fbpx

2009-es újdonságok Milánóban

A lombardiai kormányzó, Roberto Formigoni nyitotta meg hivatalosan a milánói hatnapos kiállítást kedden, Silvio Berlusconi pedig szerdán tartotta a megnyitó ceremóniát a nagyközönségnek. Az olasz miniszterelnök beszéde után rengeteg ajándékot is kapot. Az egyik ilyen egy speciális motorkerékpár kedvenc focicsapata, az AC Milán színeire festve.

A rossz idő ellenére már a szakmai napokon is hatalmas tömeg volt kíváncsi a legújabb modellekre. A nyitó napon a 250 cm3-es kategória világbajnoka, Marco Simoncelli volt a legfeltűnőbb celeb, akinek afrofrizurája fel-felbukkant a tömegben. Péntekre a szervezők egy nála is nagyobb sztárt, Valentino Rossit várják, és a kiállítás hat napja alatt feltűnik majd több olasz celebritás is, mint például Valeria Marini.

A milánói show persze nem csak a motorokról, hanem a kerékpárokról is szól. A legnagyobb gyártók ebből a szektorból is bemutatkoznak a kiállításon. A 7. pavilonban például egy hatalmas versenypályát is felépítettek, ahol híres kerékpárversenyzők tartanak bemutatókat. Sajnos az első napon az olasz profi kerékpáros, Paolo Bettini olyan szerencsétlenül esett, hogy még a sisakja is eltört. Később jobban lett, de kórházba kellett szállítani, így nem valószínű, hogy a hét hátralévő részében ismét tud majd versenyezni.

 

A motoros cégeknek nem volt egyszerű dolguk, hiszen alig egy hónapja Kölnben mindenki nagyot durrantott. Azért kiderült, hogy nem lövöldözték el a petárdáikat, így Milánóra is tartogattak jó néhány meglepetést. A BMW Motorrad a milánói EICMA motorkiállításon bemutatta F sorozatának új modelljét, az F 800 R-t és a vadonatúj BMW Lo Rider tanulmányát. A középkategóriában 2006-ban indult útjára az új F 800-as sorozat, ami egyben a bajor cég negyedik motorcsaládja lett. A milánói EICMA-n újabb taggal – egy maximális motorozási élményt nyújtó sportos és dinamikus nakedbike-kal – gyarapodik a fenti modellek sora. Az R 1200 R és a K 1300 R mellett az új F 800 R lesz a BMW harmadik városi „élményroadstere”.

A szakkiállítás során a BMW Motorrad bemutatta a BMW Lo Rider nevű tanulmányát is. A különleges formájú motorral a cég nem csupán termékpolitikája következetes folytatását alkotta meg, hanem az ember és a motorkerékpár közötti interaktív kapcsolatában is jelentős lépést tett előre. Az új ötlet szerint a vásárló első ízben, interaktív módon vehet részt BMW motorkerékpárja kialakításában. A vásárló ugyanis már a kezdetektől jóval mélyebben a Lo Rider designja mélyére hatolhat, a fő egységek – mint a motor, a váz és a futómű – köré egyedi igényei szerinti, testre szabott gépet alkotva.

A nyitónapon az új Honda robogók bemutatóján megbizonyosodhattunk a japán gyár jó olasz kapcsolatairól. Az olaszországi Atessában gyártják ugyanis a cég egyik legnépszerűbb robogóját, az Sh modellt. Ez a robogó 25 éves pályafutása alatt semmit nem vesztett népszerűségéből, a mai napig ebből a modellből adják el a legtöbbet Olaszországban. Az 1984 óta gyártot modell 2009-ben még elegánsabb és egyúttal agresszívebb is lesz.

A Honda Europe elnöke, Shigeru Takagi a bemutató során részletezte a japán cég eredményeit, valamint örömét fejezte ki a világszerte évi 13 millió eladott Honda robogó és motorkerékpár miatt. Egyúttal egy vadonatúj robogót, az új Sw-t is most mutatták be a sajtónak. A modell egyedülálló a piacon, hiszen ez az első kéthengeres modell ebben a kategóriában. Nyilván nem véletlen, hogy a bemutató a ‘New Beginnings’, vagyis az új kezdetek címet kapta.

Még több kép a galériában!A Piaggio Group hazai pályán hatalmas tömeg előtt mutatta be újdonságait kedden. Nem csoda, hiszen a cég sorban bekebelezte a legnagyobb olasz márkákat, így egy hatalmas kiállítási területen együtt láthatóak most már a Piaggiok, a Vespák, a Moto Guzzi, az Aprilia, a Gilera és a Derbi. Stefano Sterpone kereskedelmi igazgató és Paolo Gagliardo az olasz piacért felelős menedzser emlékeztették a nagyérdeműt a cégcsoporthoz tartozó márkák négy különböző versenykategóriában elért világbajnoki címére.

Az újdonságok között ismét felbukkant az MP3 250-es és 400 cm3-es változata, valamint a cég jövő tavaszra a modell hibrid verziójának megjelenését is kilátásba helyezte. Habár a háromkerekű modell Európa több országában a kategóriák feltételeinek módosítása miatt már csak B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető, nálunk még mindig motorkerékpárnak számít. Magyarországon ugyanis a B-kategóriát nem a kerekek tengelytávjához, hanem a meglévő négy kerékhez kötik.

Az új Piaggio Carnaby Cruiser 300 i.e a teljesítményt csökkentett méretekkel kombinálja. A Vespa három új modellel kedveskedik rajongóinak 2009-ben. A hagyomány és a technológia találkozik a 150 cm 3-es Vespa S és a GTS 125 modelleken. Az idén májusban bemutatott Vespa GTS 300 Super-ről korábban azt az információtkaptuk, hogy apróbb módosításokat eszközölnek rajta a következő évre, a kiállított robogón azonban egy matricával volt csak több az előzőekhez képest. Ez pedig valóban apró módosításnak számít. A standon kiállították az oldalkocsis Vespa prototípusát is.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x