HírekEseményekMotorverseny

A 2020-as MotoGP szezon nyertesei és vesztesei

MotoGP 2020-as szezon

A 2020-as MotoGP-szezon mindenképpen rendhagyó szezonként vonul majd be a sportág történetébe, hiszen a koronavírus-járvány eléggé komoly hatást gyakorolt a versenynaptárra. Ettől függetlenül is voltak komoly meglepetések, hiszen Marc Marquez hiányát nagyon sokan akarták kihasználni, de ez végül a mallorcai szupersztárnak, a spanyol Joan Mirnek sikerült, aki meg is nyerte a szezont.

Ezenkívül is volt izgalom, hiszen 9 különböző futamgyőztes mellett 15 különböző versenyző állhatott dobogóra, tehát papírformáról senki nem beszélhet. Így azon fogadók, akik mertek kockáztatni a fogadásaikkal és bónuszokat is igénybe vettek, nagyon kaszálhattak. A sportfogadás bónusz alkalmazásáról elég sokat olvashatunk ezen a linken. A következő néhány bekezdésben bemutatjuk, hogy kik számítottak a 2020-as szezon legnagyobb nyerteseinek és veszteseinek.

A három legnagyobb nyertes a szezonban

  1. A szezon egyértelműen legnagyobb nyertese Joan Mir és a Suzuki lett. Emlékezhetünk rá, amikor Jorge Lorenzo (aki egyébként első mallorcaiként tudott szezont nyerni) megvált a Ducatitól 2018-ban, mindenki azt hitte, hogy ő fog a Suzukihoz kerülni. A csapatvezető, Davide Brivio viszont nem így gondolta, így végül Lorenzo helyett egy teljesen ismeretlen név, Joan Mir került a csapathoz.Az a Mir, akiben valószínűleg csak Brivio látott valamit, hiszen a fiatal spanyol egyetlen Moto2-es szezonjában egyetlen versenyt sem tudott megnyerni. Bár szó mi szó, előtte nyerni tudott a Moto3-ban, tehát lehetett látni a tehetséget, de senki nem hitte volna, hogy milyen magasra juthat majd.Sokan igazából azt hitték, hogy a Suzuki csak spórolni akar Mirrel, akivel jelentősen olcsóbban tudott a sorozatban maradni. Erre most itt a csattanós válasz, hiszen Brivio és a Suzuki hite Mirben kifizetődött, 2020-ban a mallorcai megnyerte a legrangosabb motorverseny összetettjét. Pont Mir miatt érdemes hosszútávú fogadásokat is kötni a MotoGP-re, például a bet365 alternatív linkjén, hiszen így brutálisan komoly nyereményeket lehet akasztani a fogadással.
  2. Még egy fontos nevet meg kell említeni, ha a 2020-as év nyerteseiről beszélünk. Ő pedig nem más, mint Takaaki Nakagami, aki az LCR Honda versenyzőjeként kizárólag azért volt a MotoGP-ben, mert a Honda szeretett volna egy japán versenyzőt is a sorozatban.Legalábbis ezt gondolták róla sokan egészen mostanáig. Az idei szezonban ugyan nem jutott a dobogó közelébe a végső elszámolásnál, de végig ott volt a legjobbak között és részt tudott venni a győzelemért folytatott harcokban is.Végül 10. helyen zárt összetettben, ami javarészt neki és a mérnököknek köszönhető, viszont versenyzését és formáját nézve simán elképzelhető, hogy jövőre már tényleges odakerülhet a legjobb három közelébe.
  3. A 2020-as szezon harmadik nyertese pedig nem más, mint a négyhengeres soros motor, amelyet már sokan temetni kezdtek. Ha valaki a szezon elején azt mondja, hogy a 14 futamgyőzelemből 10-ben négyhengeres soros motorok fognak tarolni, akkor mindenki nevetett volna. Annyira uralta már a MotoGP-t a Honda és a Ducati V4-es motorja, hogy a soros motorokról már mindenki kezdett lemondani.A mérleg nyelve azonban a Michelin lett, amely egy vadiúj hátsógumi fejlesztéssel képes volt annyit hozzátenni a motor teljesítményéhez, hogy az döntőnek bizonyult. Ráadásul ezzel az új gumival a Ducati nem is nagyon tudott mit kezdeni.

MotoGP 2020-as szezonA 2020-as szezon legnagyobb vesztesei

És most nézzünk akkor meg néhányat a szezon nagy vesztesei közül. Mert ahol nyertesek vannak, ott vannak vesztesek is.

  1. Éveken át a Hondáról és Marc Marquezről szólt a MotoGP, de a Honda súlyos hibát követett el azzal, hogy egyetlen sztárra élezte ki a teljes stratégiáját. Mert amikor az első versenyen Jerezben Marquez kicsúszott és eltörte a kezét, akkor a Honda nem tudta, hogy mihez kezdjen a szezonnal.És Marquez nélkül a Honda egész szezonja ment a levesbe és 1981 óta bekövetkezett az első olyan szezon, ahol a gyártó győzelem nélkül zárta a szezont. Sőt, hat konstruktőr közül csak az ötödik helyen tudott végezni, tehát ők biztosan a szezon nagy veszteseinek számítanak.
  2. Ha csapatról és versenyzőről beszélünk, akkor a Honda mellett meg kell említeni a Ducatit és Andrea Doviziosót is. Doviziso háromszor végzett Marquez mögött a második helyen, így sokan arról beszéltek Marquez sérülése után, hogy most végre eljött az ő ideje. Ehhez képest képtelen volt kihasználni ezt a lehetőséget és csak a negyedik helyen végzett összetettben úgy, hogy egyetlen egy versenyt tudott csak a szezonban megnyerni.És nem lehet most hibáztatni a konstruktőrt vagy a versenyzőt magát sem, egyszerűen nem volt meg az az összhang és energia, ami lehetővé tette volna a sikert a végén. Hiszen aki látott legalább egy versenyt, az megmondhatja, hogy Dovizioso mindent megpróbált, de egyszerűen képtelen volt a fentebb már említett Michelin hátsó gumikkal mit kezdeni. Megpróbálta, de még maga is beismerte, hogy nem bírt velük.
  3. És bár lehetne még egyéni versenyzőket felsorolni, mint Valentino Rossit vagy éppen a szezon első két futamát megnyerő Quartararót, de harmadik vesztesként az Aprilia csapatáról kell beszélnünk. A hat konstruktőr között hatodik helyen végzett Aprilia hiába indult neki a szezonnak optimistán Espargaróval és Smith-szel, óriási csalódás lett a vége.Bár persze már az elején is tudta mindenki, hogy nem fognak szezont nyerni, de ha összességében nézzük, akkor történelmien rossz szezont futottak. Azóta nem ment ennyire rosszul nekik, hogy 2017-ben megérkezett a csapathoz Espargaro. Egyszerűen nem volt elegendő idő a tesztelésre, folyamatosan előjöttek hibák a motorral és Andrea Iannone ügye sem tett jót a csapatnak. Espargaro viszont kitart és az Aprilia is bízik abban, hogy a következő év már sokkal jobb lesz.

(X) Támogatott tartalom, Fotók: unsplash.com

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük