Újra hódít a vidámparkos gyerekmotor – Honda Monkey 2018
A Honda ikonikus minimotorja megőrizte felmenői eredeti stílusát, ám a jellegzetes külsőn kívül szinte minden porcikája modernebb lett.
Az új nemzedék fordított teleszkópvillával, kettős hátsó rugóstaggal, LCD-kijelzővel, IMU-alapú blokkolásgátlóval, LED-es lámpatestekkel és mindössze 107 kg-s tömeggel száll harcba a vevők kegyeiért. Vonzerejét fokozza, hogy 125 köbcentis, léghűtéses, egyhengeres erőforrása 9,4 LE-s csúcsteljesítménnyel és 1,5 l/100 km-es átlagfogyasztással büszkélkedhet.
Noha a hetvenes évek ikonikus járműveként tartják számon, az első Honda Monkey 1961-ben látott napvilágot. Eredetileg 49 köbcentis gyerekmotor volt, amit a Tama Tech vidámpark részére gyártott a Honda, ám olyan népszerűségre tett szert, hogy a japán gyártó mérnökei csakhamar hozzáláttak a közúti változat fejlesztéséhez is.
Végül 1963-ban kezdődött meg a Monkey hivatalos árusítása, a csupán 5”-os, tömör kerekeken futó csöppség jellegzetes, krómozott üzemanyagtartállyal és lehajtható kormánnyal érkezett az európai, valamint a tengerentúli kereskedésekbe.
Közkedveltsége főként abból fakadt, hogy a szerethető megjelenés, a karcsú felépítés, no meg a szerény tömeg garancia volt a könnyed és élményteli városi közlekedésre. Később, egészen pontosan 1969-ben nagyobb, 8”-os abroncsok váltották a korábbi tömörgumikat, 1970-ben pedig megjelent az egy mozdulattal eltávolítható első villa, ami azért volt valódi mérföldkő a Monkey történetében, mert – az ötletes megoldásnak köszönhetően – kényelmesen elfért egy átlagos kocsi csomagtartójában.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Újabb nyolc év elteltével leleplezték a típus erősebb, egyszersmind látványosabb megjelenésű változatát, mely cseppalakú tankjával főként az amerikai piacon lett sikeres. A lakóautó-vásárlók szívesen áldoztak a kisméretű, mégis fürge Hondára, hiszen ezzel könnyedén bejárhatták a nagyvárosokat, miután leparkoltak méretes járgányaikkal.
Még több kép a Monkey-ról a galériában
Mivel a Monkey erőforrásához röpsúlyos tengelykapcsoló és könnyen kezelhető, háromfokozatú váltó csatlakozott, pillanatok alatt megbarátkozhattak vele a vásárlók, közöttük azok is, akik korábban egyáltalán nem motoroztak. A simulékony jellem több ezer főt csábított nyeregbe, s persze újfent bizonyította, hogy a Hondákat kimagasló használati érték jellemzi.
Végtelenül szórakoztató és egyszerűen kezelhető – ez a két tulajdonság elég volt hozzá, hogy a Monkey szélesebb tömegeket szólítson meg, mint bármelyik gép azelőtt. Duci abroncsaival, cseppnyi tankjával, sajátos kormányával és pufi nyergével új, időtlen stílust teremtett, s ennek köszönhetően a mai napig vonzó jelenség.
A feltűnő MSX125 sikere egyértelmű bizonyíték volt rá, hogy igenis szükség van stílusos, vagány ingázómotorokra, így elérkezett az idő, hogy a Monkey is újjászülessen, és ismét meghódítsa a nagyvárosokat.