezek az alkatrészek ismét nagyon hasonlóan néznek ki, mint a CE-04-ben használt megfelelőik, de át lettek helyezve, hogy megfeleljenek az új otthonuknak.
Összességében a motor ugyanolyan méretűnek tűnik, mint a G310R, hasonló lengőkarral, hátsó lengéscsillapítóval és üléssel. Ez megfelel a CE-04 motor 400 köbcentiméteres teljesítményének, amely 31 kW (42 lóerő) csúcsteljesítményre képes – ez méltó előrelépés a G310 egyhengeres, 313 köbcentiméteres motorjának 25 kW (34 lóerő) teljesítményéhez képest.
A G310-hez hasonlóan a motorkerékpár is könnyen átalakítható többféle szerepkörre, a fő alkatrészek cseréje nélkül. Az ICE-modellt már most is árulják G310R roadster, G310GS kalandmotor és G310RR sportmotor formájában, így ha a szabadalom érvényre jut, azonnal a BMW EV-motorok egész sora jöhet létre anélkül, hogy új hajtáslánc-alkatrészek költséges kifejlesztésére lenne szükség.