KiemeltMotorokMotorozás

5 trükk a biztonságos motorozásért

1. Követési távolság

Komolyan kell venni a követési távolságot, soha nem megyek senkinek a seggébe. Kivéve, ha pirosnál állunk. De olyankor meg úgyis előre megyek, ha lehetőség van rá. Ezt mondjuk csak akkor javaslom, ha rutinosan motorozol, már biztosan elsőként el tudsz startolni zöldnél, illetve biztosan előre jutsz a piros tartama alatt, és nem vált zöldre mikor még csak félúton vagy.

Esetleg eleinte csak egy-két kocsi mellett csorogj el, ha biztonságosan van hely, nincs kavics, bucka, gödör, egyéb, ami meglep, és esetleg nem tudsz megállni. Aztán ahogy jön a rutin, majd úgyis megbátorodsz.

2. Fények

MINDIG reflektorral közlekedem. Este, ha a szembejövő rám villant, leveszem. Enélkül maximum biciklisnek néznek. Már, ha néznek… Soha nem nézek bele a szembejövő lámpájába, ilyenkor cikázik a tekintetem az út széle, és a kettőnk közötti aszfalt között, egyrészt, hogy ne vakítson el, másrészt, hogy észrevegyem, ha esetleg pont közénk ugrana ki valami. Ez egyébként nagyon nehéz, mert a két összevilágító fényszóró abszolút holtteret képez.

Csapatban is biztonságban

3. Több motoros az úton

Mikor motorost érek utol, attól függ, ő hol halad, az ellentétes oldalra helyezkedem. Ez a cikk-cakk alakzat. Ha ő a felezőhöz van közel, én lehúzódok a szélére, és fordítva. Ha összevissza megy, akkor középen maradok, amíg el nem dönti, vagy megelőzöm. Szerencse a normálisabbja veszi a lapot, és egyértelműen elhelyezkedik valahol.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ugyanez a szabály, ha kettesben mész valakivel, vagy csapatban. Cikk-cakk. Ez arra való, hogy ha az előtted haladó hirtelen fékez, te ne rohanj bele. Több helyed van reagálni.

 

Nincs még vége, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Tagama

2005-ben szereztem A korlátlan jogosítványt, azóta 4 motor, és 250+ezer km van mögöttem. Könnyed, gurulgatós kezdetek után most már évente minimum 30.000 km-t közlekedem motorral, esőben-sárban, napfényben-nyárban, hóban-fagyban. Rengeteg tapasztalatom van, amit szívesen osztok meg bárkivel, aki elfogadja az ebből fakadó jótanácsokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük