A 2020-as MotoGP szezon nyertesei és vesztesei
A 2020-as MotoGP-szezon mindenképpen rendhagyó szezonként vonul majd be a sportág történetébe, hiszen a koronavírus-járvány eléggé komoly hatást gyakorolt a versenynaptárra. Ettől függetlenül is voltak komoly meglepetések, hiszen Marc Marquez hiányát nagyon sokan akarták kihasználni, de ez végül a mallorcai szupersztárnak, a spanyol Joan Mirnek sikerült, aki meg is nyerte a szezont.
Ezenkívül is volt izgalom, hiszen 9 különböző futamgyőztes mellett 15 különböző versenyző állhatott dobogóra, tehát papírformáról senki nem beszélhet. Így azon fogadók, akik mertek kockáztatni a fogadásaikkal és bónuszokat is igénybe vettek, nagyon kaszálhattak. A sportfogadás bónusz alkalmazásáról elég sokat olvashatunk ezen a linken. A következő néhány bekezdésben bemutatjuk, hogy kik számítottak a 2020-as szezon legnagyobb nyerteseinek és veszteseinek.
A három legnagyobb nyertes a szezonban
- A szezon egyértelműen legnagyobb nyertese Joan Mir és a Suzuki lett. Emlékezhetünk rá, amikor Jorge Lorenzo (aki egyébként első mallorcaiként tudott szezont nyerni) megvált a Ducatitól 2018-ban, mindenki azt hitte, hogy ő fog a Suzukihoz kerülni. A csapatvezető, Davide Brivio viszont nem így gondolta, így végül Lorenzo helyett egy teljesen ismeretlen név, Joan Mir került a csapathoz.Az a Mir, akiben valószínűleg csak Brivio látott valamit, hiszen a fiatal spanyol egyetlen Moto2-es szezonjában egyetlen versenyt sem tudott megnyerni. Bár szó mi szó, előtte nyerni tudott a Moto3-ban, tehát lehetett látni a tehetséget, de senki nem hitte volna, hogy milyen magasra juthat majd.Sokan igazából azt hitték, hogy a Suzuki csak spórolni akar Mirrel, akivel jelentősen olcsóbban tudott a sorozatban maradni. Erre most itt a csattanós válasz, hiszen Brivio és a Suzuki hite Mirben kifizetődött, 2020-ban a mallorcai megnyerte a legrangosabb motorverseny összetettjét. Pont Mir miatt érdemes hosszútávú fogadásokat is kötni a MotoGP-re, például a bet365 alternatív linkjén, hiszen így brutálisan komoly nyereményeket lehet akasztani a fogadással.
- Még egy fontos nevet meg kell említeni, ha a 2020-as év nyerteseiről beszélünk. Ő pedig nem más, mint Takaaki Nakagami, aki az LCR Honda versenyzőjeként kizárólag azért volt a MotoGP-ben, mert a Honda szeretett volna egy japán versenyzőt is a sorozatban.Legalábbis ezt gondolták róla sokan egészen mostanáig. Az idei szezonban ugyan nem jutott a dobogó közelébe a végső elszámolásnál, de végig ott volt a legjobbak között és részt tudott venni a győzelemért folytatott harcokban is.Végül 10. helyen zárt összetettben, ami javarészt neki és a mérnököknek köszönhető, viszont versenyzését és formáját nézve simán elképzelhető, hogy jövőre már tényleges odakerülhet a legjobb három közelébe.
- A 2020-as szezon harmadik nyertese pedig nem más, mint a négyhengeres soros motor, amelyet már sokan temetni kezdtek. Ha valaki a szezon elején azt mondja, hogy a 14 futamgyőzelemből 10-ben négyhengeres soros motorok fognak tarolni, akkor mindenki nevetett volna. Annyira uralta már a MotoGP-t a Honda és a Ducati V4-es motorja, hogy a soros motorokról már mindenki kezdett lemondani.A mérleg nyelve azonban a Michelin lett, amely egy vadiúj hátsógumi fejlesztéssel képes volt annyit hozzátenni a motor teljesítményéhez, hogy az döntőnek bizonyult. Ráadásul ezzel az új gumival a Ducati nem is nagyon tudott mit kezdeni.
A 2020-as szezon legnagyobb vesztesei
És most nézzünk akkor meg néhányat a szezon nagy vesztesei közül. Mert ahol nyertesek vannak, ott vannak vesztesek is.
- Éveken át a Hondáról és Marc Marquezről szólt a MotoGP, de a Honda súlyos hibát követett el azzal, hogy egyetlen sztárra élezte ki a teljes stratégiáját. Mert amikor az első versenyen Jerezben Marquez kicsúszott és eltörte a kezét, akkor a Honda nem tudta, hogy mihez kezdjen a szezonnal.És Marquez nélkül a Honda egész szezonja ment a levesbe és 1981 óta bekövetkezett az első olyan szezon, ahol a gyártó győzelem nélkül zárta a szezont. Sőt, hat konstruktőr közül csak az ötödik helyen tudott végezni, tehát ők biztosan a szezon nagy veszteseinek számítanak.
- Ha csapatról és versenyzőről beszélünk, akkor a Honda mellett meg kell említeni a Ducatit és Andrea Doviziosót is. Doviziso háromszor végzett Marquez mögött a második helyen, így sokan arról beszéltek Marquez sérülése után, hogy most végre eljött az ő ideje. Ehhez képest képtelen volt kihasználni ezt a lehetőséget és csak a negyedik helyen végzett összetettben úgy, hogy egyetlen egy versenyt tudott csak a szezonban megnyerni.És nem lehet most hibáztatni a konstruktőrt vagy a versenyzőt magát sem, egyszerűen nem volt meg az az összhang és energia, ami lehetővé tette volna a sikert a végén. Hiszen aki látott legalább egy versenyt, az megmondhatja, hogy Dovizioso mindent megpróbált, de egyszerűen képtelen volt a fentebb már említett Michelin hátsó gumikkal mit kezdeni. Megpróbálta, de még maga is beismerte, hogy nem bírt velük.
- És bár lehetne még egyéni versenyzőket felsorolni, mint Valentino Rossit vagy éppen a szezon első két futamát megnyerő Quartararót, de harmadik vesztesként az Aprilia csapatáról kell beszélnünk. A hat konstruktőr között hatodik helyen végzett Aprilia hiába indult neki a szezonnak optimistán Espargaróval és Smith-szel, óriási csalódás lett a vége.Bár persze már az elején is tudta mindenki, hogy nem fognak szezont nyerni, de ha összességében nézzük, akkor történelmien rossz szezont futottak. Azóta nem ment ennyire rosszul nekik, hogy 2017-ben megérkezett a csapathoz Espargaro. Egyszerűen nem volt elegendő idő a tesztelésre, folyamatosan előjöttek hibák a motorral és Andrea Iannone ügye sem tett jót a csapatnak. Espargaro viszont kitart és az Aprilia is bízik abban, hogy a következő év már sokkal jobb lesz.
(X) Támogatott tartalom, Fotók: unsplash.com