HírekMotorbemutatóMotorok

Tudod mennyibe fog kerülni az új CBR600RR? Ezt nem fogod elhinni!

Honda CBR600RR 2024 supersport

A hőn szeretett Honda CBR600RR lenyűgöző és felülmúlhatatlan versenymúlttal büszkélkedhet. Erről tanúskodik, hogy 2003 és 2008 között minden évben megnyerte az FIM World Super Sports világbajnokságot, sőt 2010-ben, 2012-ben és 2014-ben is diadalmaskodott.

Emellett az Asia Road Racing bajnokságban is végig tarolt 2012 és 2016 között, sőt az All-Japan Road Race sorozat ST600-as kategóriájában (2003-tól 2011-ig, valamint 2013-ban, 2014-ben, 2016-ban és 2019-ben), illetve a Moto2-ben (2010-től 2018-ig) is számtalan alkalommal kivívta az összetett elsőséget.

A CBR600RR 2017-ben távozott a Honda európai szalonjaiból, mikor a szupersportmotorok felől a naked és a kalandmotorok felé kezdtek fordulni a vásárlók. 2021-ben újra színre lépett Japánban és Thaiföldön, most pedig visszatér az öreg kontinensre, méghozzá a legpuritánabb közúti használatra is alkalmas gyorsasági motorként.

A 2024-es CBR600RR egy igazán ritka és gyönyörű modell, amit egyedülállóan pörgős és kifinomult, négyhengeres erőforrás, valamint modern, a MotoGP-ben fejlesztett elektronikai és aerodinamikai rendszer tesz naggyá.

Készen áll, hogy lazán és elegánsan gyűrje maga alá a közutak és a versenypályák kanyarjait, s olyan élményt nyújtson, amilyet semmilyen más motorkerékpár nem képes.

A Honda szupersportikonja 599 cm3-es, soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű erőforrással érkezik, 121 LE-s (89 kW-os), 14 250-es percenkénti főtengelyfordulaton jelentkező csúcsteljesítménnyel kápráztatva el a sebesség szerelmeseit. Vonzerejét tovább fokozza, hogy a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló és a gyorsváltó is alapáron jár hozzá.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az elektronikai csomag az RC213V-S-ből és a CBR1000RR-R Fireblade-ből származik, s egyebek mellett elektronikus gázmarkolatot (TBW-t), kilencfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozót, egykerekezés- és hátsó kerék elemelkedés-gátlót állít a pilóta szolgálatába.

A kanyar-ABS-t és hattengelyes helyzetérzékelőt (IMU-t) is magában foglaló rendszer vezérlőegysége megegyezik a CBR1000RR-R Fireblade-ben dolgozóval. Három gyári és két felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, és a teljesítmény, a motorfék, a HSTC, valamint egykerekezés-gátló működésének szabályozására is lehetőséget ad.

A kifinomult, alumínium hídvázhoz ugyancsak alumíniumból készülő, Pro-Link himbarendszerrel és Showa központi rugóstaggal társított lengővilla kapcsolódik, míg elöl 41 mm-es Showa Big Piston teleszkópok simítják el az úthibákat. A négydugattyús, radiálisan rögzített első nyergekre épülő fékrendszer szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, akárcsak az elektronikus szabályozású Honda kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper, HESD).

A tavaly novemberi EICMA bemutatását követően, de még az idei motoros szezon kezdete előtt, nem fedi titok tovább a középkategóriás szupersport-ékszerének, a CBR600RR-nek az árát, ami Magyarországon 4.589.000 Ft lesz Áfával és regisztrációs adóval együtt. A modell, mellyel leghamarabb az osztrák welsi motorkiállításon találkozhat a nagyközönség február 9-11. között, már megrendelhető a hazai Honda márkakereskedésekben.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük