Yamaha MT-09 az első Yamaha, amely megkapja az Y-AMT automata sebességváltót
A Yamaha Y-AMT (Yamaha Automatic Manual Transmission) múlt havi bemutatását követően az MT-09 lesz az első Yamaha motorkerékpár, amely megkapja ezt a funkciót.
A Yamaha szerint a hamarosan megjelenő motor alap specifikációi az új opcióval változatlanok maradnak. Az Y-AMT rendszer lehetővé teszi a motoros számára, hogy a kormányra szerelt gombokkal váltson sebességet, vagy a rendszerre bízza a sebességváltás automatikus megoldását.
A funkciók hasonlóak a Honda kettős tengelykapcsolós sebességváltójához (DCT), de az Y-AMT rendszer nem rendelkezik kettős tengelykapcsolóval. Egy másik hasonlóság a kuplung- és váltókarok elhagyása. A sebességváltást két elektromos működtető vezérli, a vezető bal keze és bal lába helyett.
A rendszer súlya 2,8 kg, és elég karcsú anélkül, hogy növelné a motor szélességét. Az Y-AMT nem az első Yamaha automata váltó (természetesen a CVT-vel szerelt robogókat leszámítva), hiszen a gyártó már a 2007-es FJR1300A-t is YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift) váltóval szerelte fel. Ez egy automatikus hidraulikus tengelykapcsolót használ, a vezető pedig egy ujjal működtetett váltókarral váltogatja a fokozatokat.