2009-es újdonságok Milánóban
Az Aprilia kiállítóterülete helyett a Scarabeo első alkalommal jelent meg különálló márkaként. Egyúttal saját standot is kapott Milánóban a népszerű modell. Közben az Aprilia és a Gilera a világbajnoki sikerekre emlékeztette a közönséget új modelljeivel. Az Aprilia Sportcity One 50, az SMV1200 Dorsoduro, az SL 1200 Shiver, és természetesen az RSV4 is bemutatkozott. Utóbbi méltó ellenfele lehet a Ducatinak és a többi japán márkának a 2009-es Superbike versenyeken.
A Gilera centenáriumot ünnepel idén, és egyúttal a 250 cm3-es géposztályban elért világbajnoki címére is megemlékezett. A standon a versenyzők is megjelentek: a 125 cm3-es kategória világbajnoka Mike Di Meglio, Simone Corsi, és a 250 cm3 világbajnoka Marco Simoncelli, aki arról sztorizgatott a közönségnek, hogy sikerült megnyernie az eslő világbajnokságot a Gierának.
A Moto Guzzi standja a háttérben folyó események ellenére, ahogy minden évben, most is hatalmas volt. A tulajdonosok ugyanis nemrég petíciót nyújtottak be a Piaggio csoportnak, hogy ne zárják be a legendás, mandello del larioi gyárat. Azért a bekebelezés ellenére a következő szezon megint nem marad újítások nélkül. A Griso 8V SE verziója egy Scrambler, fekete hengerekkel és matt zöld színben állították ki. A márka legkisebb modellje a Nevada 750 új színben mutatkozott be. A bordó fényezést ezüst csík díszíti, valamint a V7-ről megörökölt digitális műszerfalat is megkapta.
A Stelvio 1200 modell is tud még újat mutatni: a TT (Tout Terrain) modell egy hatalmas enduro, amelyet oldaltáskákkal, magas szélvédővel, és terepgumikkal szereltek fel. Ezek a felszerelések ezentúl minden alap Stelvio modellhez extraként is megrendelhetőek lesznek. A múlt köszön vissza ismét a V7 Classic modell café racer verziójában is. A V7 Cafè Classic modellt ugyanaz a 750 cm3-es kéthengeres motor hajtja, mint elődjét, de megjelenése fiatalosabb és sportosabb. Nosztalgikus, metálzöld színét bronzos árnyalattal tették retro hangulatúvá.
A Suzuki standján hatalmas tömeg ünnepelte a márka 100. születésnapját a az EICMA nyitónapján. Ezzel az ünnepséggel a japán gyár már a 2009-es évfordulót előlegezte meg. Habár a benzinárak Európában még midnig magasak, és a világválság sem kecsegteti a motorokerékpár szektort a következő néhány évre, a Suzuki szembeszáll a nehézségekkel, és mindenáron kielégíti ügyfelei igényeit.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
2009-re négy új modellel készülnek, köztük van a GSF 650 Bandit is, amelyet a nyitóünnepségen lepleztek le. Az igazi, és méltán népszerű Bandit új változata sportos, eredeti, stílusos, és megjelenésében is megfelel a modern kor elvárásainak. Mellette a standon helyet kapott még az új GSR600, az Intruder és a Gladius is.
Idén a Suzuki is megörvendeztette a közönséget néhány egyedi modellel. A VanVan alapjaira épült a Havaii színekben pompázó jármű, ami a hideg novemberi napokon egy kis szörfös hangulatot, és kánikulai meleget varázsolt a japán gyár standjára. A másik érdekeség a Sixteenből épült csocsó-robogó, amin egy focipálya minden szükséges eleme megjelent a fűtől a kapuig, csocsóbábukkal és golyókkal kiegészítve.
A Gemma robogó a Honda DN-01 vonásait hordozza magában, illetve mindkét japán maxirobogó emlékeztet a japánban divatos custom scooterek formaviágára. A hosszú és lapos karosszéria a 250-es Burgman alapjaira készült, de úgy tervezték, hogy két felnőtt ember kényelmesen elférhessen rajta. A kiállításra egyenesen japánból érkezett a kiállítási darab, minthogy a cég nem is tervezi fogalmazni a gemmát európában.
A 66. EICMÁ-n a rengeteg kiállított motor és kerékpár mellett szabadtéri programok is várják látogatókat még vasárnapig. A Motolive arénájában motoros kaszkadőrök és más extrém bemutatók kapnak helyet. A látványos show-k csütörtöktől minden nap folyamatosan zajlanak majd.