fbpx

VAMI tartós teszt, azaz a Veszprémi Autós- Motoros Iskola vezetéstechnikai tréningje újratöltve

VAMI vezetéstechnikai tréning 2022 áprilisA mai világban talán természetesnek is mondhatjuk – remélem -, hogy vezetéstechnikai tréningekre járunk és keressük azokat a helyeket, ahol tovább csiszolhatjuk a tudásunkat.

Kinek több rutinja van, kinek kevesebb, kinek sport kinek túra, a cél ugyan az: “élj úgy, hogy motorozhass, motorozz úgy, hogy élhess”. Ez egyébként az iskola mottója, úgyhogy vágjunk is bele, megérte-e visszajönnöm hozzájuk. (Meg!!!!)

A tavalyi oktatócsapat felállásával találkoztam. A suli vezetője, két instruktor és a fotós.

Elöljáróban megjegyezném, hogy a 1,5 éves jogosítványommal ma mentem először vizes aszfalton. Eleinte féltem, hogy zsír új gumikkal frissen leszakadt esővel el fogom dobni a motort mire odaérek. Odaértem egyben, a végére még örültem is, hogy gyakorolhatok és nem a kamion alatt kell gondolkodnom, hogy is kell(ett volna) ilyenkor közlekedni.

Barátságos csapat jött össze, mindenki megérkezett és kezdtük is a klasszikus elméleti oktatással. Üléspozíció, testtartás, tekintet, kanyarodástechnikák, stabil gáz és társai. Ez után elindultunk a bemelegítő körökön, volt ebben félkezes; állva; lábak az ülésre; guggolás és egyéb gyakorlatok.

Aztán kezdődött maga a tréning. Kezdtük szlalommal, kanyarívvel, volt egy ívben megfordulás, és a klasszikus (egyébként személyes kedvencem) holland kapu.

Egy jó hangulatban eltelt ebédszünet után, újra bemelegítéssel vettük elő a motorokat, mert azért a kajakoma az kajakoma.

Bilincs gyakorlattal, lóherével, vészfékezéssel, akadály kikerüléssel folytattuk, aztán kanyarívek, ívmódosítások voltak a palettán és motort is állítottunk fel, többféle módszerrel.

Veszprém megyében voltam motoros vezetéstechnikai tréningen

Személyes tapasztalatom had osszam meg veletek az iskoláról: Tavaly óta vannak dolgok, amik nem változtak, az a hozzáállásuk. Nekem nagyon szimpatikus, hogy kicsi csapatokat raknak össze, kétfele veszik, és személyreszabottan foglalkoznak az instruktorok velünk. Több időt is eltöltenek akár egy-egy problémával, és hasznos tanáccsal látnak el, megmutatják többször is.

Ahogy tavaly is, idén is többünk motorját elkérték és megmutatták, hogy az a motor milyen kezelést igényel (kisebb kuplung, több gáz vagy nagyobb hátsó fék). Mindenkire van idejük.

Nekem van egy gyakorlat, ami semmiképp nem akart összejönni, kiszálltam a feladatból és külön pályarészen kezdtem el a csapatomtól próbálkozni a technikával. Mindezt nem egyedül – ugyan önálló projektnek indult -, mert folyamatosan kaptam az instrukciókat a helyes motorkezelésről és nézőpont megválasztásáról. És évoálá, sikerült!

VAMI vezetéstechnikai tréning 2022 április

Valójában, hogy hárman vannak ilyen kicsi létszámra, azt eredményezi, hogy le sem veszik a szemüket rólunk.

A fotós is motoros, így pár elkattintott kép között tudott szólni pár bíztató szót. Meg tudjuk csodálni magunkat milyen klasszul festünk a motorunkkal, mennyire jó a testtartásunk (én minden igyekezetem ellenére krumpliszsákként festek a motoromon, de lehet a 74 réteg ruha is tette).

Önmagamhoz képest tudtam fejlődni az idén is, elég sokat. Akinek ez kevés lenne, szervez a suli emelt szintű vezetéstechnikai tréninget is, így mindenki megtalálja a magának megfelelőt. Ha elmegyek, elmesélem, miben különbözik.

Készültek kávéval, bubis és mentes palackozott vízzel, volt tea, a végén pedig kapott mindenki egy névre szóló oklevelet és egy kis ajándékot. Na meg persze a tudást (és én izomlázat).

VAMI vezetéstechnikai tréning 2022 április

Az idén is megemlíteném, hogy az áraik igazán barátiak, 20.000 Ft a mostani ára, és ezért minőségi oktatást tartanak.

Mindenkinek, szívből ajánlom az iskolát.

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x