900 új munkahelyet hoz létre a magyar MotoGP pálya Hajdúnánáson
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke szerint a hazai autósportnak is hasznos, hogy Hajdúnánáson gyorsasági-motoros világbajnoki pálya épül és 2023-tól nyolc éven át versenyez majd ott a MotoGP mezőnye.
A létesítmény megépítéséről és az ehhez kapcsolódó beruházásról szombaton sajtótájékoztatón számolt be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó- és motorsport fejlesztéséért felelős kormánybiztos.
„Az MNASZ elnökeként számomra nagy öröm, hogy Palkovics miniszter úr személyében elhivatott kormánybiztosa is van az autó- és motorsportnak, és külön megtiszteltetés volt számomra, hogy a fejlesztési stratégia kidolgozásában a miniszter úr felkérése alapján együtt dolgoztunk” – nyilatkozta Oláh Gyárfás hétfőn az MTI-nek.
A sportvezető hozzátette, amikor 2015-ben elnökké választották, akkor többek között azt a célt tűzte ki, hogy a sportágat és annak szakmai vezetését megújítsa és új szintre emelje, amelynek eredményeként a tehetséges fiatalok sportértéke és a sportágban lévő lehetőségek felkeltik a kormányzat figyelmét.
„Az elmúlt években rengeteg munkát fektettünk abba, hogy nemzetközi versenysorozatok futamait hozzuk Magyarországra, a nemzetközi szövetségben jelentősen növeljük a magyar szakemberek részvételét, gondoskodjunk az eredményes és sikeres utánpótlás-nevelésről, valamint olyan szakmai fejlesztéseket hajtsunk végre, amelyekkel jó helyzetbe hozhatjuk a hazai autósportot” – mondta az MNASZ elnöke, aki szerint az elmúlt években a szövetségben végrehajtott megújulás elengedhetetlen volt a kormány autó- és motorsport stratégiájának alapjaihoz.
„A MotoGP Magyarországra hozatala a mi sportágunknak is jó lehetőség, mivel a világ összes MotoGP-pályáján szerveznek autóversenyeket is” – jelentette ki Oláh Gyárfás, aki szerint az ország keleti része az autósport számára is kiemelt jelentőségű, többek között ezért is választották a rali Európa-bajnoki futam helyszínének Nyíregyházát.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A magyar kormány korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít Hajdúnánás külterületén, amely alkalmas lesz egyebek mellett a Forma-1 motoros megfelelője, a világ első számú gyorsasági-motoros versenysorozata, a MotoGP futamainak befogadására is. A beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló létesítmények, tréningközpont, konferencia központ, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül.
Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt
Nyitókép: Tiba István (b) és Kósa Lajos (b3), a térség fideszes országgyűlési képviselői, Szólláth Tibor (Fidesz-KDNP ) polgármester (b2), Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke (b4), Talmácsi Gábor világbajnok gyorsasági motorversenyző (b5) és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a MotoGP Magyarországgal kapcsolatos projektjének sajtótájékoztatóján Hajdúnánáson 2020. június 20-án.
Kíváncsi leszek. Csak ennyit tudok írni.
Remélem, nem arra a sorsra jut, mint a sávolyi terv.
Egyébként hülye kérdés. Tudom, hogy rengeteg nagyon-nagyon szigorú feltételnek kell megfelelnie egy MotoGP-re alkalmas pályának, de nem lenne járható út egy meglevő pálya átalakítása? Kakucsring? Más pályák? Tudom, hogy a Hungaroring tele van, túlterhelt. Más pályákat nem lehetne egy kicsit olcsóbban alkalmassá tenni? Vagy megint én vagyok a smucig (fél)sváb?
Megint szépen művelt szántóföldeken létesül valami környezetszennyező. Miért nem lehet elhagyott ipari területekre telepíteni az ilyesmit? Mert túl drága a kármentesítés? Ezért ott kell hagyni egy elrontott területet, és mindig újat rontani el? Nem használjuk a fejünket, ennyire zsidók vagyunk?
Tudom, megint csak kötözködök. De nagyon a retinámba égett az a kép, amint a sávolyi pályakezdemény félbehagyott maradványain, a tervezett nyomvonalon, tökig érő sárban két Simson versenyez. Csak két évvel azelőtt rakta le az alapkövet nagy csinnadrattával Talma. Kíváncsi lennék az érzelmeire.
Nem lehetett volna a félkész sávolyi pályát korszerűsítve, átalakítva befejezni? Nem lett volna olcsóbb?
Nem értem a dolgokat.
Ettől függetlenül sok sikert, befejezést kívánok a beruházóknak. Adja Isten, hogy ne kelljen politikai okokból, vagy más miatt föladniuk a tervüket.
Szurkoljunk együtt. Mondjuk csinálhatnák tényleg valamelyik elkezdett pálya helyén…