Új, „dupla stílusú” Yard Built XSR700 a Rough Crafts műhelyéből
A Yamaha Yard Built programja hamisítatlan egyedi stílusban kezdi a 2017-es évet, és visszatér a tajvani mester, a Rough Craftsot vezető Winston Yeh műhelyébe.
A Rough Crafts 2015-ben átépített XJR1300 motorkerékpárjával, a The Guerilla Fourral magasra tette a lécet. A Yamaha ezúttal arra kérte fel, hogy a Sport Heritage szegmens középsúlyú bajnokát, az XSR700 modellt vegye alapul az év első egyedi motorkerékpárjához.
Winston a váz vágása és hegesztése nélkül, szabadon alakíthatta át a határozott, középkategóriás XSR700 motorkerékpárt jellegzetes saját stílusában. Az eredmény nem egy, hanem két mestermű. Az egyszerűen kicserélhető elemek kevesebb mint egy óra alatt „The Corsa Scorcher”-ré, café racer stílusú utcai géppé, illetve „The Soil Scorpion”-ná, salakpályás, scrambler stílusú motorkerékpárrá változtatják az XSR700 modellt.
„Ez az első „dupla stílusú” egyedi motorkerékpárunk, amelyet egyetlen gépből készítettek” – mondta el Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketing-koordinátora. „Kiválóan bemutatja, milyen sokoldalúan alakítható át az XSR700. Akár egy café racert, akár egy scramblert szeretnél építeni, ez a motorkerékpár bizonyítja, hogy mindkettőt megteheted anélkül, hogy elveszne az eredeti motorkerékpár karaktere és vezethetősége.”
„Az XSR fantasztikus kiindulópontnak bizonyult” – nyilatkozta Winston. „Imádom a 700-as modell csővázas szerkezetét, a teljesítmény-tömeg aránya pedig tökéletes. Az új tervezésű, rövidebb váznak és a leszerelhető hátsó váznyúlványnak köszönhetően nem kell szétvágni a vázat ahhoz, hogy megfelelő alakja legyen egy egyedi motorkerékpár megépítéséhez.”
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
„Nehéz döntést kellett hoznom: használjak clip-on kormányt, és építsek egy café racert, vagy válasszak lapos karokat, és csináljak belőle trackert? Ekkor jött az ötlet: miért ne alakítsuk át úgy a külsejét, mintha egy kit lenne, amellyel a vásárlók később a saját elképzelésük szerint változtathatják a felfüggesztést, a kerekeket, a fékeket és a kormányt, hogy olyan motort építsenek, amilyet szeretnének?”
Azt akarta, hogy a szett a lehető legsokoldalúbb legyen, ezért egy villahídkészletet tervezett YZF-R1 villákkal, valamint R1 keréktengelyekkel, fékekkel és az R1 első részéhez tervezett kerekekkel. Ezután az azonos kialakítású, a 700-as modellhez tervezett hátsó kereket használta fel, és az egyedi első és hátsó kereket közvetlenül fordított villákkal látta el.