Újra megnyílik a Moto Guzzi Múzeum Mandello del Larioban
Az elmúlt hétvégén újra megnyílt a Moto Guzzi Múzeum Mandello del Lario-ban. A kiállítás a Moto Guzzi márka történetét ünnepli a motorokkal, diadalokkal és hősökkel.
A felújított múzeum megelőlegezi a már bemutatott új projektet, a teljes ipari üzem konzervatív felújítását, amely a nagyközönség számára nyitott központot fog jelenteni.
A múzeum teljesen újratervezett látogatói élményt kínál a rajongóknak. A rendkívüli motorkerékpár-gyűjteményt mostantól három nagy tematikus területre osztva mutatják be: a gyártott modellek, a versenymodellek és katonai modellek aprólékosan, kronológiai sorrendbe rendezve jelennek meg.
A ritka és lenyűgöző modellek gyűjteménye az egyetlen a maga nemében világszerte, és 160 példányt számlál, amelyeket az elmúlt hónapokban gondosan és aprólékosan restauráltak. Ezt a fontos műveletet teljes egészében a Moto Guzzi gyár saját munkatársai végeztek.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A G.P.-től kezdve – amely egy olyan egyedi modell, amely még a Moto Guzzi megalapítása előttről származik – egészen a legújabb, jelenleg gyártásban lévő modellekig, mint például a V85 TT, a gyűjtemény megtekintése egy egyszeri utazás ennek a rendkívüli olasz márkának a történelmébe.
A földszinten található új részleg a 2000-es évtől napjainkig gyártott motorkerékpárokat mutatja be, mint például a csodálatos California 1400 és a nagy teljesítményű Stelvio 1200-as. A Moto Guzzi története az első emeleti szekciótól kezdődik, az 1919-es G.P.-vel, a prototípussal, amely 1921-ben a „Normale”, az első sorozatgyártású Moto Guzzi gyártásához vezetett.
Az utazás a második emeleten folytatódik a később gyártott modellek kiállításával egészen az új évezred első éveiig, valamint a katonai használatra szánt motorkerékpárokkal. A túra ezután az első emeleten található második területre vezet, ahol az összes versenymotor található, köztük olyan legendás járművek, mint a futurisztikus Otto Cilindri, motorok, amelyekkel a Moto Guzzi 14 világbajnoki címet szerzett.
Az újdonságok között szerepel egy külön terület, amely Omobono Tenni-ről emlékezik meg. Ő a Moto Guzzi nagyszerű versenyzője volt, aki 1937-ben megnyerte a Tourist Trophy-t. Az új kiállítótér harmadik szekciójában olyan modellek kaptak helyet, mint a 3X3 „Mulo Meccanico”, egy 1960-as, háromkerék-meghajtású munkagép és az 1940-ben gyártott Trialce oldalkocsi. A kiállításon minden egyes modellhez tartozik egy információs lap.
A kiállított csodálatra méltó motorok között szerepel a G.T. „Norge” a ’20-as évek végéről, a Sport 15, egy futurisztikus alkotás a ’30-as évekből; a Guzzino a ’40-es évekből, a Falcone, amely erőteljesen landolt a populáris kultúra színpadán, a Galletto 192, és a V7 Sport, amely a ’70-es években a fiatalok számára a sport megtestesítője volt. A kollekciót a V50, a szuper sportos Daytona 1000, az újabb Griso és a rendhagyó MGX-21 folytatja.
A Moto Guzzi Múzeumba a belépés teljesen ingyenes, hétfőtől-szombatig van nyitva, és a híres piros kapun keresztül közelíthető meg a Via Parodi 63-ban, Mandello del Lario-ban, Olaszországban.
Hétfőtől csütörtökig a múzeum 14:30-tól 16:30-ig tart nyitva, a látogatásokat előre kell foglalni. Pénteken és szombaton a nyitvatartási idő nyolc órára meghosszabbodik, a belépés 10:00 és 18:00 óra között szabadon engedélyezett, és előzetes bejelentkezés esetén tárlatvezetés is lehetséges.