MotorbemutatóMotorok

A 2012-es RM-Z250 tarolt a teszteken

suzuki rmz 250 2012Tesztelőink tavaly nagyon dicsérték az RM-Z kezelhetőségét, és ez idén sem volt másképp.

A Suzuki 2012 RM-Z250 kapta a legtöbb pontot, s ezzel osztálya legjobb motorkerékpárjának választotta az Egyesült Államok egyik vezető motoros magazinja, a Motorcycle USA. A 2012-es modellen a Suzuki keveset változtatott a nagy sikerű 2011-es verzióhoz képest, s ez helyes döntésnek bizonyult, mivel az öt gyártó által nevezett gépek közül végül az RM-Z250 nyerte a versenyt.

A Motorcycle USA ezt írta: A Suzuki illetékesei úgy döntöttek, hogy nem nagyon kell hozzányúlni a géphez. A tavalyihoz képest gyakorlatilag változtatás nélkül küldték csatába, mindössze a grafikája lett karteresebb, és egy vörös csík került a nyeregre. A versenyre nevezett összes más modellen változtattak a gyártók: ha mást nem, kisebb teljesítménynövelő fejlesztéseket végrehajtottak. A kérdés az volt, vajon az RM-Z tökélyre fejlesztett reakciói és bivalyereje idén is olyan meggyőzően hat-e, mint tavaly?

A Motorcycle USA teszteredményei:
Teljesítmény: (LE / nyomaték/ súly/ gyorsulás álló helyzetből / rágurulásos gyorsulás / hang / ajánlott fogyasztói ár / „Super Lap” köridő):
1. – Suzuki 67
2. – Honda 63
3. – Kawasaki 57
4. – Yamaha 56
5. – KTM 53 Szubjektív teszt (motor/ felfüggesztés / kezelhetőség/ átvitel-kuplung-fokozatok / fékek/ ergonómia/ megjelenés / preferencia):
1. – Kawasaki 70
2. – Honda 63
3. – Suzuki 61
4. – KTM 55
Összesített pontszám:
1. – Suzuki 128
2. – Kawasaki 127
3. – Honda 126
4. – Yamaha 109
5. – KTM 108

Ami a motort illeti, 35,26 lóerejével az RM-Z az idei mezőnyben is a legerősebb. A 25,04 Nm nyomaték a második legmagasabb a vizsgált gépek között. A lóerők tekintetében az RM-Z egyébként éppen csak megelőzte a Kawasaki idei modelljét – írja a szaklap.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A motor lenyűgöző teljesítményét sikerült a gyakorlatban is kihasználni az álló helyzetből való (holeshot) gyorsulási teszteken csakúgy, mint a harmadik sebességes rágurulásos (roll-on) teszteken. A 105,7 kilogramm tömegű RM-Z-t valamivel nehezebb volt elindítani a startvonalról, mint a kisebb teljesítményű motorokat, a hátsó kerék mindkét tesztfutamban gyakran kipörgött, és ki is rúgott jobbra.

Ugyanakkor mindezekkel együtt is elképesztő iramban, mindössze 4,05 másodperc alatt sikerült 120 láb (36,58 méter) távolságra elszáguldani a géppel, 60,67 km/óra sebességre gyorsulva. Ha még néhány kört futottunk volna az RM-Z-vel, nyilván jobban kihasználhattuk volna a motorban rejlő potenciált, de előzetesen kialakított módszerünknek megfelelően kétkörös tesztben vizsgáltuk a masinák erejét és a rajtkészségét. A harmadik sebességes roll-on teszten a Suzuki szinte állva hagyta versenytársait: mindössze 3,01 másodpercre és 121,2 lábra (36,94 méter) volt szüksége ahhoz, hogy 24,78 km/óráról 64,3 km/órára gyorsuljon.

A Suzuki motorját hajszálra ugyanolyan erősnek érezték a tesztelők, mint a Kawasakit, mindaddig, amíg az egekig nem emelkedett a fordulatszám – ott viszont a Suzuki egy hajszállal előbb adta fel, mint amennyi a teljes győzelemhez kellett volna. Az alsó és középső tartományokban az RM-Z250 verhetetlen volt – írja a Motorcycle USA.

„A Suzuki megint csúcsgépet hozott! – nyilatkozta elragadtatva a veterán profi versenyző, Nick Thiel. – Már alacsony tartományban elhúzott, és mindez csak fokozódott a csúcson. Akár hamar felkapcsoltam, akár teljesen kihúzattam, mindig jól ment.”

 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük