fbpx

Újdonságok 2008-ra

Mondialdeuxroues motoMég javában tart Párizsban az idei ősz első nagy motorkerékpár kiállítása, de a motorgyárak már kicsivel korábban kiszivárogtatták 2008-as terveiket. Próbáljuk sorba venni, mi az, ami nekünk csajoknak is érdekes lehet!

 

A párizsi nemzetközi kétkerekű kiállítás (Mondial du Deux Roues) valójában két esemény egyben. A motorkerékpárok mellett ugyanis a kerékpáros cégek is ugyanebben az időpontban, szeptember 29-október 7 között állítanak ki. A kiállítás a legnagyobb ehhez hasonló esemény Franciaországban, de emellett a Brüsszelben székelő Európai Motorgyártók Szövetsége (ACEM – Association des Constructeurs Européens de Motocycle) a három legnagyobb európai kiállítás közé sorolta a kölni Intermot és a milánói EICMA mellett.

Nem is csoda, hiszen a kiállítási terület nagyjából 60 000 négyzetmétert foglal el, ahol idén 800 márka képviseleti magát a motorkerékpár ipar minden területéről, és a kiállítás kilenc napja alatt 300 000 főnél több látogatót várnak. A nagy motorgyárak az őszi kiállítások miatt úgy spekulálnak, hogy mindenhol szeretnének mutatni valami újat, ezért Párizsban a legtöbben még nem állították ki az egész 2008-as kollekciójukat.

A BMW Hp2 sorozatának legújabb verziójával rukkolt elő. A BMW HP2 Sport az R1200S alapjaira épült. Ez immár a harmadik darabja a Hp2 sorozatnak, amelyet a legerősebb és legkönnyebb boxer-motornak szántak, amit sorozatban gyártanak. A gyár nem titkolt szándéka, hogy immár a sportmotorok piacára is betörjön modelljével, így 50 év után a 2009-es Superbike Világbajnokságon is részt szeretne venni a német cég. A jövő évben azonban egyelőre maradnak a megbízhatósági versenyek, és a felkészülés a nagy viadalra.

Az új Hp2 Sport külsején azonnal látszik, hogy sportmotorról van szó: a karbonszálakból készült idomok, az Öhlins teleszkópok, és a Brembo fékek mind-mint a sportosságot hangsúlyozzák. A legnagyobb változás az új modellen a teljesen átdolgozott hengerfejek, és első alkalommal rejtették a rozsdamentes kipufogókat a motorblokk alá. Ennek a változásnak köszönhetően a motor alja sokkal keskenyebb lett, ami elősegíti a sportos vezetést.

Mindazoknak a hölgyeknek, akik a Harlely-Davidson márka irányába kacsingatnak, jó hír, hogy az új Softail modellek egyik erőssége a nagyon alacsony üléspozíció. A rockerek körében nagy népszerűségre számíthat az épített motoroktól ellesett, merev vázas hatást keltő, Rocker néven futó újdonság. A nyújtott első villának, az új ülés-dizájnnak, az öntött alumínium olajtanknak, a különleges fényezésnek és a többi apró részletnek köszönhetően elmondhatjuk, hogy a Softail sorozat 1984 óta nem ment át ilyen hatalmas változáson.

Még több kép a galériában

A modell Rocker C névre keresztelt variációja amellett, hogy csupa króm, inkább a csajozós figuráknak készült. Egy nagyon trükkös megoldással ugyanis utasülés szerelhető az amúgy egyszemélyes motorra. Míg a legapróbb részlet is csillog-villog a krómtól, a lengővilla, a váz és az alumínium olajtartály a motorral azonos színre van festve ezen a változaton.

A Dyna sorozatból a Fat Bob borzolja jövőre a különleges motorok szerelmeseinek idegeit. Az új modell elöl-hátul 16-os, teli kerekeket és Tommy Gun 2-1-2 rendszerű kipufogókat kapott, amelyek szépen kígyóznak a 96 köbhüvelykes (1573 köbcenti), fekete és polírozott Twin Cam blokk körül. Az egyenes drag-kormány és az előretolt lábtartók pedig igazán vagány üléspozíciót biztosítanak. A Sportsterek családjában a XL 1200N Nightster simán lehet a lányok álma. A lecsupaszított, és már tavaly alaposan lealacsonyított modell idén old-school külsőt kapott, ami igazán jól áll a legkisebb legendának.

Kicsit még a Harley-Davidson rokonságánál maradva, meg kell említeni az új Buell-t is. A Buell 1125R úgy tűnik, tökéletesen megtalálta az egyensúlyt a hatalmas teljesítmény, a könnyű kezelhetőség, a fejlett aerodinamika és a kitűnő vezetési kényelem között. A modellt egy vadonatúj fejlesztésű, folyadékhűtéses, 1125 köbcentis motor hajtja.

Párizsban mutatta be legújabb kollekcióját a Honda is. A népszerű supersport modell, a CBR1000RR mellett azért a hölgyeknek is terem babér 2008-ban. Itt van például a 650 cm3-ről 700-ra növelt XL700V Transalp. A multifunkcionális sportmotor V alakban elrendezett kéthengeres blokkja tökéletesen adja át az erőt alacsony és középtartományban. A még agresszívebb külső megjelenés érdekében pedig új fényszórót is kapott.

A CBF600 sportmodell népszerűségét könnyű kezelhetőségének, és mozgékonyságának köszönheti. Az új, kompakt, lekönnyített motorblokk dinamikus vezetést tesz lehetővé, amihez nagy segítséget jelent az állítható első teleszkóp, és a kombinált ABS rendszer is, amelyet Olaszországban fejlesztettek ki ehhez a modellhez.

A Kawasaki saját határait próbálja feszegetni az új VN2000 Classic modelljével. Büszkeségük alapja, hogy ez a legnagyobb olyan V-Twin a világon, amely megfelel az Euro-III környezetvédelmi szabványoknak. Az új kormányszög újfajta, hátradőlős üléspozíciót tesz lehetővé, a vékonyabb, újratervezett hátsó ülés pedig az utas még nagyobb kényelmét biztosítja. Azért kezdőknek nem javasoljuk ezt a hatalmas cirkálót!

Habár az új ZX-10R Ninja és a ZZR 1400 ABS is találhat rajongókat magának a csajok között, első blikkre mégis aNinja 250R az a modell, ami minden kezdőnek kedvére válhat. Amit kínál: minden tekintetben kihasználható blokk, kompakt, könnyen kezelhető váz, és áramvonalas supersport kivitel. Ez a gép utcai sport teljesítményt nyújt minden motoros számára, kezdőtől a rutinos pilótákig.

A párizsi kiállításon mutatta be a KTM az egyhengeres LC4 modellcsalád legújabb változatait, a 690 Duke, a 690 Enduro és a 690 SMC modelleket. A sorozat első tagja a 2007 tavaszán nagy sikerrel bemutatkozott 690 SM volt. A világ legmodernebb szériában gyártott egyhengeres blokkja ezentúl az új változatokban is ugyanazt a koncepciót valósítja meg többféleképpen: a könnyű és erős sportmotorét.

Európa második legnagyobb motorgyára egy radikális tanulmánymotort is leleplezett Párizsban, melynek neve „Stunt 690“. A KTM vezető formatervezője Gerald Kiska olyan jövőbe mutató freestyle motort rajzolt, amely egy újfajta, urbánus életstílus megtestesítője. Az alacsony fordulaton nagy nyomatékra hangolt LC4-es blokk mellett az egykarú hátsó lengővilla hívja fel magára a figyelmet. A Stunt 690 számos alkatrésze a KTM aktuális PowerParts katalógusából származik. A modell sorozatgyártását egyelőre nem tervezik.

A Suzuki szintén nagyot álmodott, mikor megalkotta a Hayabusa legújabb, 1340 cm³-es verzióját, valamint ugyanezzel a blokkal a B-Kinget. De ez a két modell épp a hatalmas teljesítmény miatt nem való tapasztalatlan motorosoknak. Ellenben az új GSX650F épp a középkategóriába kíván betörni. A GSX-F750 és a 600-as házasságából született rokon magasabb kormányt, és alacsonyabb lábtartókat kapott, így sokkal kényelmesebb lett a vezető üléspozíciója.

Párizsban egy nagykerekű robogó, a Sixteen 125 is helyet kapott az új Suzuki modellek között. A 16 hüvelykes első kerék a futómű nagyobb stabilitását eredményezi, és kevésbé érzékelhetőek általa az úthibák – amikkel idehaza a rengeteg útfelújítás ellenére még mindig számolnunk kell.

A Yamaha egyik legnépszerűbb modellje, az YZF-R6 2008-ban átdolgozott formában kerül a boltokba. Habár külsőleg nagyon hasonlít a jelenlegi R6-ra, új vázat és lengővillát kapott, valamint az 599 cm³-es blokkot is felújították. Az új YZF-R125 a Honda CBR125R pozíciójára tör az új, és kezdő motorosok körében. A teljesen új, folyadékhűtéses blokkot egy mini-sportmotor vázba építették, és ami megdöbbentő, hogy mennyire hasonlít az R6-ra. Senki nem mondaná meg róla, hogy csak 125-ös…

Úgy tűnik, a Moto Guzzi idén sem állított ki a francia kiállításon. Nem csoda, mivel egy hónap múlva rendezik meg Milánóban Európa másik hatalmas motorkerékpár szakkiállítását, ami csupán egy köpésre van a madello del larioi gyártól. Várhatóan a cég majd hazai pályán fog domborítani legújabb modelljeivel.

Nos, a lecke fel van adva. Nem könnyű a választás ennyi gyönyörű motor közül. Bár ha valaki tudja, hogy mi akar, vagy ragaszkodik egy konkrét márkához, mindjárt csökken a variációk száma.

Szólj hozzá!

A választásomat egyelőre nem árulom el, de kíváncsi vagyok a tiétekre. Azok, akik mindeddig kitartottak, és végigolvasták a cikket, újra nyerhetnek. A hozzászólók között most nem valami motormárkához kapcsolódó ajándékot sorsolunk ki, nehogy befolyásoljuk a véleményeket, hanem egy fekete Csajokamotoron.hu napellenzővel lesz gazdagabb a szerencsés nyertes.

Ajánlom másoknak is

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x