fbpx

Mi a jó a cipzárban? – a csapatban motorozás szabályai

a csapatban motorozas szabalyaiA WC-re inkább minden benzinkútnál menjünk el, mint hogy miattunk álljon meg később az egész csapat.

Majdnem három éve már annak, hogy összeszedtem a legfontosabb tudnivalókat a csapatos motorozásról. A cikkben leírtak nem vonatkoznak a segédmotoros-kerékpárokra, hiszen ilyen járművel (50 köbcenti alatt) a sáv jobb szélén, libasorban kell haladni. Azonban ha kettő vagy több nagy motor közlekedik együtt, a legpraktikusabb egymáshoz képest eltolva, cipzár alakzatban motorozni. A túravezető (road captain) a felezővonal mellett, tehát a sáv baloldalán megy, hogy belássa az utat és ellásson a csapat utolsó emberéig is. A csapat tagjai az előttük motorozót semmilyen esetben nem előzik meg.

Hosszabb menetoszlop esetén sokat segít, ha legalább a sort vezető és a leghátul haladó motoroson sisakbeszélő van. Ebben az esetben nem kell kizárólag a túravezető kézjelzéseire hagyatkozni. A felvezető jelzéseinek mindenki számára ismertnek és egyértelműnek kell lenniük, ezért ha új ember érkezik a társaságba, nem árt ezeket indulás előtt egyeztetni.{loadposition cikkreklam}

Az együtt motorozás mindenkitől nagyon sok figyelmet, óvatosságot kíván. Hogy ne rontsuk el mások örömét, mindig csak jó műszaki állapotú motorral, megfelelő felszerelésben, és feltankolt motorral induljunk el a túrára. És a WC-re inkább minden benzinkútnál menjünk el, mint hogy miattunk álljon meg később az egész csapat.

A felvezető jelzései:

  • Ha a túravezető kimegy a baloldali sávba, és bal kezét magasba lendítve integet, előzésre buzdít, vagyis az út szabad, nem jön szembe semmi. Az előzést csak abban az esetben kezdjük meg, ha meggyőződtünk a jelzés helyességéről, majd minél gyorsabban álljunk vissza a helyünkre, és húzódjunk a lehető legközelebb az előttünk menőhöz, hogy a hátrébb lévők is beférjenek.
  • Ha a túravezető a bal kezét oldalt lefele kinyújtva, tenyerével a talaj felé, kézfejével le-fel integet, úthiba, torlódás, baleset vagy traffipax miatt lassítani kell.
  • Ha bal kezét a füle mellett függőlegesen, tenyérrel előre emeli fel: meg kell állni.
  • Ha a túravezető a magasba emeli bal kezét, és hüvelykujját mutatja fel, azt jelenti, hogy az út jobb szélére, egyes sorba kell fejlődni. Ez olyankor fordulhat elő, ha az autók a motoros konvoj mögött feltorlódtak, és egy belátható, egyenes szakasznál el lehet engedni őket.

Ismertek még más jelzéseket, amelyek hasznosak lehetnek motorozás közben? Van még valami, ami esetleg a cikkből kimaradt?

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkámat a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások