Veronában debütált Paul Yaffe BMW R 18 Transcontinental átalakítása
Paul Yaffe, az egyedi motorkerékpárok látnoka ismét magasra tette a lécet legújabb remekművének, a BMW R 18 Transcontinental egyedi átalakításának leleplezésével. A klasszikus hot rod esztétikát a BMW jellegzetes esszenciájával ötvöző projekt, amely Yaffe kiváló tervezői képességeit bizonyítja a veronai Motor Bike Expo-n debütált.
A BMW lényegének és a Hot Rod inspirációnak a megőrzése.
Mielőtt belevágott volna, Paul időt töltött a BMW R18 Transcontinental megismerésével, 3800 mérföldet tekert át az Egyesült Államokon, és további 2600 mérföldet Sturgisig és vissza.
Amint elkezdődött az átalakítási folyamat, Paul tudta, hogy egy olyan nagykerekű baggert szeretne létrehozni, amilyet még senki sem látott. A projekt szempontjából kulcsfontosságú volt, hogy a lehető legtöbb eredeti BMW-alkatrészt megőrizze. Paul azt szerette volna, ha egyedi alkotása autentikusan BMW-s marad, és tudta, hogy nem készülhet a meglévő termékcsalád alkatrészeiből, és nem is hasonlíthat azokhoz.
Megrendelt egy 26″ x 5,5″ méretű első kereket, amelyet egy 400 font tömegű tömör alumíniumtömbből vágtak ki, és amely egy kézzel készített 180 mm széles első gumiabroncsot tart. A vázat meg kellett nyújtani és meg kellett domborítani, hogy az új első kerék elférjen rajta, és speciális kormánykifliket kellett tervezni a nyomvonal-méret korrekciója és a kezelhetőség optimalizálása érdekében.
Az 50-es évek ikonikus Mercury Lead Sledjének megjelenését felölelve a csapat legyártott többféle egyedi alkatrészt, és módosította a meglévő R 18-as elemeket. Az acél első sárvédő úgy készült, hogy az eredeti R 18 sárvédőt több darabra vágták és átalakították úgy, hogy a fényszóró helyzete és az új első kerékbe való beillesztése helyes legyen. A burkolat és az üzemanyagtartály közötti rés kezelésére egy egyedi állspoilert fejlesztettek ki, amely stratégiailag elrejti a hűtőt. Ezenkívül egy exkluzív Yaffe Monkey Bars készletet is készítettek, hogy kiegészítsék az általános dizájnt.
„A csapat meg akarta tartani a nyeregtáskák fedeleit, reteszeit és hangszóróit, ezért egy új „bőrkészletet” készítettek, hogy a táskák teljesen új és egyedi, nyújtott profilt kapjanak, miközben megtartották a BMW által számukra létrehozott kiváló mérnöki és funkcionális megoldásokat.” Paul csapata az eredeti hátsó sárvédőt egy második R 18-as hátsó sárvédő elkészítésével bővítette, biztosítva, hogy az zökkenőmentesen illeszkedjen az új nyeregtáskák profiljához.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az amerikai custom szcéna legendája:
1991 óta a custom motorkerékpárok világa Paul Yaffe-t a motorizált remekművek egyik elit alkotójaként ismeri. Ez azért van, mert Paul több mint építő vagy gyártó, ő valóban tervező. Az American Legend Motorcycle Company megalapításával kezdődően, amely később Paul Yaffe’s Bagger Nation néven fejlődött tovább, olyan elismeréseket szerzett, mint az Oakland Roadster Show három „A világ legszebb motorkerékpárja” díja, az Easyriders Magazine két „Az év építője” és három „Az év trendteremtője” díja, valamint 2015-ben bekerült a Sturgis Hall of Fame-be. Egyedi motorjai világszerte több mint 300 magazincikkben szerepeltek, valamint a Discovery Channelen, a History Channelen és más televíziós műsorokban. Termékei, amelyeket hat országban működő partnerhálózaton keresztül forgalmaz, továbbra is a customizerek egy generációját inspirálják.
Ahogy az építés kezdett formát ölteni, Yaffe átrendezte az eredeti R 18-as hátsó lámpákat a kézzel készített töltőlemezekbe, és klasszikus hot rod stílusban beledolgozott egy területet a rendszámtábla számára a sárvédőbe. Az eredeti R 18-as oldalsó borításokat is megnyújtotta, hogy megőrizzék eredeti formájukat, és nagyobb területet fedjenek le, valamint a tekintet a táskák irányába tereljék.
Klasszikus ólomszánkó megjelenés.
A klasszikus Lead Sled esztétikához hűen Yaffe két fontos alkatrészt helyezett előtérbe: a légrugózást és az oldalcsöveket.
Paul és csapata egy kifinomult légtartály- és elosztórendszert, valamint egy külön keretet tervezett a nyeregtáskák mindkét oldala alá, hogy elférjenek benne a lényeges alkatrészek, beleértve a szükséges légtartályokat, egy méretes légkompresszort és a rendszer hatékony támogatásához és működéséhez szükséges összes vezérlőt, szelepeket és szolenoidokat.
Az oldalsó csövek kialakítására összpontosítva a gyártócsapat arra törekedett, hogy megőrizze a jellegzetes „BMW-érzést”. A klasszikus Boxer-kipufogócsövek megtartása Paul elképzelésében nem volt tárgyalhatatlan. A katalizátorokat eltávolították, helyet adva egy egyedi, perforált, nagy áramlású légterelő rendszernek. Ez az újítás nem csak a károsanyag-kibocsátási rendszert váltotta fel, hanem az optimális teljesítményhez szükséges ellennyomást is megtartotta.
A hangélmény további fokozása érdekében egy precíziósan megmunkált 3 lépcsős kipufogórendszer került bevezetésre. Az utolsó simítás egy szélesre nyitott megafon volt, amely a klasszikus hot rod hangzás kvintesszenciáját adja.
Minden a kozmetikán múlik.
A kozmetikára összpontosítva Paul klasszikus hot rod hangulatot akart, zavaró grafikák nélkül, kiemelve a motor elegáns új profilját. A hangsúly az egyszerűségen és a csábításon volt. „Munkához láttunk, hogy tökéletesítsük az összes gyártott karosszériaelemet, és mindent üvegszerűre simítottunk.”
Miután megállapodtak az időtálló, mélyfényű fekete fényezésben, a csapat figyelme a karosszéria tökéletességének elérése felé fordult. Paul hűséges fényezőjét, Hector Martinezt bízta meg a hibátlan fényes fekete festék felvitelével. Felismerve a kontraszt szükségességét, Paul a klasszikus ochs vérvörös belső tér mellett döntött. A művészet a tökéletes egyensúly megtalálásában rejlik.
„A trükk az, hogy ne vigyük túlzásba!” A Guys Upholstery készítette a kortárs stílusú nyerget és a műszerfali konzolt, Hector pedig az első féknyergek színét keverte ki hozzá illő színben. „Úgy gondoljuk, hogy látványos lett!”