5 nő, akik kitaposták nekünk az utat a motorversenyzésben
Az 1950-es években sok versenypályán nem engedték, hogy nők versenyezzenek, ezért ez az öt nő valódi ikon és úttörő a motorozásban.
Érdemes követni a MotoLady Instagram oldalát, ugyanis nagyon érdekes tudnivalókat gyűjt össze a motoros nők történelméről. Ezúttal az ő posztja alapján mutatjuk be azt az 5 motoros nőt, akik nélkül talán ma sem lennének motorversenyző nők.
Nézd meg az eredeti posztot itt:
1: Olga Kevelos (1923 – 2009)
Brit versenyző, aki két aranyérmet hozott haza a kihívásokkal teli skóciai Nemzetközi Hatnapos Trialról. A második világháborúban a „tétlen nők” egyike, aki arról volt ismert, hogy kizárólag nőkből álló legénységben dolgozott azokon a keskeny hajókon, amelyek létfontosságú utánpótlást szállítottak az Egyesült Királyság csatornahálózatán keresztül.
2: Willy Koppen (1924 – 2002)
Holland versenyző, hosszútávfutó, és az első nő, aki megnyerte a FIM Trophée de Monaco 1600 km-es Coupe de Dame versenyét (32 órás rali). Télen ápolónőként dolgozott, hogy nyáron a motorozásra és a versenyzésre koncentrálhasson, és saját szerelője volt.
3: Inge Stoll (1930 – 1958)
Német versenyző, az első női induló a Man-szigeti versenyen (oldalkocsival). Sajnos fiatalon, 28 évesen elhunyt a Csehszlovák Nagydíjon történt balesetben.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
4: Cecilia Adams (születése és halála ismeretlen)
Győztes triál versenyző Dél-Kaliforniából – csak néhány újságcikkben és Loomis Dean fotógyűjteményében szerepel. Egy újságkivágáson Cecilia látható, amint első helyezést ér el egy női triál versenyen, ahol Theresa Wallach is versenyzőként szerepel. Theresa az Egyesült Királyságból származik, és leginkább arról ismert, hogy motorkerékpáron szelte át a Szaharát. Kiderült, hogy Theresa Wallach 1948-1950 között az USA-t járta, és valószínűleg Cecilia mellett versenyzett.
5: Anke-Eve Goldmann (1930 – )
Német motorversenyző és újságíró, aki a Cycle World Germany (és mások) számára írt. Fényképei ikonikusak, és az interneten is sokat terjednek, gyakran mindenféle hitelesítés nélkül. Anke gyakran dominált a helyi versenyeken, de női mivolta miatt nem jutott be a profi körökbe. Félelmetes nő volt, állítólag 180 centi magas, és gyakran ábrázolták teljes testhezálló bőrruhában. Az utolsó internetes információk szerint még él, de nagyon zárkózott, és nem hajlandó interjút adni.