fbpx

5 órányi driftelés Landshut-ban

bmw-landshut-driftEgy vezető német autómagazin képviselője elvitt egy BMW M235i M Performance kiegészítőkkel szerelt autót és drift versenyben mérte össze tudását, a négyszeres salakmotor világbajnokkal, illetve BMW motorkerékpár kereskedővel, Karl Maierrel, aki salak-versenymotorjával állt rajthoz a 400 méter hosszú versenypályán.

Azon a bizonyos hétfő reggelen miután Németország előző este legyőzte Argentínát a 2014-es futball világbajnokság döntőjében, egy rendkívüli sport megmérettetésnek lehetett szemtanúja a Bajorországban található Landshut-i versenypálya közönsége.

A kiindulási alapok nem is lehettek volna ennél különbözőbbek. A BMW M235i M Performance modell három literes BMW TwinPower Turbo benzinmotorja 326 lóerő és 450 Nm leadására képes, saját tömege 1 470 kg és közel négy és fél méter hosszú.

A salakmotor eközben a – hivatalos versenyszabályzatnak megfelelően – egy egyhengeres, 500 cm3-es, léghűtéses motorral szerelt, mindösszesen 80 kg súlyú, egysebességes versenygép, amelyen nincs semmiféle fékberendezés.

A speciális tervezésű metanol üzemanyaggal működő gép 80 lóerő leadására képes és kifejezetten a versenypályán való használatra építették.

Annak ellenére, hogy két teljesen eltérő karakterű gép állt rajthoz, mind a két pilótának sikerült végrehajtani a kitűzött célt: 5 órányi „hamísítatlan drift élményt” a legszűkebb versenypályán.

Ez volt a legelső alkalom, hogy egy versenymotorral mérhette össze tudását a BMW M235i M Performance modellje és ez által lehetőséget kapott arra is, hogy megmutathassa menetdinamikai teljesítményét, a megszokott aszfalt helyett a salakpályán is.

Az ötórányi, megszakítás nélküli motorozás sem volt elég Karl Maier számára, hogy csillapítsa szenvedélye, a driftelés iránti „étvágyát”, így a korábbi világbajnok, egy speciálisan átalakított, bütykös gumikkal szerelt S1000 RR motort is a pályára vitt pár kör erejéig.

Az RR egy 193 lóerő leadására képes szupersport-motorkerékpár, amelynek súlya, teli tank esetén is alig több, mint 200 kg. De a gép stabil iránytartása, kiváló kezelhetősége és pontos visszajelzései tökéletes lehetőséget biztosítottak Maier számára, hogy könnyedén sodródhasson keresztben a versenypályán-lezárva egy dinamikájában meglehetősen különleges napot.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x