Viszlát Ford, hello GMC – A hűtlen Harley új társat talált
Nem újdonság autó és motormárkák találkozása egy jól felextrázott négykerekű formájában. A Ford már jó ideje a Harley-Davidsonnal együttműködve, egymás márkájának erősítésének érdekében számtalan HD-s extrákkal ellátott pick-upot dobott már piacra.
A tehetősebb motorosok, akik a hétköznapokon és a szezonon kívüli időszakban is tudatni akarják a jónéppel, hogy ők bizony fanatikus Harley rajongók, előszeretettel vásárolták ezeket a nagy dögöket. Mégiscsak menőbb, mint egy HD matricát rakni a kocsink hátsó szélvédőjére. Bár az kicsit olcsóbb.
Az után, hogy 2013-ban a nagy múltú motorkerékpár gyártó elhagyta a Fordot, és a Tuscany Motor Company nevű céget bízta meg azzal, hogy számára hasonló, a Fordos érában megszokott négykerekű monstrumot hozzon létre. Az új alap a GMC Sierra pick-up lett, ami hasonló felépítésű, mint a Ford F-150, de más koncepció szerint módosult.
22 collos felnijein, – melyek a Fat Boy-ok felnijeire emlékeztetnek – 35 coll külső átmérőjű gumik feszülnek, futóműve a BDS által gyártott speciális szettel lett magasítva, melyet a Fox márkanevet viselő lengéscsillapítók tartanak kordában. Továbbá átdolgozták a hűtőmaszkot, – mely egy ledes díszfényt is rejt – az első és hátsó lökhárítót és a kipufogó végeket.
A motorháztetőn egy valóban funkcionáló ram air légbeömlőt kapott helyet. A hűtőrácson található GMC felirat alatt jól észrevehetően olvasható a motormárka neve, így kellőképpen jelezve van a pick-up tulajdonosának szenvedélye.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A gyári Sierra modelltől a HD-GMC több mint 65 részletben tér el, melyekből csak néhányat soroltunk fel. Ha valaki testközelből látja, bőven lesz néznivalója a sok HD logó és felirat által egyedivé varázsolt, bőrrel bevont belsőben is.
A nagyközönség először a Barret-Jackson aukciós ház rendezvényén, az arizoniai Scottsdale-ben tapogathatta meg a behemótokat. Az első szériában 250 darab Harley-Davidson Sierra került a kereskedésekbe.
A motorkínálatról még nincsenek pontos hírek, de remélhetőleg nem fogják bosszantani a vásárlókat azzal, hogy nem teszik lehetővé a 5.3 literes V8-as verziót, és csak egy csoffadt, 2.7 literes turbómotort dobnak a motortérbe. Esélyes továbbá az, hogy a 3.0-as diesel és a 6.2 literes V8-as motort egyáltalán nem veszik számításba. A borsos ár miatt a vásárlók elvárhatnák azt, hogy olyan motort válasszanak, amilyet szeretnének.
A HD Sierra ára közel a duplája, mint amennyit a szériamodellekért elkérnek. Nem sokkal van 100 000 dollár alatt ez az összeg, ami közel 30 millió jó magyar forintnyi. Nem széria ugyan, de mégsem egyedi. A 250 darab eladása után nyilván készül még belőlük több is, és ennyi pénzért kicsit sok ez a kocsi úgy, hogy könnyen jöhet egy teljesen ugyanolyan szembe velünk az utcán. Jó, Amerika nagy, ott ezzel a darabszámmal nem fogják uralni az utcaképet.